[OT] Hur mycket fritid har du?

Fliken skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Nu har du smashläge på allt du vill. ...
>.......
> Bäst jag friskriver mig nu:
> ";-)"

haha, evil!

Finns en nivå till. Sterilisering av mannen (i smyg), därefter "ok, vi försöker med ett till!"
;)

Fliken skrev:

> Här måste jag dock säga det uppenbara. Se till
> att barnen blir intresserade av cykling bara. Jag
> kör MTB med mina två äldsta döttrar, och vi
> har jäkligt kul ihop. Många flugor i den
> smällen. Man får cykla. Man får umgås med
> barnen. Man får köpa många prylar.

Det där är ju intressant! :)
Äldsta barnet är i behov av ny cykel. Får nog bli en MTB då så kan vi köra tillsammans!

Fritid har jag på lunchen på jobbet. Under den timmen kan ingen kräva någonting av mig. I övrigt är det kört....

Men visst, den tid jag cyklar med döttrarna är också rätt OK som fritid. ;-)

Fliken skrev:

+1 på det, förvånansvärt lite gnäll när man väl lyckas ta sig ut i skogen, tom från tonåringar.

Fliken skrev:
> telle skrev:
> >
> >
> > Frun:
> > -ska vi inte skaffa en till?
> > Me:
> > O_O
> >
> >
> > -noooooooo we are not!
>
>
> Nu har du smashläge på allt du vill. Tänk dig
> denna diskussion som ett pokerspel. Din fru
> råkade oavsiktligt visa dig korten.
>
> Avvakta, men lyssna. Låt frun ta upp
> diskussionen, var inte helt omöjligt, bjud på en
> liten liten öppning till att bli övertalad. Sen
> är det bara sitta stilla i båten och se på allt
> som du kommer att erbjudas.
>
> Själv kom jag ur exakt samma situation med en
> "fri bil, no limits, samt en total vetorätt kring
> framtida boende (jag ville inte flytta till
> förorten), och en ny cykel". Och, med tre barn
> så är
> livet lite jobbigare och mkt kuligare, så det
> här var en win-win-win för alla.
>
> Vidare får jag ha både spinningcykel, cykel och
> roller lagrade i vardagsrummet trots att det
> råder delade meningar kring huruvida de skall ses
> som designprylar eller ej.
>
> Bäst jag friskriver mig nu:
> ";-)"

Själv har jag någon slags konstig vanföreställning om att jag och min fru spelar i samma lag. Så vi har alltid korten synliga för varandra, och resonerar tillsammans om hur vi ska nå våra mål.

(Då vi har valt att skaffa tre barn går den mesta fritiden till de, pendling plus ca:2h på helgen brukar kunna frigöras till cykling)

Jag finner det fascinerande att en del(ingen nämnd, alla glömda) väljer att gnälla över att de inte har någon fritid eftersom de har barn. Att skaffa barn är ett högst frivilligt beslut. jag tror väldigt få happyiter har genomfört barnaskaparakten med en revolver mot tinningen (om det är en fetisch som några av er har så är det helt okej, jag dömer ingen).

Om man nu värderade sin fritid så högt var det kanske dumt att skaffa barn? Sen kan jag väl tänka mig att man inte hyser agg mot sina barn för att de stjäl ens liv, men det är ändock ett val.

För att svara på frågan: jag brukar räkna med ungefär en dryg timme till cykling på vardagarna. Sen lagar jag mat till min sambo som kommer hem mellan 20-21. Är hon ledig en vardag så brukar vi vara ute runt två timmar. Varannan helg gör jag vad jag vill eftersom hon jobbar och varannan helg cyklar vi tillsammans.

Luthman, du glömmer en sak. Har man inte barn vet man inte hur det är att ha barn, jag har fått äta upp en hel del saker jag uttalade mig om innan jag själv hade det. :-)

Men jag håller med dig, det är ett eget val och inget att gnälla över. Men det är inte säkert att man hade förmågan att se alla konsekvenser innan, hur skulle man kunna det?

