Ot: Hur är Motorola mobiler ?

Det finns åtminstone en USB-C => 3,5mm adapter med DAC och förstärkare för under 300 SEK som har fått en golfande panter
index.php

Man använder väl trådlös laddplatta (Qi-laddare)!
nordmaerke-tradloes-laddare-textil-gra__0833443_pe778072_s5.jpg

Vi kan inte leva som djur.

Ja, det sa IT killarna på jobb också. I alla fall med Ikeas är ett jävla meck. Testade det först men köpte sen Jabra Elite 4.

Motorola är bra på att göra hyfsat billiga och helt ok smartphones. Köper en ny Moto ca vart 3e år för ca 2k -> man måste ju hänga med ! Men mobilutvecklingen stannar nog av snart, då behövs det inte så ofta.

Senaste köp var för att få 5G och NFC. Men nu kanske det dröjer länge innan man behöver en ny ---- !!

Kollar på en Motorola Edge 50
Så många modeller nu så det är ju hopplöst att hitta recensioner på youtube på denna (som inte är på indiska) då det inte är någon flaggskeppstelefon... :/
GSM Arena har en bra review av Motorola Edge 50

De har också en bra funktion där en kan jämföra specs på telefoner.
Motorola Edge 50 VS Motorola Moto G84
Motorola Edge 50 verkar vara en bra telefon som är prisvärd åtminstone för 3 290:- hos Komplett. Men knappast värt uppgraderingen ifrån en bara ett år gammal telefon...

ursäktar köpet med att man skaffat bil som har inbyggd trådlös laddning som man vill utnyttja. :)
Vilken bil? Har den kylning av trådlösa laddaren? Om inte så brukar det bli väldigt varmt och ladda långsamt för att inte överhetta. Knappt värt det då. Så ingen jättebra ursäkt.

Går ju långsammare, men det kan ju kanske vara en fördel för batteriets livslängd? Ladda under natten på nattduksbordet.
Långsammare laddning är bättre för batteriets livslängd. Men värmen från förlusterna vid just trådlösladdning gör att det totalt sett är värre för batteriet.

Såg ju rätt vettig ut ändå Edge 50 - villhöver en ny lur i prisklassen runt 3 000 kr.
Men jag tror jag håller mig lite till, har egentligen bestämt mig för en Redmi Note 14 Pro när den nu dyker upp i Europa (troligtvis efter årsskiftet).

Såg ju rätt vettig ut ändå Edge 50 - villhöver en ny lur i prisklassen runt 3 000 kr.
Jag har kört ett par modeller av Sony´s Experia 10. Just nu säljs version IV för 2990:-
Smidigt format och lätt. Grym batteritid. Och 3.5 mm uttag om man behöver det.
Är dock inte den snabbaste telefonen som finns.

Näe, det är väl ett halmstrå för att övertyga sig själv. ;) Som sagt är nöjd med nuvarande lur och får väl ta förnuftet till fånga och ha den något år till. :)

Bilen:

Jag köpte en Motorola g 73 från en norsk webbplats har stigit mer än dubbelt i pris de senaste månaderna den blev seg låste sig på vissa sidor och stor liten var fel också efter en uppdatering Android 13 till 14 för den för installerade webbläsare vilket man inte fick information om gick in på appen enhtshjälp ren tillfällighet där stod det uppdatering av webbläsare efter klick på fel sökning i under menyn gick in i felsökning uppdatering webbläsare där efter blev det fart i mobiltelefon i dag skulle blivit Motorola G04s eller TCL 501 tyvärr G4 men första åtgärd är uppdatering webbläsare är bägge Android 14 pris är 950kr klös telefon.
Läste att andra som TCL 501 också fått liknande problem i Android 14 uppdatering plus en iPhone modell?också är ju mer krav på bank iD mot tidigare då räckte det vara registrerad hos operatören det som hände vid säkerhet uppdatering var även beskriver på pc eller mobil test men de fann inte riktigt orsaken alls vilket inte är konstigt men oj vad många som moste ringt Bank går ej logga in webbläsare gjorde låste sig och överdrev förstöra och för minska hade nog förväntat mig att de som är insatta i det mer skulle ha hittat men det var ett undermeny sökning problem delvis också den förinställda webbläsare fungerar inte effter uppdatering utan även den behöver uppdateras separat men ingen information annat en i hjälphantera appen felsökning effter klicka i under menyn då först klicka här för uppdatering 🙄
Tidigare hade jag en cat S41 som hade Android 8 vilket inte fungerar för bank id längre men allt annat fungerar än batteri är bytt räckte i 5 år de sväller upp av laddning effter tid var klistrad lite knepig få bytt var försiktig tejpad lösgöra och mini insex skruvar krävde verktyg

Därimot akta er för bilaga telefon plock på temu den har inte samma som som svenska mobiltelefon är vridna 90 grader troligen Kina standard sim kort ser ut som vanliga men kontakt är vridna 90 grader tror Net1 hade de i ratur typen är tvär stopp fungerar med vanliga sim för utom 2G och 3G och gamla Android låg nummer under 10 fungerar inte i ID sammanhang längre.

Senast ändrad:
Har man lite foliehatt kan man ta sig en funderare på om man vill ha prylar och mjukvaror som är utvecklade/ägs av kinesiska bolag. I synnerhet saker som man har med sig överallt som dessutom innehåller både ljudupptagnings och kamera funktioner tex en mobiltelefon...

Tillbaka
Topp