(OT) Gitarrsträngar

(OT) Gitarrsträngar
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> rust-as skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu tror ju jag att skivbromsar ar en overgaende
> > trend... mao ar ej insatt i amnet,
> hehe, så där sa alla när vi körde med
> skivbromsar på våra xc hojar (jag o min kompis)
> ute på tävlingar 1999 :D o vart är vi idag :D
>

Ja du Jensen, var ar vi i dag?
Vi ar i ett lage da tekniken passerat forstandet hos folk... snart kommer val folk att vilja smorja
upp de hyperteknologiska byxstoppningarna med banan... bara for att nagon galen brorsa Faglum gjorde det efter att ha utvecklat bolder pa nagot VM eller sa... vem vet?

(Att man sedan ska ata 500 gram ra biff (inte rabiff) innan start, men aldrig efter 07.00 pa morgonen stammer ju fortfarande...)

(OT) Gitarrsträngar
rust-as skrev:
> Jensen skrev:
> -----
> > rust-as skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nu tror ju jag att skivbromsar ar en
> overgaende
> > > trend... mao ar ej insatt i amnet,
> > hehe, så där sa alla när vi körde med
> > skivbromsar på våra xc hojar (jag o min
> kompis)
> > ute på tävlingar 1999 :D o vart är vi idag
> :D
> >
>
> Ja du Jensen, var ar vi i dag?
> Vi ar i ett lage da tekniken passerat forstandet
> hos folk... snart kommer val folk att vilja
> smorja
> upp de hyperteknologiska byxstoppningarna med
> banan... bara for att nagon galen brorsa Faglum
> gjorde det efter att ha utvecklat bolder pa nagot
> VM eller sa... vem vet?
>
> (Att man sedan ska ata 500 gram ra biff (inte
> rabiff) innan start, men aldrig efter 07.00 pa
> morgonen stammer ju fortfarande...)

har du nått vettigt att komma med? :D kör du ens med skivbromsar?

(OT) Gitarrsträngar
Sorry att jag tramsar i traden... brukar val inte handa har.

@Jensen, nix jag har ju nyligen uppgraderat fran cantileverbromsar... funderar pa att ga vidare till V-bromsar (tror jag de kallas).

Jag har en hel del langa nedforsbackar har (5-15km) och det funkar ju med trimmade urtidsbromsar...

...slowly turning into an old guy...

(OT) Gitarrsträngar
Jensen skrev:
> klart det funkar, det funkar utan bromsar me, bara
> sätta ner fötterna :D allt är ju relativt så
> att säga :D

Sa sant. Har faktist funderat pa en skivbroms fram... Ska bara bromsa sonder falgen forst.
(Har dar jag bor kan vi snacka om overhettning av bromsar... sa man har val lart sig att styra utan att bromsa.)

Ares forsta downhillbana var ju inget problem... det var ju bara lera till slut, dacken bestamde inte bromsarna.

Sedan gillar jag enkla saker, minns 99, det var ungefar da jag sag taget ga nar det galler utveckling. Jag gillade nar det inte kostade armen att kopa utrustning... aven om jag har ett par Onza barends som kostade 600kr 1991... (prylhysteri)

(OT) Gitarrsträngar
WTF, är du snål eller? olja för 2 bromsar kostar 200 spänn, och luftar du ordentligt behöver du inte göra det igen på 2 år.. men visst bomba i rapsolja du.. eller varför inte vatten eller något annat billigt..

Fast nu såg jag att det var mike_dee som skrev och orkar inte sudda... bah!

(OT) Gitarrsträngar
Okok, jag fattade det som att man kunde köpa olja på biltema, eller citoren olja, eller dot4 bromsvätska. Låter najs.

Men ingen som vet om det funkar med rapsolja...

nån snacka om vatten i sina bromsar, glykol o så.
kan man hälla i vad man vill eller?

(OT) Gitarrsträngar
Min gissning är att det funkar skitdåligt på vintern. Test att ställa rapsoljan i frysen och se hur trögflytande den blir.

