(OT) Gitarrsträngar

(OT) Gitarrsträngar
Hannosaurus skrev:
>
> Så, till frågan: Är de så för att de är
> kvinnor eller är de så för att de bara är så?
> Från det du skriver verkar det som om merparten
> av kvinnorna på ditt jobb inte tar diskussioner
> personligt... Borde inte det då vara en starkare
> indikator på att kvinnor inte tar diskussioner
> personligt?
>
> Jag förstår inte riktigt varför egenskaper som
> en del kvinnor har plötsligt ska antas gälla
> för samtliga kvinnor. Kvinnor har precis samma
> mixade cocktail av egenskaper som män har. En del
> är si och en del är så. Därför passar det
> inte att stoppa in kvinnor i en färdig mall.

Du har en klar poäng. O jag håller med. I surrender

(OT) Gitarrsträngar
Kjell F:
Sedär vad lite eftertanke kan ge om man ifrågasätter sina egna fördomar :)
Kvinnorna på jobbet och damer i övrigt kommer att uppskatta att du kan se dem som individer istället för en känslosam och homogen massa.

(OT) Gitarrsträngar
Hannosaurus skrev:
-------------------------------------------------------
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
>
> > Aha, du förväntar dig att fördomarna ska
> vara
> > baserade på logik :-)
>
> Åh, typiskt. Missade den lilla detaljen om
> fördomar :)
> Blir lika förvånad var gång över folk som
> hävdar en åsikt utan att tänka igenom dess
> logik...

Kvinnor är från Venus sägs det, men i ditt fall tror jag mer på Vulcan.

(OT) Gitarrsträngar
cerberos skrev:
> Äsch vad tjafsar ni för alla vet ju att alla män snusar, luktar illa, har en ålderdomlig
> kvinnosyn och helst super sig fulla så ofta det går.

Jupps. Och enda anledningen till att män vill vara föräldralediga är för att få sitta hemma och kröka. För det har jag hört på Ring P1.

(OT) Gitarrsträngar
s skrev:

> Kvinnor är från Venus sägs det, men i ditt fall
> tror jag mer på Vulcan.

Men men, jag hade inte tänkt att berätta det där..
tantspock.jpg ht=340

(OT) Gitarrsträngar
Hannosaurus skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
>
> > Kvinnor är från Venus sägs det, men i ditt
> fall
> > tror jag mer på Vulcan.
>
> Men men, jag hade inte tänkt att berätta det
> där..

=D

(OT) Gitarrsträngar
Ja huvvaligen, det är helt fruktansvärt att vara kvinna idag och tvingas inse att man kan göra annat än stå vid spisen, permanenta håret, brodera dukar och föda ungar i parti och minut. Jag personligen har gjort mitt yttersta för att ta livet av mig, bland annat genom att medelst cykel krascha i stenpartier och landningar och in i träd och ner i raviner och gud vet allt men det har ännu inte givit resultat. Kanske att jag i år får befrias från den enorma börda det är att vara kvinna i dagens Sverige.

//Kristin

(OT) Gitarrsträngar
Nejmen Kristin, ditt arma kjoltyg! Sådär kan du inte göra förstår du väl, det går emot din kvinnliga och väna natur.
Det får bli köttfri kost och kraftigare kedja till spisen för din del så ska du nog se att du mår bättre. Och absolut inget förvärvsarbetande! Sånt är bara för män.

(OT) Gitarrsträngar
Montera på däcket på en olimmad fälg och rikta det, rita sedan ett streck längs med ena fälgkanten.

Sedan kan du limma på fälgen och däcket. Ett tunt lager med Velox tubklister brukar räcka. Inga klumpar!

Om du får ont i huvudet av klistret så lukta lite noggrannare på det. Då blir det skönt.

Låt det torka i ett dygn.

pumpa i lagom med luft och kräng på däcket, det är nu du ska rikta in däcket efter det streck som du ritade innan du limmade.

Pumpa i rätt tryck och låt stå en stund/cykla försiktigt i början.

Glöm inte att det rullar sämre än det billigare och mer praktiska alternativet.

Senast redigerad av en moderator:
(OT) Gitarrsträngar
Men så enkelt och befriande det är att själv kunna bestämma vad uttryck betyder, och att kunna stödja sina åsikter på fakta tagna ur tomma luften. Det ska jag också försöka med i fortsättningen.

(OT) Gitarrsträngar
Hannosaurus skrev:
> Nejmen Kristin, ditt arma kjoltyg! Sådär kan du
> inte göra förstår du väl, det går emot din
> kvinnliga och väna natur.
> Det får bli köttfri ost och kraftigare kedja
> till spisen för din del så ska du nog se att du
> mår bättre. Och absolut inget
> förvärvsarbetande! Sånt är bara för män.