Så det är kanske egentligen det som gnället kommer ifrån. Jag gjorde det inte och då hade jag viss "erfarenhet" av att ha hand om barn, vi var kontaktfamilj i tre år samt att jag har äldre syskon med barn.

För övrigt är ju mtb en perfekt småbarnsförälderaktivitet, funkar året runt, i alla väder(djup snö undantaget) och när som helst på dygnet.

Luthman Photography skrev:
> Jag finner det fascinerande att en del(ingen
> nämnd, alla glömda) väljer att gnälla över
> att de inte har någon fritid eftersom de har
> barn. Att skaffa barn är ett högst frivilligt
> beslut.
>
> Om man nu värderade sin fritid så högt var det
> kanske dumt att skaffa barn?

+1

Eller ingen fritid p.g.a partner/sambo som vill umgås. Vill du inte umgås med din fru/man/flickvän/pojkvän/kk?

Då kanske du skulle tala om det för hen istället för att gnälla om det på nätet...

Det beror på hur tidigt jag orkar gå upp och smita iväg hemmifrån på vardagsmornarna. Kvällar och helger går just nu åt till fameljeliv.

Schreddan skrev:
> Luthman, du glömmer en sak. Har man inte barn vet
> man inte hur det är att ha barn, jag har fått
> äta upp en hel del saker jag uttalade mig om
> innan jag själv hade det. :-)
>
> Men jag håller med dig, det är ett eget val och
> inget att gnälla över. Men det är inte säkert
> att man hade förmågan att se alla konsekvenser
> innan, hur skulle man kunna det?
>
> Så det är kanske egentligen det som gnället
> kommer ifrån. Jag gjorde det inte och då hade
> jag viss "erfarenhet" av att ha hand om barn, vi
> var kontaktfamilj i tre år samt att jag har
> äldre syskon med barn.
>
> För övrigt är ju mtb en perfekt
> småbarnsförälderaktivitet, funkar året runt, i
> alla väder(djup snö undantaget) och när som
> helst på dygnet.

Så är det ju också, det kan ju vara sjukt påfrestande att vara förälder, men ändå alltid värt det. Lite som att många tycker det är kul att cykla, men det var rätt många "det värsta jag vart med om" efter förra årets "lite" blöta vätternrunda :)

Själv har jag tre barn med totalt 3,5 år mellan, varav ett med funktionsnedsättning. Vissa veckor känns det halvt omöjligt att få till vardagen, andra veckor är man bara så jävla tacksam för allt det fina man har.

Och alvarligt talat så gjorde jag fan inget vettigt med tiden jag hade innan jag skaffade barn ;)

(P.S. Luthman: Lite tacksam kan du faktiskt vara för oss som producerar barn, barnproduktion är vital för vårt välfärdssystem, iaf om vi vill ha kvar möjligheten att gå i pension. Här har jag dock varit juste och överkompenserat lite genom att skaffa tre barn ;))

theBrand skrev:
>
> (P.S. Luthman: Lite tacksam kan du faktiskt vara
> för oss som producerar barn, barnproduktion är
> vital för vårt välfärdssystem, iaf om vi vill
> ha kvar möjligheten att gå i pension. Här har
> jag dock varit juste och överkompenserat lite
> genom att skaffa tre barn ;))

Det hade varit bättre för landets ekonomi om vi drog ner på barnafödandet radikalt och istället bara importerade barn som blivit några år gamla. Det skulle dessutom vara bra för miljön om mänskligheten som helhet minskade lite. A modest proposal 2.0

har inga barn o jobbar inte ihjäl mig och ytterst sellan jobbar jag på helgerna så cykeltid finns det problemet som uppstår är dock för många cyklaroch för lite dagar på en vecka :-)

