OT Fråga om grillar

biffan

Ny medlem
OT Fråga om grillar
Är det Weber som gäller om man skall köpa en ny gasolgrill? Känns som de är så dominanta på marknaden så att jag kanske missar andra bra grillar. Någon som kan komma med lite uppslag?

OT Fråga om grillar
Tjena!

Weber är skitbra.. Gasol är bajs.. Istället för att köpa en gasolgrill kan man köpa en riktigt bra grillpanna istället, ger precis samma resultat, speciellt om man har gasolspis..
Grillar gör man ju för att få röksmak, visst man kan tillsätta den artificiellt men det går lika bra i en grillpanna..

OT Fråga om grillar
Tack! Fantastigt forum där man kan få svar på de mest varierande saker. Skall kolla på länken. Vi behålla kolgrillen men behöver nåt bra och snabbt för vintern, - gasol låter bra..

OT Fråga om grillar
Julas 4-lågors för ca 1500 pix gör jobbet (i stort sett)lika bra som en dyrgrill från fina gatan.
Det är ju trots allt bara värme & ett galler, knappast raketforskning.
Gasol köper man förslagsvis här: http://www.gasolfyllarna.se/?gclid=CPHElKa3gLMCFYWXcAodFB8AQA

biffan skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det Weber som gäller om man skall köpa en ny
> gasolgrill? Känns som de är så dominanta på
> marknaden så att jag kanske missar andra bra
> grillar. Någon som kan komma med lite uppslag?

OT Fråga om grillar
mamme1 skrev:
> Julas 4-lågors för ca 1500 pix gör jobbet (i
> stort sett)lika bra som en dyrgrill från fina
> gatan.
> Det är ju trots allt bara värme & ett galler,
> knappast raketforskning.

Boy, now you crossed that line......

OT Fråga om grillar
Skall du ha en grill som haller lange sa skaffa en Weber, de ar hallbara och du kan kaffa reservdelar om det behovs. De kanns aven rejalare i konstruktionen.

Jag har en platinum silver som jag handlade 2005. Still going strong och det enda jag gjort var att byta startmanicken i varas. Kostade $10 pa home depot. Den har nog anvants uppat 1200 grillningar (vi bodde ju ett par ar i ett varmare klimat och dar grillade vi minimum 5 dagar i veckan)

Gasol eller kol ar ett val precis som om du skall ha SS singlespeed eller heldampat med vaxlar. smaksak.... JAg foredrar gasol for att det ger mig mojlighet att grilla vid fler tillfallen.

OT Fråga om grillar
Vi varierade mellan kott, fisk och fagel. Kakade med grillade och eller raa gronsaker och vi lever an.... Kanske ar det inte nyttigt om man gor det i hela livet, men for var del sa gallde det bara 3 ar. i mitt fall blev resulatat att jag tappade ca 20 kilo overskottsvikt...

OT Fråga om grillar
Jag blev faktiskt lite grillsugen så jag var förbi Hornbach för ett par timmar sen. De har sin Weber-hylla full med tillbehör men rätt tunt med grillar. Blir nog en Weber Q220 kanske nu i höst. Har skyddad uteplats så då kan man grilla på lite burgers eller annat lite snabbt.

OT Fråga om grillar
En gr i veckan? GR= Gris?

Atlas skrev:
> Weber är ett ganska självklart val, gasol är
> helt ok. Framförallt om man som jag grillar minst
> en gr veckan året runt.

Tillbaka
Topp