Köttfri ost är väl en annan tråd?

(OT) Gitarrsträngar
schture skrev:
> Mike_Dee är lite som Profeten Phytagoras i
> Tintin.
>
WTF? Jag visste inte att Tintin kunde svenska! I alla mina böcker pratar han bara engelska.

(OT) Gitarrsträngar
Allvarligt, finns det någon som är psykolog på det här forumet (nej, inte du, Mollo). Alltså, syftet är inte att du ska hjälpa Mike_Dee, för han står nog utom all räddning. Däremot är jag extremt nyfiken på hur hans diagnos skulle lyda.

Hoppas på svar.

Ödmjukast,

smiley

(OT) Gitarrsträngar
frankfurt skrev:

> Mest blev jag nyfiken på vad som menas med:
> "Kvinnan ska stå under fullt beskydd från
> mannen och samhället"

Enligt vad som tidigare kommit fram från vårt orakel -Mike_Dee- så innebär det att kvinnor inte ska behöva vara ansvariga för sina handlingar. Allt är nämligen männens fel. Vi slipper även försörja oss.
Kan det tolkas på annat sätt än att alla kvinnor har full immunitet? Frågan är bara vad jag ska göra först... Jaga cyklister med mördarbil kanske? Det är ju trots allt inte mitt fel.

Smiley: Jag med. Men det är jobbigt när man snubblar på kedjan hela tiden.

(OT) Gitarrsträngar
Hannosaurus skrev:
> Kjell F:
> Sedär vad lite eftertanke kan ge om man
> ifrågasätter sina egna fördomar :)
> Kvinnorna på jobbet och damer i övrigt kommer
> att uppskatta att du kan se dem som individer
> istället för en känslosam och homogen massa.

Tillhör nog gruppen män som verkligen uppskattar kvinnor i allra högsta grad. Det kanske inte verkade så förut. Det jag reagerade på var just vissa då på jobbet som jag tycker att dom platsade in där (i den fållan) som man inte får platsa in någon i. Jag har mest kvinnliga vänner tycker jag har en helt annan kontakt med dom än mina manliga vänner, det blir djupare och mera meningsfull kontakt. Jag har aldrig sett kvinnor som en känslosam och homogen massa never, and I never will, ever!!! Kvinnor är livsberikande på så många sätt.

(OT) Gitarrsträngar
Amen vaffan.... Alltså allvarligt talat? Hmm...vänta lite nu, fanns det inte en 'ignorera-knapp'
som jag lovat mej själv att inte använda...? Free speech for (almost) all....

Herr Dee, vik en ny foliehatt och häll lim i tangentbordet.

(OT) Gitarrsträngar
Förresten - för att återvända till ursprungsfrågan - jag blev lite bortkollrad ett tag - nej, det finns inte. Kör själv D'addario fosfor brons på den akustiska och Fender 10:r på Telecastern. Så det så.

(OT) Gitarrsträngar
Kjell F skrev:

> Tillhör nog gruppen män som verkligen uppskattar
> kvinnor i allra högsta grad. Det kanske inte
> verkade så förut. Det jag reagerade på var just
> vissa då på jobbet som jag tycker att dom
> platsade in där (i den fållan) som man inte får
> platsa in någon i. Jag har mest kvinnliga vänner
> tycker jag har en helt annan kontakt med dom än
> mina manliga vänner, det blir djupare och mera
> meningsfull kontakt. Jag har aldrig sett kvinnor
> som en känslosam och homogen massa never, and I
> never will, ever!!! Kvinnor är livsberikande på
> så många sätt.

Det låter jättebra! Jag tolkade dig tidigare som om du gick på den linje som Mike_Dee presenterade om att kvinnor är si och så. Visst finns det folk som passar in på stereotyperna -både kvinnor och män- men dessa får väl ses som undantag som bekräftar regeln.

Kanske borde förklara.. Det jag stör mig på mest med antagandet att kvinnor är si och så är att möjligheten för den som inte är si eller så att åstadkomma något krymper avsevärt. Som tjej antas jag ha vissa kunskaper och egenskaper som antas kvinnliga. Kan jag mer än det anses jag som lite udda. Kan jag mer än en man ser han mig som ett hot. Men minst lika vanligt är det att andra kvinnor inte tycker att kvinnor ska kunna mer än dem. Det handlar inte om kvotering eller något annat dumt. För mig är det samma sak som att göra samma fel igen, men tvärt om. Vilket gör att jag har väldigt svårt för delar av den feministiska debatten. Det handlar bara om att få samma möjligheter trots kön, inte på grund av kön. Jag vill inte vara "bra för att vara tjej" jag vill vara "bra".

