[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Kollade precis klart på bronset, vilken match! Dramatik genom hela, fantastiskt bra fotboll utan massa fulspel. Finalen kommer aldrig kunna toppa detta.
Verkligen! Jag gjorde detsamma, var nervös för att råka läsa nåt om resultatet innan jag sett klart. Tror tyvärr kvällens match kommer innehålla färre målchanser men mer gnäll och filmningar. Hoppas jag får fel!

[ot] Fjollboll!
Jag håller på Spanien ikväll. Delvis av Europasolidaritet, men jag har också lite svårt för Argentinas hypernationalism som skymtar fram när de vinner. Det blir lite väl mycket Malvinas och grejer som jag har svårt för.

Bara för det kommer givetvis Argentina att vinna.

[ot] Fjollboll!
De borde ha en halvtimmes halvtidsshow på alla matcher i Allsvenskan! Och hydration breaks! Man kanske kunde dela upp matchen i ännu fler segment förresten?

[ot] Fjollboll!
Episkt tråkig final. Så här brukar det bli när duttpassande spanien spelar boll. Gåfotboll med noll tempo o sömnigt på läktarna o dom spelar hellre hem till egen målvakt än slår en avgörande passning med "bara" 90% chans att hamna rätt.

[ot] Fjollboll!
Var rätt neutral innan matchen vilka jag höll på, håller med lite om att Spanien spelar rätt tråkigt. Men efter att ha sett tillräckligt av sydamerikansk huliganfotboll hoppas jag verkligen att Spanien vinner.

Undrar dock, Spanien har missat flera målchanser dom normalt skulle ha satt, så nerverna spökar, tyvärr.

[ot] Fjollboll!
Ovanpå Trumps beslutsrätt över Fifa, hydrationreklampauser, inramning med OS-lillebrorskomplex och Infantinos rövslickeri av Trump så kan jag helt enkelt inte ta om Argentina skulle vinna, då avgår jag!

Tillbaka
Topp