[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Göran dödade tråden.

Men nu går vi ut 100% och ökar!!!

Morgondagen är säkrad ?

semmelkrans.png

Ingen idag. En i helgen, men de tre tidigare i säsongen från, enligt Bäst i test, Stockholms bästa semla.
Ytterligare en bonus med Kärrtorp..

En semla att njuta? En semla att fira? En semla att djupt i mörkrets vida riken deppa?
Spännande 10km, kom igen nu!

semla_till_skidor_ed.png

Börjar få ordning på baket, snyggaste satsen hittills (och godaste, men inte så noga).

Dåligt tryck i tråden, man kan inte slappna av bara för att det är OS!
Min 3e hittills idag, klämmer nog nån till innan läggedags.
Wienersemla med semlefyllning från Maxi, mmm...

semla_6.JPG

Vet inte om det skiljer mellan olika Maxi, men den där jag köper är väldigt god. Wienerbullen och grädden är hembakat (nej, har inte mjölkat kon själv).
Sista bakningen fick jag till det riktigt, semlorna är faktiskt godare än jag ätit nån annanstans.

En... Min semmelperiod i livet är nog över nu... Hade längtat efter den i typ ett år men blev mest illamående efteråt.. Nu vänder vi blad och ser framåt...
Du får satsa på en formpuristisk innehållsrebellisk semla!

En... Min semmelperiod i livet är nog över nu... Hade längtat efter den i typ ett år men blev mest illamående efteråt.. Nu vänder vi blad och ser framåt...
Menade inte att vara taskig med arga gubben, om du egentligen gillar semlor så är det ett lidande att inte tåla dom. Själv kör jag egentligen med glutenfritt sen några år, men har övertalat mig själv att göra undantag under semmelperioden.

Är inte glutenintolerant men magen mår sämre med gluten. Wienerbullar är svårt att få till med glutenfritt mjöl, så jag får helt enkelt ta smällen.

Du får satsa på en formpuristisk innehållsrebellisk semla!
Alltså, hamburgerformen är inte puritansk!
Sambon ville ha sin bulle delad som ett hamburgerbröd. Mitt på. Mitt på!!!
Jag hötte med brödkniven och försökte förklara det orimliga i denna begäran men föll sedan till föga.
Min på bilden har för stort lock redan den p.g.a. slarv och bristande respekt för hantverket. Men hennes...
Det såg fördjävligt ut, fördjävligt! ?

Menade inte att vara taskig med arga gubben, om du egentligen gillar semlor så är det ett lidande att inte tåla dom. Själv kör jag egentligen med glutenfritt sen några år, men har övertalat mig själv att göra undantag under semmelperioden.

Är inte glutenintolerant men magen mår sämre med gluten. Wienerbullar är svårt att få till med glutenfritt mjöl, så jag får helt enkelt ta smällen.

Det är nog mest psyket som spökar för spindeln efter allt häng i bantartråden.

Alltså, hamburgerformen är inte puritansk!
Sambon ville ha sin bulle delad som ett hamburgerbröd. Mitt på. Mitt på!!!
Jag hötte med brödkniven och försökte förklara det orimliga i denna begäran men föll sedan till föga.
Min på bilden har för stort lock redan den p.g.a. slarv och bristande respekt för hantverket. Men hennes...
Det såg fördjävligt ut, fördjävligt! ?

Tack för att du delar med dig. Man får lite perspektiv på livet när man läser sånt.

Tillbaka
Topp