TBone skrev:
> theBrand skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > (P.S. Luthman: Lite tacksam kan du faktiskt
> vara
> > för oss som producerar barn, barnproduktion
> är
> > vital för vårt välfärdssystem, iaf om vi
> vill
> > ha kvar möjligheten att gå i pension. Här
> har
> > jag dock varit juste och överkompenserat lite
> > genom att skaffa tre barn ;))
>
> Det hade varit bättre för landets ekonomi om vi
> drog ner på barnafödandet radikalt och istället
> bara importerade barn som blivit några år gamla.
> Det skulle dessutom vara bra för miljön om
> mänskligheten som helhet minskade lite. A modest
> proposal 2.0

Men hallå, hur ska det då gå med svenskarna och svenskheten? Våra fornminnen, som hjulafton och midsommar????

För att vara lite alvarlig så är det ju ett stort problem med den kraftiga förskutningen av resurser i världen. Vi har ju löst det fint genom de avskärmade "luftslott" som vi bygger i väst och kallar för välfärdsstater. Om man däremot har det sämre i ställt i Kristinehamn än i Falun, då jäklar blir det liv i luckan... Någon bprde göra något, annordna en välgörenhetscykling på dyra Kol-cyklar, producerade av barnarbetare i Kina, i en fabrik där arbetarna konstant inandas gift ångor och slipdammmmmm......

>
> Här måste jag dock säga det uppenbara. Se till
> att barnen blir intresserade av cykling bara. Jag

Å fy fan, det skulle jag passa mig för
När får du tid till och cykelträna själv då?

Schreddan skrev:
> Luthman, du glömmer en sak. Har man inte barn vet
> man inte hur det är att ha barn, jag har fått
> äta upp en hel del saker jag uttalade mig om
> innan jag själv hade det. :-)
>
> Men jag håller med dig, det är ett eget val och
> inget att gnälla över. Men det är inte säkert
> att man hade förmågan att se alla konsekvenser
> innan, hur skulle man kunna det?
>
> Så det är kanske egentligen det som gnället
> kommer ifrån. Jag gjorde det inte och då hade
> jag viss "erfarenhet" av att ha hand om barn, vi
> var kontaktfamilj i tre år samt att jag har
> äldre syskon med barn.
>
> För övrigt är ju mtb en perfekt
> småbarnsförälderaktivitet, funkar året runt, i
> alla väder(djup snö undantaget) och när som
> helst på dygnet.

Fördelen är att min sambo vet ju hur det är att ha barn eftersom hon bor med mig så jag behöver bara fråga henne om hur det är. :)

Jag gör jättemycket vettigt med min tid nu(cyklar och äter kakor) för jag vet att jag inte kommer ha tid med det sen när jag ska bli vuxen och föröka mig (8 syskonbarn och 5 helsyskon är vad min familj lyckats skrapa ihop so far så lite insikt har jag).

theBrand skrev:
> Luthman Photography skrev:
> -----
> > Jag finner det fascinerande att en del(ingen
> > nämnd, alla glömda) väljer att gnälla över
> > att de inte har någon fritid eftersom de har
> > barn. Att skaffa barn är ett högst frivilligt
> > beslut.
> >
> > Om man nu värderade sin fritid så högt var
> det
> > kanske dumt att skaffa barn?
>
> +1
>
> Eller ingen fritid p.g.a partner/sambo som vill
> umgås. Vill du inte umgås med din
> fru/man/flickvän/pojkvän/kk?
>
> Då kanske du skulle tala om det för hen
> istället för att gnälla om det på nätet...

