[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Skönt att du inte snackar om basket i alla fall. Tror få personer skulle ha stake nog att ställa sig i vägen när dunkmonstren får vittring på korgen.

[ot] Fjollboll...
Har bara sett en fotbollsmatch IRL. Åkte med ett par polare till London 1981 via nån resebyrå som arrangerade fotbollsresor. Vi skulle åka båt från Gbg till London. Men det var hamnarbetarstrejk där, så vi fick åka dit via Amsterdam och Dover-Calais istället. Kom fram till London runt 23 irrade runt lite där innan läggdags på Regent Palace Hotel och match på em. Hem igen vid 05 dagen efter. Tror vi missade ett dygn i London pga strejken. Så här gick det
Skärmavbild 2025-10-13 kl. 21.59.32.webp

[ot] Fjollboll...
Ids inte ens att formulera det själv:
VM-kvalmatchen mellan Sverige och Kosovo på Ullevi slutar med ett katastrofalt fiasko. Detta är ett historiskt fiasko som i princip utraderar Sveriges VM-chans.
Jon Dahl Tomassons kölhalning: Förbundskaptenen är nu ohållbar. Med endast en poäng på fyra matcher är hans "naiva" spelfilosofi bevisat misslyckad. Han har fått ut sämsta möjliga resultat av en talangfull trupp, och kravet på omedelbar avgång är nu massivt.
Kritisk granskning (AIK-anknytning): De spelare med stark AIK-koppling, som förväntas leverera kämpaglöd och ryggrad, föll platt:
* Anton Salétros var en del av ett överspelat mittfält, oförmögen att diktera tempot eller leverera avgörande passningar.
* Alexander Isak lyckades inte leverera den individuella briljans som krävdes av en stjärna.
* Övriga, som Yasin Ayari, var vilsna i positionerna.
Dessa spelare symboliserade ett lag utan ledarskap eller ryggrad, vilket ledde till den totala kollapsen på hemmaplan.

[ot] Fjollboll...
Har bara sett en fotbollsmatch. Åkte med ett par polare till London 1981 via nån resebyrå som arrangerade fotbollsresor. Vi skulle åka båt från Gbg till London. Men det var hamnarbetarstrejk där, så vi fick åka dit via Amsterdam och Dover-Calais istället. Kom fram till London runt 23 irrade runt lite där innan läggdags på Regent Palace Hotel och match på em. Hem igen vid 05 dagen efter. Tror vi missade ett dygn i London pga strejken. Så här gick det Visa bilaga 798776
Äkta Fotboll det!

[ot] Fjollboll...
Har bara sett en fotbollsmatch IRL. Åkte med ett par polare till London 1981 via nån resebyrå som arrangerade fotbollsresor. Vi skulle åka båt från Gbg till London. Men det var hamnarbetarstrejk där, så vi fick åka dit via Amsterdam och Dover-Calais istället. Kom fram till London runt 23 irrade runt lite där innan läggdags på Regent Palace Hotel och match på em. Hem igen vid 05 dagen efter. Tror vi missade ett dygn i London pga strejken. Så här gick det Visa bilaga 798776
Enda internationella fotbollsmatch jag sett. Kul hur stämningen på läktaren ändrades i slutet.

[ot] Fjollboll...
Aldrig haft nåt svenskt fotbollslag jag hejat på.
Har bara sett en fotbollsmatch IRL. Åkte med ett par polare till London 1981 via nån resebyrå som arrangerade fotbollsresor. Vi skulle åka båt från Gbg till London. Men det var hamnarbetarstrejk där, så vi fick åka dit via Amsterdam och Dover-Calais istället. Kom fram till London runt 23 irrade runt lite där innan läggdags på Regent Palace Hotel och match på em. Hem igen vid 05 dagen efter. Tror vi missade ett dygn i London pga strejken. Så här gick det Visa bilaga 798776
Först båt Visby- Nynäshamn, sedan vänta i Café Röda rummet i Stockholm hela natten för buss till Gbg vid 05. Blev inte många timmar vila på den resan.

[ot] Fjollboll...
Vertikalt? Har de börjat med basket? 😉
– Det jag har sagt till Hugo, och jag har sett alla matcher han har spelat även under försäsongen, är att jag vill ha mer vertikala passningar. Han är en jättebra spelare, men skulle kunna passa mer i djupled, speciellt mot motståndare som står djupt, säger Tomasson.

Det blir tydligen inte bättre av att spela de mittfältare som JDT valt. Det spelas ändå bara på tvären. Kanske är så JDT vill att det skall spelas fotboll ändå?

[ot] Fjollboll...
– Det jag har sagt till Hugo, och jag har sett alla matcher han har spelat även under försäsongen, är att jag vill ha mer vertikala passningar. Han är en jättebra spelare, men skulle kunna passa mer i djupled, speciellt mot motståndare som står djupt, säger Tomasson.

Det blir tydligen inte bättre av att spela de mittfältare som JDT valt. Det spelas ändå bara på tvären. Kanske är så JDT vill att det skall spelas fotboll ändå?
Står djupt? Han kanske skulle satsa på undervattensrugby?

[ot] Fjollboll...
Andraplatsen i gruppen är väl körd så återstår bara chansen/risken med playoff-spel.

Edit: Aftonbladet hävdar å andra sidan att det går:

"Inför avslutningen skiljer sex poäng till nuvarande tvåan Kosovo, som har totalt sju inspelade poäng på fyra matcher. Med andra ord behöver Sverige vinna både hemma mot Slovenien och borta mot Schweiz för att nå samma poängskörd som Kosovo. Dessutom behöver Kosovo förlora både mot Slovenien och Schweiz. Dessutom behöver Sverige också ta in målskillnad på både Kosovo (fyra mål) och Slovenien (två mål) under de återstående matcherna för att det ska gå vägen."

Dock, om Sverige vinner sina två återstående matcher och Kosovo förlorar sina två återstående matcher hamnar Sverige och Kosovo på sju poäng medan Slovenien får sex poäng. Slovenien är därmed borta ur resonemanget som fyra så jag fattar inte vad målskillnaden mot Slovenien har för betydelse. Är det sen inte inbördes möten som i första hand avgör mellan Kosovo och Sverige? I så fall blir ju Kosovo tvåa oavsett total målskillnad.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp