[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Bara en på jobbet. Rätt stor iaf :-)

Dessutom finns det en låda kvar till imorgon!

Måste öka tempot om man ska hinna med farsan. Han brukar klämma runt 40 på en "säsong", vad nu det innebär nuförtiden?
Han jobbar i skogen och brukar ha semla till lunch :-)

Två
Den på jobbet var inget vidare, men lagom stor.
Den hemma var iofs ganska god, med var "lite för mycket" den kunde varit lite mindre och innehållit lite mindre mandelmassa.

Godast hittills i år av de jag ätit är thelins standardsemla.

I går åt jag en liten semla och tänkte innan att en semla är jag inte så sugen på men what the heck liksom det är ju ändå dagen för dem. Efter den upptogs hela min värld av att hitta en till vilket misslyckades så jag var sur hela eftermiddagen.

En igår och en idag (som var över sedan igår). Den alldeles färska igår var supergod.
Ni som säger att semlor är tråkiga har bara inte stött på rätt semla än. Fortsätt leta, den finns där ute!

Hittade en bricka botulismsemlor från i tisdags i fikarummets kyl. Blev en bra lunchförrätt för att rädda förlorat fett vid morgonens cykling.

Fick mig en kompensationssemla skapad av ICA Maxi igår eftersom jag satt/låg på akuten på fettisdagen. Det var inte den godaste jag ätit men bättre än ingen... Tråkigt när man planerat 3h cykelpendling och att man då med gott samvetet skulle toppa fjolårets 3 semlor... Nåja, det är ju bara 348 dagar till nästa fettisdag!

Jimel sa:
2st idag, nu blir det ingen mer förens nästa fettisdag.

Får revidera, köpte semlor på ett white guide fik för att fira lite extra. Tyckte smaken var sådär och efter ett samtal till fiket så ska jag få nya. Så blir ytterligare en semla imorgon.

Oklart om det räknas men idag blev det nån fransk variant i Nice
DSC_10492.jpg

Jag låtsades att det var fettisdag i tisdags så jag köpte mig två st då, först en "lyxsemla" med rostat mandelmassa, den var ju god, men den här kanelbullesemlan var ännu godare! :) det kan bli för många smaker på en gång med sådana här experiment men detta funkade. Fast en vanlig semla är nog bäst ändå å andra sidan.

P1040204.jpg

Sambal Oelek sa:
Jag låtsades att det var fettisdag i tisdags så jag köpte mig två st då, först en "lyxsemla" med rostat mandelmassa, den var ju god, men den här kanelbullesemlan var ännu godare! :) det kan bli för många smaker på en gång med sådana här experiment men detta funkade. Fast en vanlig semla är nog bäst ändå å andra sidan.
Härligt 70-talskakel.

Cannondale jekyl 1000 sa:
Sambal Oelek sa:
Härligt 70-talskakel.
jaså tycker du det :) håller med, riktigt snyggt tycker jag det är, men det kommer snart försvinna :(

...

Läste i Aftonbladet att det kommer en semmel-läsk också! Huga, det låter inge vidare
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/241082

Sambal Oelek sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Sambal Oelek sa:
Härligt 70-talskakel.
jaså tycker du det :) håller med, riktigt snyggt tycker jag det är, men det kommer snart försvinna :(

...

Läste i Aftonbladet att det kommer en semmel-läsk också! Huga, det låter inge vidare
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/241082

Semmel-läsk med varm mjölk, det låter det.

Var och handlade idag och det var kampanjpris på semlor. Två 2-pack för 50 kr! Det var ju fantastiskt, så det blev två st idag, första avnjöts i solnedgången med utsikt över Vättlefjäll. Mmmm :)

Bilagor

• 20180208_163106.jpg
    20180208_163106.jpg
    64.8 KB · Besök: 146
Tillbaka
Topp