[OT] Harry-år-tråden
Wig? Ser så ut....... den nya?Samma här, april avbockat. Fick en fin morgontur idag i klubbens nya låda.
Visa bilaga 760696
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wig? Ser så ut....... den nya?Samma här, april avbockat. Fick en fin morgontur idag i klubbens nya låda.
Visa bilaga 760696
Hunter i karbång. Riktigt trevlig.Wig? Ser så ut....... den nya?
Grattis, vatten är bara vatten oavsett var det kommer ifrån. En födelsedag i kajak däremot är fina grejer!Bockar av juni med en födelsedagstur i regnet. Tröstade mig med bastu, tårta, champagne och en pava Barolo.
Visa bilaga 774100
Nu vet jag inte om vågorna var vind eller båtorsakade men kan inte minnas en vår/försommar då det blåst som mycket som denna. Varit skvalpigt på nästan samtliga turer.En junibild. Första turen i surfskin för året klädd i shorts och linne. Och vågor från alla håll. Askrike så långt ögat ser och badbart.
Visa bilaga 776643
Haha precis, så är det för mig med, passar på att fota när man inte är på väg att bada (kanske tyder på att jag paddlar för ranka saker…).Håller helt med om att det vart rätt blåsigt denna vår, även om i princip alla bilder jag tagit är i bleke men det ligger ju i sakens natur att man fotar när det är praktiskt genomförbart.
Hos mig i Mälaren vid Spk är den sämsta vindriktningen väst, nordväst och som av en händelse är det nästan alltid väst, nordvästliga vindar.
Märklig vår! Så här brukar det blåsa:av en händelse är det nästan alltid väst, nordvästliga vindar
Klart man blir känsligare som paddlare. Om man bara höll på med löpning hade man väl då och då tänkt på att det blåser men på vattnet reagerar man nog redan vid lägre vindhastigheter...Märklig vår! Så här brukar det blåsa:
![]()
Vind i Sverige
Vinden närmast marken påverkas av byggnader, vegetation och topografi. Detta gör att vindriktning och vindhastighet är olika i medeltal på olika ställen i Sverige.www.smhi.se
Vågorna på bilden är i huvudsak vindvågor. Syns att kajaken driver med vinden från sidan.Nu vet jag inte om vågorna var vind eller båtorsakade men kan inte minnas en vår/försommar då det blåst som mycket som denna. Varit skvalpigt på nästan samtliga turer.
Det är väl en månad kvar till Britts namnsdag, ändå?Brittsommar
September bockas av med en bild från Tärnskär. Såg en mink på ön, men väldigt få fåglar. 7-8 havsörnar observerades också. Fortfarande badbart i skärgården.

Klubbens kajaker. Dock så sitter jag otroligt dåligt i bådaFinkajaker också! Vi hade plastkajakerna framme så det fick bli dem, Tiderace-båtarna var inne i garaget. Borde bättra på logistiklösningen lite där.