+1

Jenny W skrev:
> telle skrev:
> -----
> > > Ska man hinna med mer?
> >
> >
> > Handla, städa, klippa gräs, laga mat, laga
> bil,
> > åka till tippen, sortera in papper i pärmar,
> > åka till återvinningen, tvätta, städa,
> diska,
> > åka till återvinningen, diska, laga mat,
> handla,
> > städa, plocka upp efter ungarna, diska.
> >
> > Glömde jag nåt? ;)
>
>
> Nä, jag tror du fick med det mesta :)
>
> Edit: Det verkar som om du gillar att diska

Jo, umgås med övriga i familjen... (Visserligen klart överskattat i jämförelse med att bröta runt i skogarna på en cykel ;) // Larsa

Jag gav upp mycket av min fritid och skaffade mina barn tidigt och tätt. Det blir inte mycket fritid nu. Klagar man bara för att man säger det? Jag har sett en massa säga här att de inte har så mycket fritid här men det är väl inte att klaga bara för det? Jag har inte mycket fritid på grund av barnen och jobbsituationer men jag är nöjd med livet och klagar inte.

Jag är snarare nöjd att jag är 28 år gammal och barnen börjar blir lite till åren (4 och 2 år är de och och det blir inte fler nu) och det börjar bli mer och mer tid kvar till fritidsintressen. Jag är hellre 35 när de börjar bli självständiga än 55. Väldigt många verkar skaffa barn så väldigt sent numera... Jag är hellre ung när barnen är unga. Mycket fritid kan jag ha sen när jag är äldre. :)

Konstaterande och klagande är inte samma sak.

Senast ändrad:
Jag måste få lätta mitt hjärta i barndiskussionerna.

Det är inte så lätt som att ha barn eller inte ha barn. Man får ta konsekvenserna av att skaffa barn, det är fakta. Men resten är egentligen en enda stor variabel och något man egentligen inte kan förbereda sig på, vilket är bra. För alla barn, föräldrar, livssituationer, släkt, boende, hobbys, djur, arbete m.m. varierar. Och alla delar är lika viktiga i livet för föräldrar.

Vissa som gnäller över att ha barn har det troligtvis tufft på många olika sätt. Det kan vara allt från att:

*barnet inte sover
*hur man själv är
*påträngande mor-&farföräldrar
*olika uppfostringsvärderingar
*ekonomi
*dåliga vänner

Listan går att göras en mil lång ungefär och ändå sakna något.

Dom som klarar av att kompromissa, ge & ta, hitta kreativa lösningar är dom som kan lyckas. Ibland fixar föräldrar det i början och ibland kan de ta något år. Eller så fixar de aldrig det..

Men för många som inte har barn är världen svart eller vit (när det kommer till att ha barn eller inte). Med det sagt så får ni inte tro att jag drar alla över en kant, men få vet vad det går ut på i slutändan. Och det vågar jag säga för att jag själv trodde jag hade koll. Jag ger mig tusan på att jag får äta upp allt jag tror mig veta när barn nummer två kommer också :) Just för att livssituationen, barnet, föräldrarna, boendet, släkt m.m. förändras. För den delen så har jag fortfarande inte koll. Trots att mitt barn bara är 15 månader så känns det som om vi går igenom en fas varje månad som påverkar livet/fritiden/barnet/oss föräldrar.

Jag har måttligt med fritid. Ofta blir det på bekostnad av att min fästmö får sitta hemma på kvällen och göra inget när jag ska cykla. Men i gengäld ger jag henne egentid när hon önskar det eller så kompenseras det på något annat sätt. Detta är inget uttalat som hon kräver (eller jag) utan sker med automatik/samspel och förståelse för varandra. Vad den andre behöver helt enkelt.

Exakt hur mycket jag har varierar från vecka till vecka. Idag valde jag att städa istället för att sticka ut och cykla när dottern var på förskola. Men vanligtvis så kan jag nog sticka ut några kvällar i veckan. Ibland kanske det blir fem gånger ibland en. Sen kan man ju alltid pendla till jobbet vilket inte tar någon fritid men ger samma effekt.

Men jag har nog inte mindre fritid nu än före jag skaffade barn. Då hade jag så satans mycket projekt att fylla upp 'fritiden' med istället :P

Så mitt slutgiltiga svar är: tillräckligt när det behövs :)

Plus att jag älskar alla som både har och inte har barn. Mina bästa vänner har inte barn!

grump skrev:
> Fritid?

Det verkar vara en högst berättigad fråga. En del verkar tolka "fritid" som "tid då jag inte är med familjen" men andra verkar tolka "fritid" som "tid jag kan vara med familjen".

theBrand skrev:
> Och alvarligt talat så gjorde jag fan inget vettigt med tiden jag hade innan jag skaffade barn

Ett konstaterande som man gör efter varje stort kliv i livet. Tänk om man kunde ligga ett par steg före med den där effektiviteten, istället för precis i fas.

Högstadiet till gymnasiet
Gymnasiet till KTH
KTH till jobb
Singel till sambo
Barn
Två barn
osv...

TBone skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Fritid?
>
> Det verkar vara en högst berättigad fråga. En
> del verkar tolka "fritid" som "tid då jag inte
> är med familjen" men andra verkar tolka "fritid"
> som "tid jag kan vara med familjen".

Fritid påminner nog om egentid i början men fasas ut till att bli med familjen :) Med all rätt kan jag tycka.

Offermentaliteten som målas upp i denna tråden återspeglar samhället väl. Inväntar lagförslag från fredrikw som gör att individens fritid regleras av staten.

underscore skrev:
> Offermentaliteten som målas upp i denna tråden
> återspeglar samhället väl. Inväntar
> lagförslag från fredrikw som gör att individens
> fritid regleras av staten.

Det är den redan. Misstänker dock att fredrikw inte varit inblandad i de aktuella riksdagsomröstningarna.

Kung_Gustaf skrev:
> TBone skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > Fritid?
> >
> > Det verkar vara en högst berättigad fråga.
> En
> > del verkar tolka "fritid" som "tid då jag inte
> > är med familjen" men andra verkar tolka
> "fritid"
> > som "tid jag kan vara med familjen".
>
>
> Fritid påminner nog om egentid i början men
> fasas ut till att bli med familjen :) Med all
> rätt kan jag tycka.

Jo det kan nog stämma.
Fast då det gäller hushållsarbete, räknas tex att byta blöjor på sina barn till "att vara med familjen" (=egentid) eller som arbete?

Att inte ha fritid behöver väl inte vara klagan.
Jag har i princip 0 fritid, sover mellan 5-6 timmar per dygn. I love it. Jag har ju världens bästa jobb. Träningen blir pendling till och från jobbet. 3 dagar cykling och 2 dagar rullskidor/löpning.
Lyssnar alltid på någon typ av fackliteratur eller branschpodcast så man slipper att sitta å läsa (alltid senaste Time på skithuset). Döttrarna tränar - då passar jag på att kombinera med träning (simhallen är öppen för alla på vissa banor samma tid).
Lunchträning några dagar (Core el styrkelyft).
Har inte sett en film eller tv-serie på år och dag (rev av House of Cards i bastun på en pad under några veckor iofs). Saknar det inte. NPR, P1 Nyheterna samt BBC News finns som snabbknappar på internetradion i badrummet, perfekt när man duschar o liknande.
Fimpar skjortorna på kem där jag har specialdeal, under 20kr/st. Mat från Matkomfort. + ANNAT som kapar tid utan att offra kvalitet. Nästan alla åtgärder (tex städhjälp) går att räkna hem om man gör ett Business case på det.
Tycker man att man har för lite fritid har man fel jobb.

Vad gäller effektivitet. Att få barn är the shit för effektiviteten. Jag visste knappt vad GTD, pomodoro, audible, speedreading etc var innan jag var tvungen att styra upp. Det är väldigt sällan jag släpper igenom någon "barnlös" som PL eller annan managmentposition. Välutbildade ensamstående trebarnsmorsor är idealet. Där ödslas inte tid på skit.

Vic skrev:
> Fritid, det är väl all tid när man inte sitter
> inlåst på anstalt?

Då har jag fritid drygt 6,5 dygn i veckan! Gött!

Ett barn är en assesoar likt Paris Hiltons chihuahua. Man lever på som förut ungefär.

Två barn är svennenormen. Mindre glamour och mer logistik.

Tre barn är kreativt kaos. Man har bara två armar och får således byta från punktmarkering till zonförsvar.

Cykla görs allt som ofta inomhus mellan 22 och 23 och man lär sig uppskatta charmen i det på samma sätt som att vissa gillar att bada isvak.

Jag är gift. Har två pojkar 3&6 år. Jobbar heltid.

Fritid? Fri tid?!

Nej. Har dock också en fru som pratar om en tredje kotte. Vi verkar ha olika perspektiv på hur många timmar det finns på dygnet. Och djupet på plånboken...

Fliken skrev:
> Ett barn är en assesoar likt Paris Hiltons
> chihuahua. Man lever på som förut ungefär.
>
> Två barn är svennenormen. Mindre glamour och mer
> logistik.
>
> Tre barn är kreativt kaos. Man har bara två
> armar och får således byta från punktmarkering
> till zonförsvar.
>
> Cykla görs allt som ofta inomhus mellan 22 och 23
> och man lär sig uppskatta charmen i det på samma
> sätt som att vissa gillar att bada isvak.

+1

Fliken skrev:
>
> logistik.
>
> till zonförsvar.
>

Hahaha Tack för dagens garv. Vilken lyxtillvaro jag verkar leva i :D

Fliken skrev:
>
> logistik.

Det är så smärtsamt sant att två barn inte är dubbelt, utan snarare trippelt eller t.o.m fyrdubbelt, så jobbigt som ett. Skrattar gott åt bekanta med ett barn som gnäller. Skrattar också i efterskott åt mitt eget, tidigare ettbarnsgnäll.

Vet inte hur det skulle bli om vi skaffade en tredje kotte, men förmodligen skulle jag hånskratta åt tvåbarnsgnäll då. Detta kommer dock inte att testas i praktiken. Jag nöjer mig med att vara tvåbarnssvenne.

Med en ettåring och nyköpt hus så kan man väl säga att jag inte har supermycket "fri-tid" som i tid där jag är fri att göra exakt vad jag just för stunden känner för.

Jag har oftast jävligt kul ändå, då det är rätt kul att pilla på med huset och att vara med the kid, men man är ändå begränsad rätt mycket, är pappaledig atm, och frun jobbar en del kvällar, så när ungen somnat så måste jag ändå hålla mig innanför tomtgränsen så att säga.

Vi har en rätt bra deal, vi är överens om att man får två kvällar vardera i veckan då man har "egentid", men oftast går den ändå till att härja med garaget eller så, det är väl dock självvalt.

Cyklingen då? Stora delar av asfaltcyklingen görs med barnet i cykelsadeln, han klagar inte.
MTB försöker jag köra två pass i veckan på kring två timmar styck.

Fliken skrev:
---------------------------------------------
>
> logistik.
>
> till zonförsvar.
>

Hahah skön liknelse. Har själv två och tredje barnet påväg (beräknat oktober). Jobbar 100% och har 1-2 tillfällen/vecka för "fritid".
Pendling t&r arbete är värdefullt och det är smidigt att ta en omväg i anslutning för längre distans och mer träning.

