[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Beror på hur fläskiga lår man har.
Teori, teora! Även om man skulle hyra in random amerikan från TLC’s serie ”My 600 lb life” så skulle man inte täcka ens en tredjedel av målet.

IMG_4311.webp
 
[ot] Fjollboll!
Jag tycker det är fantastiskt att en enkel regeländring om att man ska vara utanför planen minst 1min efter att ha fått behandling för skada på plan fått bort 98% av "skadorna" i matcherna. Nu pallrar sig folk upp på benen o spelar vidare. Får ju fotbollsspelarna senaste årtiondena, inkl dom nu aktiva, att framstå som clowner men det kan man ha överseende med.
 
[ot] Fjollboll!
Jag tycker det är fantastiskt att en enkel regeländring om att man ska vara utanför planen minst 1min efter att ha fått behandling för skada på plan fått bort 98% av "skadorna" i matcherna. Nu pallrar sig folk upp på benen o spelar vidare. Får ju fotbollsspelarna senaste årtiondena, inkl dom nu aktiva, att framstå som clowner men det kan man ha överseende med.
Ja, det är magiskt! Hoppas de inför den regeln i Allsvenskan efter VM. Kanske på gång?

Också bra att det inte är tillåtet att hålla för munnen när man pratar, stör mig på det eftersom det ser så otroligt fånigt ut. Fast kanske lite hårt med rött kort direkt... 😅
 
[ot] Fjollboll!
Ja, det är magiskt! Hoppas de inför den regeln i Allsvenskan efter VM. Kanske på gång?

Borde ju va väldigt lätt att införa o kräver varken extra domare eller andra resurser.

Det där att dom inte får hålla för munnen när dom pratar har jag missat. Men håller med, ser supertöntigt ut och vinningen känns försvinnande liten. Ska andra laget ha en läppläsare på motståndarspråket, som lyckas förmedla infon innan frisparken, eller vad det nu är, slagits? Känns helt sjukt långsökt.

Edit. Aha, är täcka munnen regeln bara när man pratar med motståndare? Tycker dom kan införa den inom laget också isåfall.
 
[ot] Fjollboll!
Borde ju va väldigt lätt att införa o kräver varken extra domare eller andra resurser.

Det där att dom inte får hålla för munnen när dom pratar har jag missat. Men håller med, ser supertöntigt ut och vinningen känns försvinnande liten. Ska andra laget ha en läppläsare på motståndarspråket, som lyckas förmedla infon innan frisparken, eller vad det nu är, slagits? Känns helt sjukt långsökt.

Det är för att stoppa rasistiska uttalanden, inte dölja sin taktik.
 
[ot] Fjollboll!
Två som spelat i Gnaget och en från metropolen Västerås.
Hur kan det då gå bra?
De är framgångsrika försvarare. Iaf Hien och Lindelöf gnuggar tre-back i klubblagen. Jag brukar kolla Atalanta i seriespelet och det är inte samma spelare i landslaget.

Får inte i hop varför de släpper sina markeringar här. De hjälper inte varandra så medelmåttor får göra mål.

Jag gillar Starfelt men här verkar det handla om ett systemfel.

Tror även
 
[ot] Fjollboll!
Messi tar rekordet av Klose för flest antal mål i VM-historien.
1-0 Argentina Österike.
Och då kostade han på sig att bränna en straff innan.

edit: Fick på tafsen här, flest mål av en manlig spelare ska det vara.
Marta har tydligen också stänkt in 17 mål i VM.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp