Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är väl bara att kontakta ngn foxtrotare. De verkar ha bra med sprängkraft.Förra årets tårta var dyr och dålig. Känns som att det blir sämre med tiden det där med smällare. Finns det nån här som har koll: hur vad och var ska man handla för att få lite tryck på nyårsafton?
Full sympati. Bisarrt att det är lugnast på Sveriges i stort sett ljudligaste plats...Jag tyckte fyrverkerier var kul tills jag blev med hund. Hon var fullständigt livrädd under nyårsafton. Vi löste det genom att bo ute på Arlanda på nyårsafton.
Funkar gott med kolsyreis i flaskan oxå(har jag hört) ?Don't try this at home...
Häll en slurk flytande kväve i botten av en PET-flaska. Fyll på med några deciliter vatten. Skruva på korken, skaka flarran, kasta och spring utav helvete.
Edit: För övrigt tycker jag att fyrverkerier kan förbjudas för privat bruk. Ja, det är ganska roligt, men också väldigt primitivt och stör enormt mycket. Vi klarar oss väl utan sånt?
Eller bara nitrogen( flytande kväve).....Funkar gott med kolsyreis i flaskan oxå(har jag hört) ?
Detsamma. Vi reste till mörkaste Småland med hunden vi hade då. Dagens hund bryr sig dessbättre inte men det gör de flesta djuren inklusive fåglarna.Jag tyckte fyrverkerier var kul tills jag blev med hund. Hon var fullständigt livrädd under nyårsafton. Vi löste det genom att bo ute på Arlanda på nyårsafton.
Tack, har förstått att det finns de som är emot. Jag har svårt att tänka mig nåt mer deprimerande än ett tyst och mörk tolvslag. Vi är alla olika.Det tog fan 10 minuter att googla fram den här. Funkar varje år.
Jag har upplevt ett mörkt och tyst 12-slag. 2019 var jag och hälsade på min moster i San Diego. Hon är 90+ och inte så intresserad av 12-slaget så jag och barnen åkte ner till Seaport village där det normalt är stora fyrverkerier. Det året hade staden bestämt att spara pengar, men inte annonserat det särskilt väl. Vi och 1000-tals andra räknade ner, väntade, räknade ner igen och konstaterade sedan att vi hade något av ett antiklimax. Det är en kul story i efterhand men inget jag gör om frivilligt.Tack, har förstått att det finns de som är emot. Jag har svårt att tänka mig nåt mer deprimerande än ett tyst och mörk tolvslag. Vi är alla olika.
Vilken är den plats där "vi i vanliga fall tycker det är orimligt att slänga ett enda pappersskräp på marken"? Utomhus har jag svårt att komma på någon "fredad" plats i dagsläget. Pappersservetter slänger människor i alla fall var fasen som helst numera, inklusive nationalparker (Tyresta).
Om det är det mest deprimerande du kan tänka dig skulle jag säga att du är lyckligt lottad. ?Tack, har förstått att det finns de som är emot. Jag har svårt att tänka mig nåt mer deprimerande än ett tyst och mörk tolvslag. Vi är alla olika.