(OT) Gitarrsträngar
"Mitt namn är Eric Ericsson och jag är pensionerad musiklärare med ett enormt intresse för elektricitet. Jag har lyckats konstruera en unik maskin vars syfte är att få kontakt med Gud, en slags linbana till alltets skapare. Genom elektricitet har jag nått mitt mål.Jag började med att låta min katt möta gud. Katten älskade upplevelsen och jag beslöt mig för att uppleva samma sak. Det var otroligt vackert. Maskinen är en ganska enkel konstruktion. Kort beskrivet består maskinen av en "timer" och sugproppar som man fäster på pannan. Anledningen till detta brev är att meddela att jag kommer över till er mellan 15-16 september för att presentera maskinen på plats. Jag tar med sovsäck och egen mat, så ni behöver inte förbereda något. Om ni omöjligen kan så är det bra om ni hör av er innan augusti."

(OT) Gitarrsträngar
Wikipedia är ett hot mot världen.
Wikipedia styrs med sann hitler anda.
Moderatorer ändrar och rullar tillbaka trådar och blockerar andvändare hämningslöst utan att ha kunskap om ämnet.
Dessa svulstiga moderatorer leker gestapo och håller varandra om handen, tilsammans blockerar de , redigerar och förvanskar alla sökord i wikipedia efter deras egna fördärvade smak.

Det värsta är att wikipedia lanserar sig som ett fritt uppslagsverk där vem som helst kan vara med och författa.
Pröva själv, ta ett valfritt sökord och ändra något, ändra ett ord, eller lägg till något som ni vet är sant, till o med nåt ni har källhänvisning till och se hur eran post blir inom 1 minut tillbakarullad av en moderator.
Det är hitleranda.

Jag postade i tråden kött att kött kunde referera till fruktkött. På grund av detta blev jag blockerad och tillbakarullad. Med hänvisning till vandalism. Vilket skämt.

wikipedia är lögnarnas hem, lögnernas skydd och ett hot mot mänskligheten.

här är mina trådar som de redigerat bort, både på svenska och engelska utgåvan. Dessutom har jag blivit blockerad för att ha skrivit följande.
Kött kan referera till fruktkött.
Meat can reffer to fruit meat.
http://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Kött&oldid=13514198
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Meat&oldid=412724381

(OT) Gitarrsträngar
bjorre

Därför att det sitter översittare med makt att blockera andra andvändare!
Dessa översittare gör allt för att stoppa andra människor från att yttra sig, o sen kallar wiki sig för fri enklopedi.

Men vissa saker jag skrev fick tydligen vara kvar sen andra människor i min omgivning reagerat, såsom det med löpe, att man kan andvända citron lime eller fil yoghurt för att ysta..
se löpe på wikipedia.

Men att under sökordet kött får man inte skriva att det kan mena fruktkött tycker jag är sjukt!

(OT) Gitarrsträngar
fredrikW

såg itne att min tråd blivit megrad med en annan ot samlingstråd. + att ämnet är av vikt för allmänheten. eftersom wikipedia förstör världen

(OT) Gitarrsträngar
fiskarsvettot

Du testa gå in på wiki, då blir du blockerad och rullad tillbaka till förhistorien.
När wiki hävdar att dom är en fri enklypedi, då borde dom fan vara det o inte anställa hitler galningar som moderatorer!

Dessutom skrev jag inte så värst sjuka saker, kasnke till en början för jag trodde de skulel få stå kvar, men sen ändra jag mig och skrev bara, att kött kunde referera till fruktkött, det räknades som klotter tydligen.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> bjorre
>
> Därför att det sitter översittare med makt att
> blockera andra andvändare!
> Dessa översittare gör allt för att stoppa andra
> människor från att yttra sig, o sen kallar wiki
> sig för fri enklopedi.

F-n, så kan vi ju inte ha det.. Vi borde göra något åt det. Men vad?

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> Du testa gå in på wiki, då blir du blockerad
> och rullad tillbaka till förhistorien.
> När wiki hävdar att dom är en fri enklypedi,
> då borde dom fan vara det o inte anställa hitler
> galningar som moderatorer!

Jag tänker inte skriva nåt på Wikipedia. Men tills du kan uttrycka dig begripligt hoppas jag verkligen att dina ändringar backas. Vill du ha nånstans att uttrycka dina åsikter utan att bli emotsagd får du väl göra som alla andra som inte har något att säga - skaffa en blogg.

(OT) Gitarrsträngar
Verkar vara ett fullt korrekt beslut att redigera bort det du skrev. Förstår inte poängen med att ta strid i den här meningslösa frågan, tror du verkligen att något förändras av att ändra inledningsmeningen på en wikipedia-artikel?

Tillbaka
Topp