[OT]Flytta till Gbg

sjooons

Medlem
[OT]Flytta till Gbg
Funderar pa att ta mitt pick och pack och flytta till Goteborg nangang nasta ar, helst vill jag hyra en lagenhet (det ar sa otack mycket vuxen poang pa att kopa, aven om det ar ett alternativ), sa happypanelen, vilka (bra) hyresvardar finns det? Vilka omraden ar bra/daliga? Hur ser andrahands marknaden ut?

Ar val ute efter en 1-2 rum ungefar..

[OT]Flytta till Gbg
klart du ska flytta till göteborg! ;)

jag bor i en etta i guldheden, kostar 2700kr. Det är poseidon som hyr ut i huset jag bor. Kan inte säga om dom är nå bra än, jag flyttade in för en vecka sen..

men guldheden är ett fint område med mycket lägenheter, och inte alltför dyrt tror jag heller. man har en spårvagn som tar en ner till stan på några minuter (tian).

/Fredrik

[OT]Flytta till Gbg
Handlar det inte fortfarande om att man skall vara glad om man får någon hyresrätt över huvud taget i Göteborg så länge man inte är student och får lov att hyra en studentlägenhet? :)

[OT]Flytta till Gbg
fredrik_n skrev:
-------------------------------------------------------
>jag bor i en etta i guldheden, kostar 2700kr. Det
> är poseidon som hyr ut i huset jag bor. Kan inte
> säga om dom är nå bra än, jag flyttade in för
> en vecka sen..

Var ju inte dyrt alls. Vad får man för lägenhet då?

Sitter nämligen i tankarna att flytta ner till götet efter skolan :)

[OT]Flytta till Gbg
nä det är helt okej. visserligen ingår inte el och internet, så det landar väl på dryga 3000.

det är en 22kvadrat med kokvrå ( = två kokplattor, diskbänk och en lite köksskåp). Jag bodde i studentkorridor med delat kök innan så jag är skitnöjd.

[OT]Flytta till Gbg
Om du inte måste bo supercentralt så känns det som om Tuve har en del prisvärda bostadsrätter. Ligger granne med Göteborgs största park (Hisingsparken/S A Hedlunds park) och har en stombuss (linje 17) till centrum med täta turer stora delar av dygnet (bussen går också via Backaplan med rejält många butiker, bla Coop Forum). Att cykla in till centrum innebär ca 5 km från södra delen av Tuve.
Norrut är det lugna vägar och landsbygd nästan direkt.

Tillbaka
Topp