[OT ] Hur är rullskidföret i Gbg?

Mats_K

Ny medlem
Nån har hällt ett ton grus på min favoritrullskidsträcka, cykelvägen mellan Rävekärr och Kållered.

Känner nån till nåt bra ogrusat alternativ att köra på?

mvh Mats

Ja, Säröleden är trevlig, någon som vet om den är grusad eller ej?

Skidade runt lite i Mölndal idag, och hittade en bra ogrusad och otrafikerad 1500m-sträcka. Hyfsat slät asfalt dessutom. Man börjar vid cykelbanan som rundar Astra Zeneca vid Åbromotet, och åker söderut längs cykelbanan som övergår i Kråketorpsgatan.

Finns även 3-400 meter fin ogrusad asfalt på Papyrus-rakan, verkar som om gruset tog slut när dom körde förra veckan.

/Mats

Mölnlycke företagspark är att rekommendera. Parkera vid Daros, kör upp till Bertilssons parkering och sen ut till stora vägen och ner för backen (man behöver inte bromsa) sen in vid Daros igen. Rundan är 2,5 km om man kör lite kringelikrok också. Jättefin ny asfalt, bara lite knöligt på cykelbanan upp till Bertilssons parkering. En suverän runda om man är flera som åker och som inte har samma tempo. Man är aldrig längre än 1,25 km bor från nån...

Mats_K skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som vet om 'dom' slängt grus på cykelvägen
> längs järnvägen mellan Kållered och Mölndal?
>
> /Mats

Inte i lördags natt iaf. Var riktigt rent och fint. De har grävt upp och öst lera över den närmast stationen dock och förbi Kållered Centrum söderut är det grusat.

Det är utmärkt före på grus-åttan, i Delsjön. Kör en sväng i morgon kl 17:30, från Virginsgatan.
Det ger bättre träning att köra på grus. ;)

Robert skrev:
> Det är utmärkt före på grus-åttan, i
> Delsjön. Kör en sväng i morgon kl 17:30, från
> Virginsgatan.
> Det ger bättre träning att köra på grus. ;)

Framförallt går det långsammare vilket jag tycker är en bonus ;)

Rattnalle skrev:
> Robert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är utmärkt före på grus-åttan, i
> > Delsjön. Kör en sväng i morgon kl 17:30,
> från
> > Virginsgatan.
> > Det ger bättre träning att köra på grus. ;)
>
> Framförallt går det långsammare vilket jag
> tycker är en bonus ;)

Fast jag har tröghet 3,5 på mina billiga everest, så det går alldeles utmärkt trögt även på asfalt. Tack för feedback!

/Mats

Jag åkte Eklanda - Frölunda gatan - Bifrostgatan - Idrottsvägen till Åbyvägen och åter - Jolengatan - Bäckstensgatan -Eklanda, cykelvägen söder om alla husen är bäst. En ganska platt och trevlig runda på ca 6 km i Söndags. inget grus på någon av sträckorna. Cykelväg hela vägen runt.

Tror att vägarbetet på Frölundagatan fortfarande pågår annars kan man köra runt travbanan istället för fram och åter på Idrottsvägen.

/Botak

Tillbaka
Topp