[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

ERDFHHxWkAAT_wX.jpg

Just avslutat semmelprovning på jobbet. Ica var billigast och kom sist. Sebastien vann, Balders och Bullar och Bröd hamnade i mitten. Obs, man måste gilla lite alternativt. Sebastien hade blodapelsin i mandelmassan och mjölk tokvispad till grädda istället för vanlig grädde. 58 kr för vinnaren, det kostar att vara hipster.

2!
Morsan skickade SMS och frågade om jag ville komma på semla + kaffe efter jobbet och något sådant kan man absolut inte tacka nej till.

Fock semle förrådet tomt! Efter 1.5tim av detta (röja en av våra stigar som blåst ner ett lagom stort träd över, så nu va man ju sugen på en semla

Bilagor

• EFFECTS.jpg
    EFFECTS.jpg
    845.2 KB · Besök: 177
Just avslutat semmelprovning på jobbet. Ica var billigast och kom sist. Sebastien vann, Balders och Bullar och Bröd hamnade i mitten. Obs, man måste gilla lite alternativt. Sebastien hade blodapelsin i mandelmassan och mjölk tokvispad till grädda istället för vanlig grädde. 58 kr för vinnaren, det kostar att vara hipster.
Det finns Fanta Blodapelsin nu. Kan användas som snikvariant.

Tjena!

Tre* stycken till frukost, Scandic dukade upp semlor på frukostbuffen. Sen en till lunch och en till eftermiddasfikat.

*Dom var i bitesize..

En köpesemla på jobbet. Andra köpesemlan i år; varje gång jag äter en dylik påmind jag om att semlor ska bakas hemma. Semlorna blir alldeles för söta när bagerierna får bestämma. Då var ändå en av dem från St Jakob, men även den var en sockerchock.

Jag har längtat i två månader.
Fick i mej två (en hetvägg).
Efter två var jag inte sugen på en tredje.
Nu kanske det dröjer ett år igen.

Bilagor

• 554AD8CE-756F-4FD0-932C-A4D226FCED95.jpeg
    554AD8CE-756F-4FD0-932C-A4D226FCED95.jpeg
    530.4 KB · Besök: 140
En lagom stor och hembakt rackare blev det igår. Årets första och hittills enda. Några bullar finns kvar så det kan nog bli en eller två till.

Semla2020.jpg

Hade inte fastlagsbullar varit så kletiga så är det perfekt cykelkäk. Snabba och långsamma kolhydrater i skön blandning.

Jo, medhavda semlor blir ju lite kletiga i ryggfickan när man cyklar, bra energi annars...
Men i en lite bredare topprörsväska än vanligt (eller en påtejpad semlekartong) borde man ju kunna klämma in ett par stycken.
Gårdagen blev förresten en riktig toppendag, 3 semlor! ?

Tillbaka
Topp