Citat
"vi gillar nämligen att:
äta massor av kött... i bilen!
kommer vi att komma till helvetet nu?"
Slut citat
För de som väljer att tro på gud och efterlivet, kan man enkelt konstatera att när man äter kött kommer man rakt ner till helvetet när man dör. Det är därför mestadelen av sveriges innevånare är ateister, till ateister räknas även de som påstår sig ha en religion som de endå itne utövar nämnvärt.
Och till dem som tror på gud finns följande exempel, är du vegetarian så bryter du itne mot någon religion som existerar eller har existerat.
Därav kan man dra den enkla slutsatsen att köttätande är destruktivt och totalt värdelöst.
Vill tillägga at jag itne är vegan, utan vegetarian, jag äter stora mängder smör och njölk.
Det kommer en del inlägg där det påstås att jag itne är seriös, men det är jag.
Det kommer en del förundringar om jag är med i en sekt som hjärntvättat mig, så är jag hindu. Dessutom är det dom som inte tror dom är hjärntvättade som i själva verket är hjärntvättade, av tex reklam och den måntliga lönen.
Jag vill påpeka det här med otroheten, att den är värre än sjukdom och död eftersom den alstrar oönskad avkomma. Avkomma som inte blir älskad i sin uppväxt. Därav alstras en befolkning som är knarkande och våldsam, något vi kan se i de länder där köttkonsumtionen frikostigt förespråkas och undergår massiv lobbyverksamhet. Som tex sverige, usa eller många andra delar av västvärlden, där är våldet totalt överrepresenterat och misshandel, våldtäckter samt misär är överrepresenterat per capita.
Om man jämför statistik från indien (land med stor majoritet växtätare och gudstroende) och de fina västvärlden kan man konstatera att det är 100 faldet ökad riks för att bli utsatt för grov misshandel och en häpnadsväckande 10 000 faldigt ökad risk för våldtäckt, för den som är gemen medborgare.
Man kan tilägga att snusk ocpå film är starkt överrepresenterad från köttätande länder, i indien är i stort sett fläckfri från snuskfilmsproduktion.
Men det land som toppar köttätande. Är det mest våldsamma, mördande och våldtagande landet i välden, alla kan ju gissa sig till vilket land det är.
Köttätande leder till grova sinnesstörningar och ett avvikande socialt beteende.
Angående djuren som föds upp i samhället. Djurens roll i samhället och dess egenheter.
Det är på senare tid som köttätande explosionsartat accelererat.
Förr andvände man,
tjur till att plöjja åkern,
grisen för att göra sopor och avfall (det inte kon kunde äta) till gödsel.
hönsen för att bekämpa insekter
hunden för att vakta de tama djuren
katten för att jaga råttan ur sädesmagasinen
kon för mjölk, trygghet, gödsel och dess helande urin
Fåret för ullen
Hästar för att rida på
Till de som hävdar att man måste äta kött för att nyttja kon, det är helt inkorrekt.
Andvändandet av läder.
Läder avlägsnas på kon efter den självdött. Trummor i indien är gjorda av koskinn men endast från självdöda kor, i ett land där man straffar alla som skrattar åt kon hårt.
Ett land där kon är helig.
För densom vill bli vegetarian eller sluta äta kött är det mycket enkelt. Bara lyssna till ditt hjärta som känner medlidande med de svagare i samhället, våra barn. Lyssna till din empatiska sida, som inte kan förmå sig att se levande varelser plågas för att sedan krossas i den egna truten.
Det är lätt att låta bli att döda. Det är lätt att ta avstånd från djävulen!