(OT) Gitarrsträngar
Svart är en färg som man borde undvika att klä sig i, eftersom den symboliserar död och sorg.
Tillintetgörandet av kulörer inom textilvärlden, speciellt den gren inom textilvärlden som inefattar kläder och assesoarer, har sin rot i att fördunkla sinnet hos medborgaren.
Visst är sinnet redan dunkelt på de som köper in , beställer och designar kläder för massorna, men det är så att ett sinneslag i sorg, ett sinneslag under förtryck och plåga yttrar sig på sin omgivning.
Bilismen är svärtans första förespråkare, då den sprider svarta partiklar på omgivning, något man ser bäst på vintern, då snön blir svart av synd och förtvivlan!

I de flesta levande och vibranta kulturer är kulören mycket viktig, speciellt hos kvinnorna.
I afrika och indien bärs kulörer i den omfattning att det faktiskt är regel snarare än undantag, det är i västvärlden svart, grått och kulörlösa kläder fått genombrott.

Det går knappt att hitta ett par byxor för herrar som itne är svarta, eller mörka i färgen.
Det går knappt att hitta kläder i en butik som itne är färglösa och dystra. Kolla själv igenom din garderob skall du få se hur övergripande svärtan är.
Själv har jag många svarta kläder och jag hatar dem, men jag har fått ärva mestadelen. Men jag kommer aldrgi i hela mitt liv köpa ett svart plagg!

Svarta kläder är också populära eftersom att de inger en falsk renhet, dvs man ser inte smutsen.
De flesta i västvärlden lever kvar i medeltiden då de torkar sig i röven med samma han som de några minuter senare äter med, samtidigt som deras röv stinker av avföring eftersom de knappast spolar ändan med vatten efter ett rejält bajsläggande i toan.
Hygien är vitt, och färgen representerar vårat inre sinnestillstånd.

Var är färgen i sverige?
Var är kulören!

När jag går på stan kan jag räkna tusen personer med svarta kläder på en enda färgglad person.

Köp färgglada kläder!
Kulören vinner alltid över svärtan!

(OT) Gitarrsträngar
s skrev:
> Min gissning är att det funkar skitdåligt på
> vintern. Test att ställa rapsoljan i frysen och
> se hur trögflytande den blir.

bra poäng.

Senast ändrad:
(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> När jag går på stan kan jag räkna tusen
> personer med svarta kläder på en enda färgglad
> person.

Det tror jag inte.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> mm tack för alla svar, såg att de hade billig
> dot4 på biltema!

Men vad har du för broms?

Är den inte gjord för Dot 4 så går packningarna sönder!

(OT) Gitarrsträngar
Hej tänkte sätta lite ljus på cykelkläder i allmänhet.

Cykelkläder finns i en uppsjö av kulörer. Något som jag själv förklarar med cyklismens frihetsanda.
Kulör är viktigt för sinnet och svarta kläder gör en deprimerad och nedstämd.
Visst de felsta blöjjor för cyklister är svarta, men det är de väl för att annars ser de så skitiga ut, + pinsamt om det syns diareerand när man ligger först i klungan!

Ett faktum är att klädindustrin exlusive cykelklädesindustrin driver en hysterisk lobby för svärta som modefärg.
Tillintetgörandet av kulörer inom textilvärlden har sin rot i att fördunkla sinnet hos medborgaren och det hotar cyklismens kulörstarka kultur.
Bilismen är svärtans första förespråkare, då den sprider svarta partiklar på omgivning, något man ser bäst på vintern, då snön blir svart av synd och förtvivlan!

I de flesta levande och vibranta kulturer är kulören mycket viktig, speciellt hos kvinnorna.
I afrika och indien bärs kulörer i den omfattning att det faktiskt är regel snarare än undantag, det är i västvärlden svart, grått och kulörlösa kläder fått genombrott.

