[OT förbannad] Ska VI betala statsministerns Party?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

LydiaHanke

Aktiv medlem
Kan det verkligen vara så som det står i denna artikel? Att VI ska betala för hans party? Jag förstår att han anger det som representation, men hur kan det gå igenom? Vi "vanliga" kontrolleras på varenda krona och öre?

Ska ensamstående föräldrar med låg inkomst, pröjsa för hans jä....a party?

Så, va tvungen att skriva av mig. Hoppas jag har missuppfattat hela situationen!

Det är en gammal tradition sen många år tillbaka. När statsministern fyller jämt så betalar staten för en fest, med många politiker inbjudna.

Jag är (var) helt chockad av såna saker när jag läste om stora fester hos myndigheter osv efter att jag hade flyttat till Sverige. Men jag är nu van med det, så förvånar mig, tyvärr, inte längre. Det skulle aldrig hända i t.ex. Nederländerna eller Tyskland.

Skall jag betala för kalaset vill jag också bli bjuden på det.

Är inte e-typ bjuden vill inte jag komma.
Trotts att jag är med och betalar. Ingen fest utan e-type, det är ju känt
E-type var på den lilla festen i lördags, den som Uffe betalade ur egen ficka. De är ju bästa polare!

Jag är (var) helt chockad av såna saker när jag läste om stora fester hos myndigheter osv efter att jag hade flyttat till Sverige. Men jag är nu van med det, så förvånar mig, tyvärr, inte längre. Det skulle aldrig hända i t.ex. Nederländerna eller Tyskland.
Just så,
Jag är inte upprörd.

Jag tycker att det är fullt rimligt att statsministern har en adekvat lön och får lite förmåner.
Självklart en bra lön som passar till arbetet. Men varför ska hen ha mer förmåner än oss andra. Betala sakerna själv och gör vad som helst.

Finns rätt många som jobbar för omsorg, skola, vård, polis, brandkår och många fler. Dom förtjänar väll ett bra Party dom med, men det får betalas själv av skattade pengar. Då kan gott politiker göra samma sak.

Gissar väll dessutom på att dom själva har röstat fram detta förslag, även om det var länge sedan. Inget som hindrar dom från att rösta bort det igen.

Inga stora pengar på ett helt års budget för ett land, men nog fins det bättre behövande än statsministerns fest.

Senast ändrad:
Men det hävdas ju alltid att är i lågkonjunktur det offentliga ska spendera, är säkert nån cateringfirma eller annan restauratör som gör sig en välbehövlig hacka på detta. Så vad gnäller Schulman på? Han är nog bara sur för att han inte är bjuden…

HeHe, försök att bli minister, partiledare el statsminister, så får du se hur lätt det är. Dom som lyckas är helt klart värda en fest. Även om e-type inte kommer.

HeHe, försök att bli minister, partiledare el statsminister, så får du se hur lätt det är. Dom som lyckas är helt klart värda en fest. Även om e-type inte kommer.
Jag kanske är gammaldags, men jag ser inte politiker som en "karriär man lyckas med", snarare att man står folket till tjänst med hur de vill att man ska vara med och styra landet. Makten utgår fram folket, inte tvärtom...

Ja, man får ju nog med skit bara av att vara ordförande i Brf:en.

Jag kanske är gammaldags, men jag ser inte politiker som en "karriär man lyckas med", snarare att man står folket till tjänst med hur de vill att man ska vara med och styra landet. Makten utgår fram folket, inte tvärtom...

Det är både och, såklart.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp