[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Kan inte ha något arbetsrelaterat upp på skärmen då det har med sekretess och göra men här bor jag när jag inte är ute i skogen.

Bilagor

• IMG_20180830_075307.jpg
    IMG_20180830_075307.jpg
    236.1 KB · Besök: 122
Senast ändrad:
Får du panik bara av att se bilden på Hasse och Jons luftiga brojobb så kanske du ska slå dig ner här en stund. Har du därtill problem med sprit, piller å knark så är det inget snack. Egenremiss går bra. Förtur om du är aktiv i tråden [OT] Varje höst väcks mitt habegär...
20180830_083418.jpg

Kniven sa:
Får du panik bara av att se bilden på Hasse och Jons luftiga brojobb så kanske du ska slå dig ner här en stund. Har du därtill problem med sprit, piller å knark så är det inget snack. Egenremiss går bra. Förtur om du är aktiv i tråden [OT] Varje höst väcks mitt habegär...

Jag har inget problem med vare sig sprit, piller eller knark, men den inredning gjorde mig sugen på att döva smärtorna med någonting, åtminstone.

gerrardsdobbar sa:
Kniven sa:

Jag har inget problem med vare sig sprit, piller eller knark, men den inredning gjorde mig sugen på att döva smärtorna med någonting, åtminstone.

Jag ser skiten varje dag - det är outsägligt torftigt men man vänjer sig. Men du har en poäng och kanske samma ursäkt "Leffe" hade för att slänga i sig GHB innan vår samtal i måndags varpå iaf han mådde bra. Min egna förmåga att styla rummet är starkt begränsad vilket mina kollegor regelbundet påpekar.

frause sa:
Henrik_E sa:
geologen sa:
Själva arbetsplatsen är bara ett tråkigt skrivbord med ett par skärmar, dockningsstation, tangentbord och mus. Och lite bôs. Inte så intressant. Men här är en bild från ett par meter till höger. På vår lilla grupps tesamling! :D
Vad är det för new age-ställe du hamnat på? Sadlat om från geolog till astrolog?

Teolog?

Kanske jobbar på påsten?

Jävla höjder alltså. Hade kissat på mig. Ändå har jag rattat flygplan men det var en helt annan känsla.

Vad jobbar du exakt som Kniven?
Nej jag är inte intresserad av att komma förbi pga. ovannämnda missbruk för jag har inget sånt.

Fy fan! :D

Jag tycker det är obehagligt med höjder på bara några få meter... 6-7 meter är nog max utan redigt, heltäckt räcke/staket. Går inte ut på balkonger högre upp än två trappor.

Halcan76 sa:
mikipedia_ sa:
Halcan76 sa:
Så här såg min ut för några dagar sedan. Nu är jag ledig!

Sitter du i en mast lr möjligen en vindmölla?

Vindmölla I Norge. 80 m upp.

Fränt! Är själv takläggare å som högst varit å arbetat på ca80m, en gruvlave. Man är inte så stöddig när man tar den utvändiga brandstegen sissta biten?
Skorstenen på Mälarenergi i Västerås är 136m, riktigt fin utsikt?

geologen sa:
Själva arbetsplatsen är bara ett tråkigt skrivbord med ett par skärmar, dockningsstation, tangentbord och mus. Och lite bôs. Inte så intressant. Men här är en bild från ett par meter till höger. På vår lilla grupps tesamling! :D

Fint. men får man fråga varför ni inte tar steget till lösthe och kanna? Det är ju mumma för mysigheten på kontor.

Jimel sa:
haggqvist sa:
Provning på Högakustenbron.
Lite oklart varför Feeblesmith ser så glad ut i bakgrunden.

Galningar!!

Äsch, det där var är väl inte så farligt. Idag drog jag i fel spak på kontorsstolen så jag sänkte sitsen istället för att luta ryggstödet. Sen var rättstavningen i Word plötsligt på fel språk. Snacka om två nära dödenupplevelser på samma dag.

/Johan

JojjeM sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:
Provning på Högakustenbron.
Lite oklart varför Feeblesmith ser så glad ut i bakgrunden.

Galningar!!

Äsch, det där var är väl inte så farligt. Idag drog jag i fel spak på kontorsstolen så jag sänkte sitsen istället för att luta ryggstödet. Sen var rättstavningen i Word plötsligt på fel språk. Snacka om två nära dödenupplevelser på samma dag.

/Johan

Ibland har jag fötterna bakåt under stolen och då brukar jag råka trycka på sänkspaken, skiter på mig varje gång.

mikipedia_ sa:
NickPick sa:
Halcan76 sa:
mikipedia_ sa:
Halcan76 sa:
Så här såg min ut för några dagar sedan. Nu är jag ledig!

Sitter du i en mast lr möjligen en vindmölla?

Vindmölla I Norge. 80 m upp.

Är vindmölla norskt?

Jag skulle säga skånskt, tycker det låter roligare än vindkraftverk.

Ja, det heter det på norska men stämmer nog att det är skånska oxå. Säger alltid vindmölla istället för vindkraftverk då det är längre.

geologen sa:
Fy fan! :D

Jag tycker det är obehagligt med höjder på bara några få meter... 6-7 meter är nog max utan redigt, heltäckt räcke/staket. Går inte ut på balkonger högre upp än två trappor.

Det beror ju lite på hur blåsigt det är...

Bilagor

• IMG_20180507_144635.jpg
    IMG_20180507_144635.jpg
    554.8 KB · Besök: 143
Kniven sa:

Hallå! Ja kan ha ett skadligt beroende.

Skadligt för min cykel och min kropp ibland, Hucking! Kan jag ta med en Jofahjelm med. Vi är rätt så körda på det bägge två

Kan se ut så här om jag jobbar i produktion. Övrig arbetstid mer ordinärt med två skärmar där excel oftast är öppet eller ett mötesrum som inte är så spännande.

Tfl.jpg

Jonas, planerade du Apotealeveranser åt mitt håll så kan jag meddela att den levererades väl inom den utlovade tiden om än lite senare än prognosen :-)

jomper sa:
Jonas, planerade du Apotealeveranser åt mitt håll så kan jag meddela att den levererades väl inom den utlovade tiden om än lite senare än prognosen :-)

Nej, planerar inga hemleveranser men som kvalitetsansvarig för Best Stockholm gläder det mig. Jag hälsar den avdelningen det. :-)

MartinC sa:
Vernersson sa:
Korrekt.

Driftsättning av flång nya narkosmaskiner.
Stimulerande arbetsmiljö va? ?

Har du fri tillgång på lustgas, sevo och annat "kul"?
Vad kan gå fel???

Sevo lukar illa och man får bara huvudvärk av skiten.
Och lustgasen är inte alls så lustig som man kan tro ;)

Men ja, jag har i princip fri tillgång till det.... Fast inget av "det där andra kul" :-P
Så inte så mycket som kan gå fel.....

Vernersson sa:
MartinC sa:
Vernersson sa:
Korrekt.

Driftsättning av flång nya narkosmaskiner.
Stimulerande arbetsmiljö va? ?

Har du fri tillgång på lustgas, sevo och annat "kul"?
Vad kan gå fel???

Sevo lukar illa och man får bara huvudvärk av skiten.
Och lustgasen är inte alls så lustig som man kan tro ;)

Men ja, jag har i princip fri tillgång till det.... Fast inget av "det där andra kul" :-P
Så inte så mycket som kan gå fel.....

Men hur är hen att jobba med den där roboten "Wall-e"? Eller är det kanske en släkting bara?

Lite OT kanske. Men det här blir väl typ "kontorsfrågor du inte vågar ställa" - tråden.

Nån som gjort någon framgångsrik åtgärd på en plast-knakande skrivbordsstol? Gå loss med silikonspray?

Rattnalle sa:
Lite OT kanske. Men det här blir väl typ "kontorsfrågor du inte vågar ställa" - tråden.

Nån som gjort någon framgångsrik åtgärd på en plast-knakande skrivbordsstol? Gå loss med silikonspray?

Byt med grannen när denne är ledig någon dag. Så har någon av mina kollegor gjort.

Hep sa:
Rattnalle sa:

Byt med grannen när denne är ledig någon dag. Så har någon av mina kollegor gjort.
Vi har lite olika modeller i omlopp och av rätt modell tror jag ändå min är fräschast. Inget hårvax på nackstödet t ex.

Rattnalle sa:

Mucoff drylube. Inget skämt - fungerar faktist.

Drylube på plast är dåligt. Dyrelube är normalt wax löst i oraganiskt lösningsmedel som sabbar plast. Kedjestyrare och liknande brukar bli sprött och drylube.

jofahjalm sa:
Drylube på plast är dåligt. Dyrelube är normalt wax löst i oraganiskt lösningsmedel som sabbar plast. Kedjestyrare och liknande brukar bli sprött och drylube.

Är det jobbets stol, den blir tyst och man inte ska smörja varje dag. Go for it.

Tillbaka
Topp