[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

IMG_5279.webp

0.9, men jag jobbar på det.

1
Utan varm mjölk. En besvikelse!

Himla tur att jag har ätit goda innan, och kommer att äta goda efter denna dag. Kan inte vara lätt för de som bara äter en om året, och råkar få en tråkig.
Det är därför jag scannar av marknadens utbud, läser recensioner mm. Inte en chans att jag låter slumpen avgöra😃

Jobbet hade lovat semlor, tyvärr var de slut. Trotts att det hade inhandlats 66% mer än föreg. år. Mitt förslag att det fanns korrelation mellan temperatur och efterfrågan mottogs med entusiasm. Fick stå till buds med ett formneutralt/innehållspuristisktish alternativ i form av ett vaniljhjärta =(

Ikväll blir det en testvinnare från Ritorno och sen en till på torsdag på båtklubbens årsmöte.

Man får vara försiktig när man ska hänga både här och i Bikt-tråden!

Inga ännu. Läser i UNT "Priserna på semlor har ökat rejält sedan 2016 och är i dag nästan dubbelt så dyra på många bagerier i Uppsala". 58 kostar den dyraste. Den billigaste går på 45.
Men det är inte därför jag inte käkat nån, är inte sugen helt enkelt. Det är nog tre år sedan senast.

Inga ännu. Läser i UNT "Priserna på semlor har ökat rejält sedan 2016 och är i dag nästan dubbelt så dyra på många bagerier i Uppsala". 58 kostar den dyraste. Den billigaste går på 45.
Men det är inte därför jag inte käkat nån, är inte sugen helt enkelt. Det är nog tre år sedan senast.

Rekommenderar att köpa semlor idag då dom brukar gå ner i pris efter fettisdagen .

mitt lokala bageri körde nästan halva priset på semlor idag

De är nog bara ett dygn gamla och har stått kallt, så de är tyvärr precis så fräscha som man vill att de ska vara.

Men ni kanske inte har kylskåp där du bor :)
Haha kylskåp! Sätt ut skiten utanför ytterdörren så håller det till midsommar, gäller i hela landet. Kom ihåg var ni läste det först. ;)
Obs sätt en plåtbunke över det hela. Skator och gnagare är inte kräsna.

Haha kylskåp! Sätt ut skiten utanför ytterdörren så håller det till midsommar, gäller i hela landet. Kom ihåg var ni läste det först. ;)
Obs sätt en plåtbunke över det hela. Skator och gnagare är inte kräsna.
Fast vispad grädde som fryses och tinas, blir det verkligen så bra?
Jag menar, detta är ju ändå tråden för happys samlade semmelexpertis.

Tillbaka
Topp