Svarta kläder är också populära eftersom att de inger en falsk renhet, dvs man ser inte smutsen.
De flesta i västvärlden lever kvar i medeltiden då de torkar sig i röven med samma hand som de några minuter senare äter med, samtidigt som deras röv stinker av avföring eftersom de knappast spolar ändan med vatten efter ett rejält bajsläggande i toan.
Hygien är vitt, och färgen representerar vårat inre sinnestillstånd.

Låt cykelindustrin vara ett riktmärke för kulörernas vinst över svärtan!!!!!

(OT) Gitarrsträngar
Hej tänkte sätta lite ljus på cykelkläder i allmänhet.

Cykelkläder finns i en uppsjö av kulörer. Något som jag själv förklarar med cyklismens frihetsanda.
Kulör är viktigt för sinnet och svarta kläder gör en deprimerad och nedstämd.
Visst de felsta blöjjor för cyklister är svarta, men det är de väl för att annars ser de så skitiga ut, + pinsamt om det syns diareerand när man ligger först i klungan!

Är cyklisters klädkod specifikt kulörinriktad som regel, är cyklsimen en väömående kulturdito där frihet och sunt leverne betvingar den svarta ångesten.
Ja jag tycker det, att cykelvärlden och cykelkulturen ialafall är mycket mer kulörorienterad runt klädkodex än andra jämförbara grupper.
Såsom den allmänne svensken är svartklädd i 75% av fallen, eftersom klädkulturen i sverige är svärtorienterad och kontrapruduktiv.
De flesta klädesföretag anammar en svart jargong och har kulör som en fjäder i hatten.
Borde det itne vara tvärt om, att svärtan borde vara försummbar som hos cyklismen, där svart ofta är förpassad till gummit som möter asfalten, eller varjerhöljen sadel och cykelhandtag.

Kontra cyklismen är sjävlklart bilismen, den står för svart ångest och förlupen död!
Att bilister torkar sig i röven med samma hand som de någon minut senare äter med överskuggas bara av att de itne spolar aslet efter en rejäl bajsläggning på toan, så att konkel och avföringsekret klinas in i deras svarta kalsonger.
Hygienen hos bilister ligger kvar på medeltidsnivå!
Cyklisten spolar alltid sin röv efter avläggning av extrementer då annars får man svåra smärtor efter flera timmar i sadlen!

(OT) Gitarrsträngar
Uj uj... Får be om ursäkt för mina tidigare "tips" om DOT4 bromsvätska som skulle gjort kaoz med Mikes bromsar. Borde inte Citroen LHM funka? *big disclaimer goes here*

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
>...//.. torkar sig i röven med samma hand
> som de någon minut senare äter med överskuggas
> bara av att de itne spolar aslet efter en rejäl
> bajsläggning på toan, så att konkel och
> avföringsekret klinas in i deras svarta
> kalsonger....//..

Genom sig själv känner man andra!

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> vad är Citroen LHM?

Sånt Cittra använder i sin hydrauliska fjädring, och anledningen till att dom har väghållning som en läckande vattensäng.

(OT) Gitarrsträngar
rickard

Det ä'r din tråd håll du dig till den.
Jag har itne hållt mig i denna tråden på evigheter du som besöker den flitigt ju.
BTW har du sett look alike inlägget :D

(OT) Gitarrsträngar
oskar_

en åkte jag med i en CV2 som gjorde 100 knyck över fartguppen..... tydligen har dom gamla CV sjuk uppånedvänd super nåt fjädring.

De nya citroen suger skit dock som andra bilar antar ajg.

(OT) Gitarrsträngar
Mike_Dee skrev:
> en åkte jag med i en CV2 som gjorde 100 knyck
> över fartguppen.....

Jahaja, fartgupp förekommer på vägsträckor där farten på förbipasserande bilar behöver hållas nere. Och där kommer Mike_Dee åkande i en mördar-CV2a i hundra blås (med tanke på CV2ans prestanda måste detta pågått en längre tid för att till slut uppnå hela 100 knyck)... Hur tänkte du då? Varför ströp du inte föraren i ett försök att stoppa vansinnesfärden? Hur många cyklister prejade ni av vägen? va? va? va?

Tillbaka
Topp