(OT) Hjälp med glödlampa...

martinpetter

Aktiv medlem
100% OT men vart kan jag köpa denna lampa? Den hör till en sån därn fräck elbrasa (som ingick i ett lgh-köp...)

Nu är lampan paj och frågan är vart jag hittar en ny med samma omöjliga sockel??? Nån som vet?

lampa1.jpg ht=480

lampa2.jpg ht=480

lampa3.JPG ht=480

/M

asså... jag och el = ingen bra kombi. Be mig byta en glödlampa och jag grejar det galant. Byta sockeln? Då måste man ju skruva o greja. Känns som ett oöverkomligt hinder faktiskt.

Vart köper jag lampan?....

/M

Det där är samma lampor som vi annvänder till byggslingan. Byggbelysning på byggen.borde finnas i de flesta välsorterade lampaffärer.

Minns jag fel ifall dessa ofta går under/kallas för "offentliga" lampor? Dvs i sverige används dom till offentliga utrymmen där man är rädd för att folk kan norpa lampan. Med denna lite ovanligare sockel så slipper man det då dom iaf inte passar hemma hos folk.

@Jörgen_A - Låter som en plan... Återstår bara att byta alla socklar i lägenheten till den här B22 så behöver man aldrig mer köpa en enda glödlampa ;)

@Leo - bra tips, men jag vill undvika att beställa en glödlampa på internet med >50:- frakt. Hur hel är den när den väl kommer hem till mig liksom? Och hundra pengar i totalkostnad för en glödlampa känns mastigt...

Fysiska butiker då? Nån?

/M

Kallas ofta för "pin" i de engelskspråkiga länder den fattningen är vanligast, och där får man ibland leta efter vår vanliga "screw" fattning istället.

Det där är ingen vanlig lampa med bajolett sockel. Såna kan du köpa i princip
var som helst. Sätter du i en sån så lär du få byta lampan rätt ofta....
Ta med dig lampan till en välsorterad el-butik, dom vet ! Eller välsorterad
byggmarknad typ Ahlsell, dom tar hem den åt dig. Brukar bara ta nån dag..
Lycka til !

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp