[OT] Happys symaskinstråd!
Knappt ens ot med den annonstexten!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Knappt ens ot med den annonstexten!
Riktigt clean!Sydde en ramväska, nedre & bakre panelen samt dragkedjan är stabiliserad med 1mm plastskiva, resten är xpac yttre och orange cordura inne för lätt att se. Formen & funktion på väskan var viktigast, krispiga kanter och lätt att öppna och stänga!
Orangea linan var den enda kajakcenter hade med reflex, jag gillar kontrasten den ger, dock inte att det inte blev jämna linjer av linan, svårt!
Sydda en matchande toolroll för bakom sadeln. Väldigt roliga grejer att sy!
Visa bilaga 803908
Enklast är väl att bege sig till närmaste tygaffär och fråga rutinerad sytant samt klämma och känna lite. :)Eventuellt har jag frågat förr, minns inte. Men jag har ett litet tramsigt projekt i huvudet som kanske kan få bli prioriterat under julledigheten. Jag skulle då vilja ha typ "mjukisbyxatyg", men tåligare/kraftigare. Finns det? Alternativt kan tänkas att man kör två lager men något "friluftsbyxatyg" ytterst och något flossat eller fleece innerst, men gillar vill gärna hålla det så enkelt (snabbsytt) som möjligt.
Inte så seriöst, kan väl kallas en test, så ska också försöka genomföras så billigt som möjligt.
Kul att höra att det blev bra!:)Supernice ryggsäck! Är alltid inspirerande med denna tråden. Har gjort vissa ansatser till sömnad emellanåt genom åren och har inte gett upp helt ännu. Hade verkligen varit fint att skapa lite grejer till frilufts- och cykelhobbyn! Har en syateljé för skinn och annat på familjegården så det finns ju lite förutsättningar, men det är alltid något annat som kommer emellan... En vacker dag så!
Btw @Jonatan F , Pilencykeln rullar fortsatt med korg och numera en dedikerad ryggsäck med fack osv enligt det du beskriver (fast med ett annat varumärke i skinn fastsytt...). Funkis lösning med korg och rygga iallafall!![]()
Att ryggan kan stå upp även med en laptop i är ju en riktigt underskattad feature! Hur löste du det rent praktiskt?Var riktigt riktigt trött på min Sandqvist-rygga jag fått av jobbet. Så jag sydde en egen.
- Kan stå med eller utan dator i
- kan öppna hela fronten så kan enkelt ser vad man har packat. Jag byter skjorta när jag kommer till jobbet så vill ha det lättillgängligt. Inget djupt svart rör där allt försvinner.
- ficka som är lättåtkomlig för nycklar. Inte ett djupt rör.
- fast plats för plånbok, laddare, nycklar och annat som inte rår glömmas. Vill undvika ”nycklarna är säkert någonstans där i botten”. Nu har de fack på insidan väskan eller i lilla facket på framsidan.
- formsydd för att passa cykelkorgen. @n3wton
- kunna bäras som en kasse.
Sedan blev det en enkel necessär till också. Så man kan snygga till sig lite när man kommer till jobbet vid behov.
Vi får se om någon märker att det är ett märkligt varumärke på den här väskan.