Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
helst prisvärdSka den vara 'prisvärd' eller premium?
det finns inga gratis luncher. men gårdagens top notch kan ibland vara prisvärt.
när det gäller iphone som jag någorlunda känner till är iphone 8 tillräcklig för att köra dagens system, vilken android från 2017 klarar det utan prut?
iphone 12 fick 5g, iphone 12 pro max oled-skärm överlägsen i flackt ljus, iphone pro fick vänta till 13 för den finessen.
sedan har det knappt hänt något värt. lite bättre makro tror jag? det är på g med nödmeddelanden via satellit, men europa ligger efter usa att implementera här.
Jag gillar s.k "rugged phones" som klarar flera dagar utan laddning och att kamera och annan hårdvara tål att telefonen sitter på styret på både MTB och mc. Just nu kör jag en Ulefone 12 5G. Okej kamera och laddningen räcker 3-4 dagar om man inte kollar tuben etc så mycket. Iphone köper jag aldrig mer, kameran tål inte skakningar.sökes en ny mobil med schysst kamera och batteri som räcker länge. det är oviktigt vad för märke det är.
kom med tips.
mvh /antonio
stämmer säkert, det kan ha varit någon annan uopgradering med skärmen på 12 pro max jämfört med 12 pro det året. tydlig skillnad i soldiset på en strand på västkusten iaf.OLED finns redan från X, XS (Max), 11 Pro.
Va, alla iphone 12 har väl oled?det finns inga gratis luncher. men gårdagens top notch kan ibland vara prisvärt.
när det gäller iphone som jag någorlunda känner till är iphone 8 tillräcklig för att köra dagens system, vilken android från 2017 klarar det utan prut?
iphone 12 fick 5g, iphone 12 pro max oled-skärm överlägsen i flackt ljus, iphone pro fick vänta till 13 för den finessen.
sedan har det knappt hänt något värt. lite bättre makro tror jag? det är på g med nödmeddelanden via satellit, men europa ligger efter usa att implementera här.
hej, vad betyder ot? min kompiz undrar.
Intressant. Jag kör med en pixel 6A privat där fingeravtryckssensorn fungerar helt utan anmärkningar, men det kanske är lite olika teknik.2. Fingeravtryckssensorn är utan tvekan det mest frustrerande skit jag någonsin använt. Skulle utan tvekan INTE köpa samma mobil igen bara pga av det, oavsett att mobilen i övrigt är typ den bästa jag haft.
Off Topichej, vad betyder ot? min kompiz undrar.
min förra lur var en huawei p 30 pro och jag va ganska nöjd. schysst kamera och helt ok batteri.Behöver väl veta budget och lite andra preferenser för att ge bra råd. Men vill man ha Android så är Pixel-modellerna är prisvärda och har mycket bra kameror. Inte heller en kinesisk leverantör. Batteri-kapaciteten är väl medelmåttig..
...jag stör mig på 2 saker:
1. Min bank stöder inte Google pay vilket är irriterande efter flera år med Samsung pay.
Är rea på Pro-modellen redan nu på giganten:Det snackas om att det kommer vara 25% rabatt på Pixeltelefonerna via Play Store 12 sep när G firar 25 år. Men det är ju bara ett rykte.
![]()
Google firar 25 år – har rea 12 september
Google fyller snart 25 år. För att fira kommer Google ha ”ett speciellt erbjudande” 12 september. Svenska Google-butiken visar bara en liten notis högst upp angående rean medan andra europeiska länders butiker, likt den brittiska, har en stor ruta på framsidan som puffar för erbjudandena...swedroid.se
Kan man leva med att binda sig 24mån så går det att köpa Ajfån 12 64bg för 3900:- på Telia. Det är bbbbbilligt
Jo det är såklart en parameter också, det är inte skitbilligt. Tror det är 389:-/mån för 15 gb, finns säkert billigare abbonemang. Moblilen kostar 8995:- på tex. Halebop med motsvarande abbonnemang som kostar 319:-/mån. Annars får man väl köpa den lös för 8995:- och köra Fello om det blir billigast. Men det känns som en rabatt på 5000:- är bra.Beror väl på vad abonnemanget kostar också?
Jag ger 145kr/mån för 14GB, Fello (dvs också Telia)Jo det är såklart en parameter också, det är inte skitbilligt. Tror det är 389:-/mån för 15 gb, finns säkert billigare abbonemang.
Jag ger 145kr/mån för 14GB, Fello (dvs också Telia)
(de har ibland perioder där man kan teckna abbonemang med dubbla datamängden för samma pris, gäller sedan för alltid. Senast var nu i Augusti, nu är det nog tillbaka på de normala abbonemangen igen)
Gick från S22 ultra till pixel 7 pro och har inte noterat någon skillnad i täckning. Däremot mår jag mycket bättre nu när jag slipper Samsungs bloatware och överskärpta bilder =)Har läst att Pixel har sämre mottagning än t.ex. Samsung. Pixel 7 har fått bättre modem än Pixel 6, men kanske inte lika bra som Samsung m.fl. Någon som har jämfört Pixel med andra lurar när det är långt till mast eller höjder som ger svag mottagning?
Nästa mobil för mig kommer nog att bli Sony Xperia 5 IV då den förhoppningsvis sjunker lite i pris nu när nya har släppts.
I nuläget har jag Samsung Galaxy S20 och den har varit riktigt bra men batteriet börjar bli riktigt kasst och jag har även lyckats spräcka skärmen. Om man jämför med dem nya dock så tror jag att det märks rätt tydligt att den börjar bli gammal även om den hade samma prestanda som när den var ny.
Verkar vara Shannon-modem i både Pixel 7 och den svenska S22U. Kanske krävs Qualcomm-modem för att märka skillnad.Gick från S22 ultra till pixel 7 pro och har inte noterat någon skillnad i täckning. Däremot mår jag mycket bättre nu när jag slipper Samsungs bloatware och överskärpta bilder =)
Jag hade en 12 mini på förra jobbet. Bästa telefon jag nånsin haft, även för mig. Synd att det ryktas om slut på minis…Jag har en iPhone 13 mini. Extremt nöjd med den! Alla på jobbet som väljer/får den är lite gnissliga i början pga att den är "liten". Men när man vant sig vill ingen gå tillbaka till de större telefonerna. Den väger inte så mycket, får plats i alla fickor, har samma spec som de större telefonern, lättare att använda med en hand osv.
Dock verkar det som att Apple inte kommer släppa fler mini-telefoner. Väldigt synd får jag säga då det är den klart bästa telefonen jag haft.
Eller någon Motorola kanske.Skulle nog sikta på en Samsung av enklaste modell. De underhåller sina telefoner hyggligt och de är av bra kvalite. Men det finns förstås mycket billigare av random konstiga märken.
Kamera nämndes i trådstart och pixel ligger nog bra till där, här ett ambitiöst test (jag kör iphone så inget eget val att försvara;-)Pixel är fan riktigt bra. Kör en 7a efter att ha kört Samsungs premium modeller ett tag.
Pixel är ju betydligt mer prisvärd men jag stör mig på 2 saker:
1. Min bank stöder inte Google pay vilket är irriterande efter flera år med Samsung pay.
2. Fingeravtryckssensorn är utan tvekan det mest frustrerande skit jag någonsin använt. Skulle utan tvekan INTE köpa samma mobil igen bara pga av det, oavsett att mobilen i övrigt är typ den bästa jag haft.