Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mitt trick är att inte äta mer än 2 i taget3 veckor kvar tills fettisdagen och någon kom hem med semlor. Jag mår lite illa.
Mitt trick är att inte äta mer än 2 i taget
Mitt trick är att inte äta mer än 2 i taget
Tips: rundriv varje semmelbulle så blir de rundare och jämnare.En semla att njuta? En semla att fira? En semla att djupt i mörkrets vida riken deppa?
Spännande 10km, kom igen nu!
Visa bilaga 538583
Börjar få ordning på baket, snyggaste satsen hittills (och godaste, men inte så noga).
Tips: rundriv varje semmelbulle så blir de rundare och jämnare.
Glömde posta gårdagens...
Två bitar av denna blev det:
Visa bilaga 538607
Det var ju pizzans dag igår egentligen. Man skulle tagit en pizza-semla istället :)
? Pizzaformad semla eller semmelformad pizza?pizza-semla
En wienersemla ska inte vara jämn, hur kul är det med släta wienerbröd t.ex.
Vad är rundriv?
Men vad är rundriv?Aha! Jag trodde att det var vanlig vetesemmeldeg. Sorry. ?
Ett sätt att hantera en deg så att man spänner ytan = frallor/bröd jäser bättre och får jämnare yta, typ. Nog enklast att kolla youtuben än att jag ska försöka förklara.Men vad är rundriv?
Ok, nu har jag blivit ärkekonservativ.. den var god, men en riktigt bra vanlig är faktiskt bättre!Har två sådana i kylen för eftermiddagen. ?
Visa bilaga 538906
Ett stycke hembakt. Inga krusiduller, bara en helt vanlig jävla semla.
Du får satsa på en formpuristisk innehållsrebellisk semla!En... Min semmelperiod i livet är nog över nu... Hade längtat efter den i typ ett år men blev mest illamående efteråt.. Nu vänder vi blad och ser framåt...
Du får satsa på en formpuristisk innehållsrebellisk semla!
[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Jag börjar ladda upp för årets premiär. Dumt att jag samtidigt försöker bli av med några hemarbetes-kilon. Och dessutom jobbar hemma igen ???? har samma problem, man får satsa efter fettisdagen ?happyride.se
Absolut. Svarta prickarna. Tror den var lite ålderstigen dock. Ganska försynt kardemummasmak trots den rikliga mängden.Inget fel med en vintagesemla :)
ser god ut, är det kardemumma i?
Menade inte att vara taskig med arga gubben, om du egentligen gillar semlor så är det ett lidande att inte tåla dom. Själv kör jag egentligen med glutenfritt sen några år, men har övertalat mig själv att göra undantag under semmelperioden.En... Min semmelperiod i livet är nog över nu... Hade längtat efter den i typ ett år men blev mest illamående efteråt.. Nu vänder vi blad och ser framåt...
Alltså, hamburgerformen är inte puritansk!Du får satsa på en formpuristisk innehållsrebellisk semla!
[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Jag börjar ladda upp för årets premiär. Dumt att jag samtidigt försöker bli av med några hemarbetes-kilon. Och dessutom jobbar hemma igen ???? har samma problem, man får satsa efter fettisdagen ?happyride.se
Menade inte att vara taskig med arga gubben, om du egentligen gillar semlor så är det ett lidande att inte tåla dom. Själv kör jag egentligen med glutenfritt sen några år, men har övertalat mig själv att göra undantag under semmelperioden.
Är inte glutenintolerant men magen mår sämre med gluten. Wienerbullar är svårt att få till med glutenfritt mjöl, så jag får helt enkelt ta smällen.
Alltså, hamburgerformen är inte puritansk!
Sambon ville ha sin bulle delad som ett hamburgerbröd. Mitt på. Mitt på!!!
Jag hötte med brödkniven och försökte förklara det orimliga i denna begäran men föll sedan till föga.
Min på bilden har för stort lock redan den p.g.a. slarv och bristande respekt för hantverket. Men hennes...
Det såg fördjävligt ut, fördjävligt! ?