[OT] Hur kallt hade ni?

Nikke1

Ny medlem
[OT] Hur kallt hade ni?
Vaknade och tittade ut -16, tur man har motor- och kupévärmare.

Men var det någon av er som cyklade?

Mvh/ Nikke

Edit av the_TnT: OT...

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Hur kallt hade ni?
-24°C i Ludvika, Toyotan vevade motvilligt igång. -27°C i Grangärde där jag jobbar. Tur det är för mycket snö på cykelbanan så man inte behöver fundera på att cykla de två+ milen. ;)

[OT] Hur kallt hade ni?
Hade -24 hemma i Sundborn. jag lägger gränsen vid -15 grader, jag har 12km att cykla. Efter vägen idag var det -27grader i något köldhäl, brrr

/Mats

[OT] Hur kallt hade ni?
-22 i Kinnarumma! (Borås). Tur att man har garage. Har inte skrapat rutorna en enda gång i år :). Men elräkningen lär väl sätta pinnar i hjulen för årets cykeldrömmar :(

[OT] Hur kallt hade ni?
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Motorvärmarkontakten satt uppenbarligen inte i
> riktigt...

Amatör ;-)

[OT] Hur kallt hade ni?
*micke* skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Motorvärmarkontakten satt uppenbarligen inte i
> > riktigt...
>
> Amatör ;-)

:)

Det kanske var något jag gjorde undermedvetet så att jag skulle få njuta av cykelturen i -22?! ;)

[OT] Hur kallt hade ni?
bigmollo skrev:
> -17 i Hässelby, självklart cyklade jag. Men luften
> var frisk så det var helt ok.
> /J

BRA!

Jag är stålt över dig. Sthlmare visar att vi är män. Är det OK om jag säger vi om dig?...=)

[OT] Hur kallt hade ni?
Stod ungefär 13-14 minusgrader på termometrarna för en timme sen.. i Västerås. Men så skönt när man svänger in på sista gatstumpen innan man är framme och solen värmer, kände hur det blev alldeles varmt i handskarna.

[OT] Hur kallt hade ni?
-22grC i Luleå - inte kan man låta cykeln stå nu när det är myggfritt!?

Nu vill jag ha lite värme! Kommer ALDRIG mer att klaga när det bara är -15 ;-)

[OT] Hur kallt hade ni?
Oskar skrev:
> En lumparkompis som kom från Kiruna tyckte att -13
> i Vaxholm kändes kallare än -40 i Kiruna.

Många norrlänningar som flyttat till stockholm fäller liknande vittnesmål. Min norrlandserfarenhet säger detsamma. Hög luftfuktighet är viktig för god värmeavledning...

Själv hade jag minus 12 grader på termometern när jag cyklade hemifrån men då ligger givaren så att den strålande solen skiner rakt på den.
Med skidhjälm och goggles var det dock riktigt behagligt att cykla mina 5km till jobbet idag.
Dock var det lite kallt om benen, skulle ha kört understället som är vindtätt framtill så hade det varit perfekt.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Hur kallt hade ni?
Endast -14 i Järfälla. (men det räckte under de 58min. jag tog på mig till jobbet).
Synd man inte åkte senare när solen kommit fram. Nu är det ett strålande väder utanför fönstret. Gnistrande vit snö (ej brunt slask som brukligt i Sthlm) och klarblå himmel och ingen vind.

[OT] Hur kallt hade ni?
Det var -20 vid jobbet utanför Avesta imorse 05:30, det var nån som hade sett -23 på väg till jobbet(vart nu det var har jag ingen aning om).

[OT] Hur kallt hade ni?
-23 när jag körde en halvtimmes pannlampstur på ett hul vid 02 inatt! :D
Det blev en tur som kännetecknade stillhet.
Tyst, mörkt, kallt, såg niga levande varälser.. Ingen rörelse förutom mig själv!
Rätt spöklikt när skoterleden jag körde gick förbi en gammal förfallen bagarstuga :)

[OT] Hur kallt hade ni?
Hadde 14- kl 07:00 på morgonen i Bålsta.
Det e ingen temperatur , har legat i militärtält i 24- vintern 94 uppe i Norrtälje.
Jag vet hur en fryst kyckling känner sig... =P

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp