[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Tredje glaset Amarone i solitud.

Dags att ta sig iväg.

Bilagor

• 2016-02-19 18.07.22.jpg
    2016-02-19 18.07.22.jpg
    227 KB · Besök: 37
Min arbetsplats är utspridd på ett stort industriområde, med många olika arbetsuppgifter.
Så jag gjorde ett litet kollage av de mest förekommande...

Edit: För att inga diskussioner ska finnas kvar

Senast ändrad:
Så här kan en arbetsdag se ut för mig. Säger som Cary Grant, väntan får jag betalt för, skådespelet gör jag gratis!

Bilagor

• 20140428_094819.jpg
    20140428_094819.jpg
    255.5 KB · Besök: 57
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:
Så här ser det ut de bra dagarna :-)

Jasså en bonde! Åker du bara Fendt?

Är bara anställd på bonderiet men självklart åker vi bara Fendt! Nån klass måste man ju försöka hålla :-)

Vernersson sa:
dnleriksson sa:

Då får man väl passa på att säga "Tack för maten" =)

Varsågod :-)

mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:
mikipedia_ sa:
dnleriksson sa:

Jasså en bonde! Åker du bara Fendt?

Är bara anställd på bonderiet men självklart åker vi bara Fendt! Nån klass måste man ju försöka hålla :-)

Om ni ska hålla klass är det New Holland som gäller?

Det där sista hör hemma i kassa skämt tråden.... Fiat och Ford tillsammans kan knappast bli någon högre klass. Sedan har dom ju lyckats sänka Case IH till samma nivå också....

Henrik_E sa:
Inte för att låta tråkig men får ni verkligen fota inne på Forsmark? Anläggningen är väl rimligtvis ett skyddsobjekt.

Frågan är befogad.

Jag valde bilderna så att de inte avslöjar något som inte redan finns på allmänna bilder, samt att jag medvetet gjorde dem i låg upplösning samt klistrade in i kollaget så att detaljer blir ännu svårare att urskilja.

Edit: Nu är bilderna borta så frågan är släckt.

Senast ändrad:
DeLiQ sa:
Henrik_E sa:
Inte för att låta tråkig men får ni verkligen fota inne på Forsmark? Anläggningen är väl rimligtvis ett skyddsobjekt.

Frågan är befogad.

Ja, det är ett skyddsobjekt och ja, man måste ha tillstånd för att fotografera.
Jag har ett sådant tillstånd och jag får till och med utfärda det åt andra.

Jag valde bilderna så att de inte avslöjar något som inte redan finns på allmänna bilder, samt att jag medvetet gjorde dem i låg upplösning samt klistrade in i kollaget så att detaljer blir ännu svårare att urskilja.

Jag har själv jobbat på Forsmark. Har en mäktig bild från biotestsjön en vinterdag, ca -25 grader i luften men +10 i sjön. Grönt gräs i stranden och svanarna simmar. Snacka om kontraster.

Den här utsikten hade jag tidigare i dag. Några fönsterputsare som jobbar på utsidan av 31 våningen.

Bilagor

• _20160406_131517.JPG
    _20160406_131517.JPG
    172.7 KB · Besök: 41
fhloston sa:
Den här utsikten hade jag tidigare i dag. Några fönsterputsare som jobbar på utsidan av 31 våningen.
Så höga hus kan man ju inte ha. Det är osolidariskt och skapar segregation och dåliga människor.*

*Det pågår en debatt om ett högt hus här i Göteborg. Det är tydligen väldigt upprörande att bygga högre än 6-8 våningar.

Tillbaka
Topp