IM
Aktiv medlem
[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Tror jag inte.Det här blev felstavat väl?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag inte.Det här blev felstavat väl?
Jag ville inte googla det.Tror jag inte.
Tillräckligt god för att inte rädslas för den typen av sökhistorik i alla fall.Ni talar inte bra latin.
Tue, Mar 4, 2025
Den där semlan ser riktigt god ut, och grädden ser ut att vara bra. Jag gillar semlor väldigt mycket men tycker att semmelscenen här i Luleå har tappat en hel del senaste årenAhhh, back in Lund, dök in på ett ställe som såg mysigt ut, och där hade dom bästa semlan ever.
Love coffee heter stället, glöm aldri det
Den där semlan ser riktigt god ut, och grädden ser ut att vara bra. Jag gillar semlor väldigt mycket men tycker att semmelscenen här i Luleå har tappat en hel del senaste åren. Vissa har ändrat recepten så de har blivit sämre, och i princip alla kör hårdvispad margarin-smakande grädde med stabilisering i. Jag äter ju dem ändå, men tycker det är synd att nästan ingen i stan tar bakverket på allvar längre.
Lider med dig, inte minst med tanke på ditt engagemang när det gäller gravelloppet i Storuman. I Umeå (nästgårds!) finns väl NK, aka Nya Konditoriet, och de borde väl ha bra grejer. Jag brukar baka deras chokladkaka med en viss framgång. https://smakminnen.se/hollandsk-chokladtarta/Den där semlan ser riktigt god ut, och grädden ser ut att vara bra. Jag gillar semlor väldigt mycket men tycker att semmelscenen här i Luleå har tappat en hel del senaste åren. Vissa har ändrat recepten så de har blivit sämre, och i princip alla kör hårdvispad margarin-smakande grädde med stabilisering i. Jag äter ju dem ändå, men tycker det är synd att nästan ingen i stan tar bakverket på allvar längre.
Har de slutat att ta brödet från Broder Jakobs på Klostergatan? Bakar de i pizzaugnen? Jag antar att en semla kostar mer än 25:- 2025Om jag säger så, den här semlan är värd en tågresa till Lund :)
Men faktiskt, tror det är godaste jag nånsin ätit. Bullen är med lite grövre mjöl eller hur man ska beskriva det, annars tycker jag ofta bullarna är lite för sliskiga, även för konditoribakade.
Dom gör den helt och hållet här, bakar bullen osv.
Har de slutat att ta brödet från Broder Jakobs på Klostergatan? Bakar de i pizzaugnen? Jag antar att en semla kostar mer än 25:- 2025
SKANDAL! Semmeldagen har ju inte ens varit än.Tjena!
Har syndat och åt två vanliga semlor igår, men idag höll jag mig till Toscasemla.
Ahhh, back in Lund, dök in på ett ställe som såg mysigt ut, och där hade dom bästa semlan ever.
Love coffee heter stället, glöm aldri det
EDIT: för??? nej nej, dök ska det vara.
Visa bilaga 752079
Den är osedvanligt sen i årSKANDAL! Semmeldagen har ju inte ens varit än.![]()
Måste invänta min namnsdag innan jag får äta någon. Fettis-dagen.SKANDAL! Semmeldagen har ju inte ens varit än.![]()
Bilder!Fick t.o.m receptet till bullarna, fotade av en handskriven lapp med lite överstrykningar och ändringar, såg genuint ut.
Bilder!![]()
Ser fin ut! Love Coffee har dessutom jäkla gott kaffe!
Brukar inte köpa semla innan fettisdagen men vart så sugen efter alla bilder här så vart ett köp idag.
Kommer hem och sätter på kaffe och ser att jag råkat köpa en semla med vaniljkräm. Skiten åkte i papperskorgen direkt.
Liten eller stor tändsticksask?
Liten. Det är Pågens små semmelbullarLiten eller stor tändsticksask?
Aah, då är det ett under av måttfullhet.Liten. Det är Pågens små semmelbullar
Föredömligt grädd/bull-ratio iafVisa bilaga 753037
En. Kan inte uttala mig om smaken/kvaliteten (för mycket hunger). Den satt isf bra. Hann notera mandelbitar i mandelmassan.
Icanders? (tycker mig känna igen utsikten)Visa bilaga 753037
En. Kan inte uttala mig om smaken/kvaliteten (för mycket hunger). Den satt isf bra. Hann notera mandelbitar i mandelmassan.
Jepp! Det var närmsta stället med kalorier (från det håll jag kom). :)Icanders? (tycker mig känna igen utsikten)