[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Körde två steinbrenner & Nyberg-semlor på framflaket i tisdags. De hade klart modernare geo än orginal efter transporten.
Smaken var oförändrad dock.

Det är ju förjävligt. Wienercafeet har ju lagt ner, en epok har gått i graven. Vart tusan ska man vända sig då?

Mvh en som inte klarar av mediokra ica maxi bake off-semlor

Det är ju förjävligt. Wienercafeet har ju lagt ner, en epok har gått i graven. Vart tusan ska man vända sig då?

Mvh en som inte klarar av mediokra ica maxi bake off-semlor
Svens i Södertälje är top notch!
Orkar man inte ta sej till "kringelstaden" har Vetekatten goda också.
Gunnarsons på Götgatan ska väl också vara bra vill jag minnas.

Svens i Södertälje är top notch!
Orkar man inte ta sej till "kringelstaden" har Vetekatten goda också.
Gunnarsons på Götgatan ska väl också vara bra vill jag minnas.

Ha! Hörde talas om Svens för första gången i fredags då en kollega skulle köpa fikabröd. Har ändå hängt ganska mycket i krokarna.
Otroligt mysigt bageri och supergott fikabröd. Obs tar endast cash eller swish ?

En och en halv på självaste dagen, en igår och en och en halv idag. Detta har kompenserat i en bättre träningsvecka på länge! Bra tryck i benen får man efter några semlor!

1 wienersemla på konditoriet, 1 med mig hem. Den får ligga i kylen ett tag så den börjar känna sig säker, sen klipper jag den, då är dom som godast!

Köpte två efter lunch. Kunde inte hålla mig och åt upp båda. När sambon kom hem undrade hon om vi inte skulle köpa semlor. Visst sa jag, och eftersom hon aldrig äter en hel blev det 1⅓ semla till kvällsfika också. :)

Livsnjutarklubben... Cederleüfs och Suröl! Det passade bra ihop faktiskt, sweet and sour liksom :)

(den blev lite omtumlad på väg dit)

IMG_20200228_151902.jpg

En minisemla på kristen loppis i Bankeryd. För jävla bra för att inte vara egengjord, även om också denna var för söt för min smak. Inkråmet var däremot top notch, t.o.m. bättre än det jag gör själv. Både hög mandelhalt och riklig tilldelning. Fem halleluja av fem.

Det blev några hemlagade minisemlor till. Mitt ex bakade bullarna och gjorde mandelmassan och monterade semlorna , Själv fick jag det ansvarsfulla arbetet att koka kaffet och vispa grädden

Hembakt selma 2020.jpg

Sommarsemla! haha, det skulle varit en sockerkaksbulle med grädde och jordgubbar isåfall kanske
(fan, det var en bra idé, ska nog tillverka det)

/edit: jaha, nä det finns ju något som heter Somla visst :)

Räknas dom man mumsar i fantasin? Jag kan tyvärr inte äta semlor för då skulle min rumpa snart sluka cykelsadeln.

Tips för variation och sjukt gott: semmelbullar + hjortronsylt + grädde

Tillbaka
Topp