Stuvstaix skrev:
> Att inte ha fritid behöver väl inte vara
> klagan.
> Jag har i princip 0 fritid, sover mellan 5-6
> timmar per dygn. I love it. Jag har ju världens
> bästa jobb. Träningen blir pendling till och
> från jobbet. 3 dagar cykling och 2 dagar
> rullskidor/löpning.
> Lyssnar alltid på någon typ av fackliteratur
> eller branschpodcast så man slipper att sitta å
> läsa (alltid senaste Time på skithuset).
> Döttrarna tränar - då passar jag på att
> kombinera med träning (simhallen är öppen för
> alla på vissa banor samma tid).
> Lunchträning några dagar (Core el styrkelyft).
> Har inte sett en film eller tv-serie på år och
> dag (rev av House of Cards i bastun på en pad
> under några veckor iofs). Saknar det inte. NPR,
> P1 Nyheterna samt BBC News finns som snabbknappar
> på internetradion i badrummet, perfekt när man
> duschar o liknande.
> Fimpar skjortorna på kem där jag har
> specialdeal, under 20kr/st. Mat från Matkomfort.
> + ANNAT som kapar tid utan att offra kvalitet.
> Nästan alla åtgärder (tex städhjälp) går att
> räkna hem om man gör ett Business case på det.
> Tycker man att man har för lite fritid har man
> fel jobb.
>
> Vad gäller effektivitet. Att få barn är the
> shit för effektiviteten. Jag visste knappt vad
> GTD, pomodoro, audible, speedreading etc var innan
> jag var tvungen att styra upp. Det är väldigt
> sällan jag släpper igenom någon "barnlös" som
> PL eller annan managmentposition. Välutbildade
> ensamstående trebarnsmorsor är idealet. Där
> ödslas inte tid på skit.

Det du beskriver låter som 'Stora Skräcken', allting inrutat/schemalagt, när lever du?
Samtidigt blir jag fascinerad & nyfiken. Du framstår ivf som väldigt driven - hur länge kommer du att orka?

LilleNo skrev:
> Stuvstaix skrev:
> -----
> > Att inte ha fritid behöver väl inte vara
> > klagan.
> > Jag har i princip 0 fritid, sover mellan 5-6
> > timmar per dygn. I love it. Jag har ju
> världens
> > bästa jobb. Träningen blir pendling till och
> > från jobbet. 3 dagar cykling och 2 dagar
> > rullskidor/löpning.
> > Lyssnar alltid på någon typ av fackliteratur
> > eller branschpodcast så man slipper att sitta
> å
> > läsa (alltid senaste Time på skithuset).
> > Döttrarna tränar - då passar jag på att
> > kombinera med träning (simhallen är öppen
> för
> > alla på vissa banor samma tid).
> > Lunchträning några dagar (Core el styrkelyft).
>
> > Har inte sett en film eller tv-serie på år
> och
> > dag (rev av House of Cards i bastun på en pad
> > under några veckor iofs). Saknar det inte.
> NPR,
> > P1 Nyheterna samt BBC News finns som
> snabbknappar
> > på internetradion i badrummet, perfekt när
> man
> > duschar o liknande.
> > Fimpar skjortorna på kem där jag har
> > specialdeal, under 20kr/st. Mat från
> Matkomfort.
> > + ANNAT som kapar tid utan att offra kvalitet.
> > Nästan alla åtgärder (tex städhjälp) går
> att
> > räkna hem om man gör ett Business case på
> det.
> > Tycker man att man har för lite fritid har man
> > fel jobb.
> >
> > Vad gäller effektivitet. Att få barn är the
> > shit för effektiviteten. Jag visste knappt vad
> > GTD, pomodoro, audible, speedreading etc var
> innan
> > jag var tvungen att styra upp. Det är väldigt
> > sällan jag släpper igenom någon "barnlös"
> som
> > PL eller annan managmentposition. Välutbildade
> > ensamstående trebarnsmorsor är idealet. Där
> > ödslas inte tid på skit.
>
> Det du beskriver låter som 'Stora Skräcken',
> allting inrutat/schemalagt, när lever du?
> Samtidigt blir jag fascinerad & nyfiken. Du
> framstår ivf som väldigt driven - hur länge
> kommer du att orka?

Stuvstaix skrev:
> Vad gäller effektivitet. Att få barn är the
> shit för effektiviteten.

> Det är väldigt sällan jag släpper igenom någon "barnlös" som
> PL eller annan managmentposition. Välutbildade
> ensamstående trebarnsmorsor är idealet. Där
> ödslas inte tid på skit.