[OT]Gott nytt år!

nenja

Aktiv medlem
[OT]Gott nytt år!
Gott nytt år alla happybusar!

Nu bär det av ner till Båstad för ett lugnt Nyårsaftons-firande.

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Gott nytt år!
Gott nytt åt!
IMG_0971gottnyttÃr.jpg ht=483

(ett crappigt kollage, vassego...)

[OT]Gott nytt år!
Gott Nytt År!

Jag avslutade cykelåret med en snygg vurpa! Cyklade runt en sväng på Järvafältets grusväger, gick väldigt bra trots frysgrader och sommardäck. Men när jag var nästan hemma så hade vattnet på cykelbanan blivit is vilket jag märkte först när jag låste framhjulet i en nerförsbacke!

[OT]Gott nytt år!
Gott nytt folk. Snart i alla fall. Nu ska jag ha nyårsmiddag med lite bekanta, får ta det lugnt i år pga att familjen fick tillökning i lördags.. (Dvs, vi fick äntligen hem kattungen ;) )

Cykelåret avslutades fint tillsammans med jesaro i Änggårdsbergen i förmiddags med en riktigt skön tur! Lite kyligt dock, även om rengöringsarbetet av cykeln underlättades av att bara behöva bryta loss isbitar från ramen..

[OT]Gott nytt år!
Och det inleder vi traditonsenligt, med spridandet av en massa tungmetaller och bränt skräp runt omkring, bland sönderskrämda djur och krigsoffer!" Hurra...
droopy%20i%20am%20so%20happy.jpg

Man kan ju alltid hoppas. Polisen har ju sin egen lilla högsäsong ikväll! ;-)

Editar (efter följande kommentar) med Lonewolfs sammanfattning av Rapport: "med tanke på den rapport som framkom på nyheterna härom dagen så finns det ju numera grund för ett totalförbud mot fyrverkerier i alla former.

Kortfattad sammanställning:
Svenskarna köper och bränner fyrverkerier för över 200 milj till Nyår, det skulle räcka till många läkare, sjuksköterskor och lärare på årsbasis det!!

dessa fyrverkerier sprider ca 300 ton miljöfarliga metallpartiklar i luften/naturen mestadels i befolkade områden då det skjuts mest där, dessa partiklar är både hälso och miljöfarliga!

Ca 300 personer blir så illa skadade av fyrverkerier att de måste uppsöka sjukhus och vissa av dessa får livslånga men av skadorna!

Ett okänt men stort antal bränder orsakas av fyrveerkerier och de förstörda ekonomiska värderna är enorma.

Tiotusentals kanske tom hundratusentals djur lider svårt av smällandet, och många männsikor med speciellt dem med erfarenhet av krig."

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Gott nytt år!
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> "spridandet av en massa tungmetaller och bränt skräp runt omkring"

japp, som när du själv var barn:D

"krigsoffer!"

suck, politik på nyårsafton:D

> Man kan ju alltid hoppas. Polisen har ju sin egen
> lilla högsäsong ikväll! ;-)

hoppas på vad, härbärge:D?

ps. droopy for president;)

[OT]Gott nytt år!
Happy new 2008! Vilken jävla smäll det var här i trakterna(bushen utanför åre), nån som sprängde en gastub tror jag

Må det bli ett bra år med mkt ljus o värme i alla bemärkelser

[OT]Gott nytt år!
Gott Nytt År
Har precis fått i säng en tjej som ragglat runt mitt bord och fnissat och kräkts ett par gånger.
Hör att hennes hicka har slutat. Hon är förmodligen inte ensam även om dom flesta inte är 10 månader gamla. Hon var den sista i familjen som skulle kräkas så det var nästan väntat.

[OT]Gott nytt år!
Tack detsamma allesammans !! Men var sjutton är efterfesten ????
Behöver egentligen ingen nu, men nog vore det trevligt att fortsätta :)
/Bojan

Tillbaka
Topp