[OT] Hjälp - Google Spreadsheet och Google Mapper

Monglo

Aktiv medlem
Kära Happy... Jag behöver hjälp. Jag håller på att göra en webbenkät (kartläggning av projekt) vars resultat vi ska koppla till en karta. Google mapper verkar fiffigt. Om jag gör en webbenkät så läggs varje svar i en rad i ett google spreadsheet. En fråga gäller plats så att det blir en plupp på kartan för varje projekt. Information om projektet hamnar snyggt (och sökbart) på vänster sida.

Dock så är en del projekt/program med flera samarbetsländer. Då skulle jag vilja göra så det blir flera pluppar på kartan för det projektet. Går det? Typ att i kolumnen för plats skriver man stad 1, land 1; stad 2, land 2 osv? Eller ska man göra så det blir flera kolumner med plats så blir det en plupp för varje kolumn med platsangivelse? Eller går det inte att lösa alls så man måste fylla i enkäten flera gånger för samma projekt men ange olika länder/platser?

Någon som vet eller har tips?

Jag litar på happy :)

Ah, jag kanske skulle ha postat detta på under ordinarie arbetstid... får kanske bumpa den i morgon :)

Men åååååå. Inte ett enda svar. Det här är ju jättekonstigt. Inte ens nån som skriver nåt trams. :(

Jag kan ingenting om datainternet. Förutom att det alltid strular och kostar för mycket samt är för långsamt.

Men jag utgår ifrån att det är den krångligaste lösningen som gäller.

Jag är nog lika förvånad jag. Man brukar ju få svar på de konstigaste frågor inom några timmar här...

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är nog lika förvånad jag. Man brukar ju få
> svar på de konstigaste frågor inom några timmar
> här...

Dags att börja bli orolig på riktigt alltså.

Mitt tips utan att ha använt just google mapper: Du ska lägga till flera kolumner i tabellen (och ha flera öppna svarsalternativ i google- formuläret).

Monglo skrev:
-------------------------------------------------------
> Men kom igen!!!

*bump*

Vi gör ett nytt försök! ;-)

Tillbaka
Topp