[OT] gokart broms Hjälp

kovacs

Ny medlem
[OT] gokart broms Hjälp
hejsan har en gokart utan broms bara en bromsskiva, så undra om här e någon som e bra på bilar och kan hjälpa mig med bilbroms till gokart för och nackdelar, om det ens går eller andra ideer

[OT] gokart broms Hjälp
cykelbroms och vajer...hörrödu Tnt, bara för att det heter go-cart måste man väll inte nervärdera det till smågrus.;-)

[OT] gokart broms Hjälp
Leta upp LarsE här på happy... han kan en del om Karting... eller rättare sagt...en hel del.

[OT] gokart broms Hjälp
ja mc hade nog varit ganska så mycket bättre:) någon som vet någon mcskrot i skåne?? förutom den i fleinge eller vad det heter, dem e så otrevliga där:/

[OT] gokart broms Hjälp
Jag rekomenderar en riktig kartbroms.
En mekanisk hyrkartbroms måste väl gå att få till rätt pris om du tycker att det blir för dyrt med en hydralisk.
MCskrot är ett bra tips...
Annars kanske det finns någon billig broms på någon skoterskrot. Kolla att det är till en modell med lagom liten skiva så slipper du onödigt krångel.
Bilbromsar är onödigt klumpiga även om det är till en hundkoja.

/Lars.E

[OT] gokart broms Hjälp
Antingen köper du en riktig broms till en gokart (att föredra) eller så köper du ett komplett system (Ok+cylinder) från en Cross då tror jag att du kan få till rätt diameter och montering.

[OT] gokart broms Hjälp
Kolla in skivbroms (beggad/skrot) till en ATV. Jobbade med desa lustiga fordon innan och det var lätt att byta belägg o meka med. Samt en skiva bak för båda hjulen bara. Borde väl funka till en cart?

[OT] gokart broms Hjälp
Skulle nog också rekommendera mekaniska bromsar.
Tex de som sitter på Rimokartar (tyska hyrkartar) har dubbla vajrar och tar grymt, väldigt lätt att byta klossar på också.
Min erfarenhet av billiga hydraliska bromsar för ändamålet är inte direkt possitiv..

Tillbaka
Topp