[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

lleberg sa:
Utsikten från Luleås stadshushus, mot centrum och kyrkan, gågatan syns i grönt till vänster

Kan dock inte påstå att man blir rik på att var ledamot i stadsbyggnadsnämnden i kommunpolitiken, men det är ju inte poängen heller, och en arbetsplats är det! :)

Stadsbyggnaden i Luleå har under lång tid präglats av att kyrkan ska synas från alla håll, konstigt nog har har kommunhuset som är nästan lika högt gått politiker och stadsarkitekt obemärkt förbi. :)

Men andra förmåner? Bättre pension?

Sitter i en källare med en massa kablar..

Bilagor

• IMG_0162.JPG
    IMG_0162.JPG
    220.1 KB · Besök: 102
tomcaten sa:
lleberg sa:
Utsikten från Luleås stadshushus, mot centrum och kyrkan, gågatan syns i grönt till vänster

Kan dock inte påstå att man blir rik på att var ledamot i stadsbyggnadsnämnden i kommunpolitiken, men det är ju inte poängen heller, och en arbetsplats är det! :)

Stadsbyggnaden i Luleå har under lång tid präglats av att kyrkan ska synas från alla håll, konstigt nog har har kommunhuset som är nästan lika högt gått politiker och stadsarkitekt obemärkt förbi. :)

Men andra förmåner? Bättre pension?

Kompetensutveckling & nätverkande, då jag pluggar inom stadsbyggnadsområdet, och där får jag massor av bra presentationer från tjänstemän som även svarar på frågor osv, samt möjlighet att hänga med i och påverka vad som händer i stan. Även möjlighet att delta i diverse event, ex på cykelforum. Faktiskt riktig trevligt och det känns väldigt vettigt.

Har svårt att se att det skulle ge mycket till pension i längden.. Vi pratar om en ersättning väl under en tusenlapp i månaden.

Senast ändrad:
Ibland, som till exempel för ett par veckor sedan, ser min arbetsplats lite annorlunda ut än vad den gör till vardags.
(Det är dock inte jag på bilden ?).

20171130_155936.jpg

På det jobb jag är på till vardags är det fotoförbud, så det kan jag inte visa.

/Kalle

Det är väldigt tomt på kontoret pga. semestrar. Kom att tänka på öken-scenen i nån av Pirates of the Caribbean filmerna, när herr Sparrow är i nåt slags limbo i Davey Jones Locker.

Men då kan jag ju passa på och ta ett foto utan att råka få med en massa kollegor som kanske inte vill va med.
Har jobbat på samma företag i över 13 år nu...

Bilagor

• jobbo.jpg
    jobbo.jpg
    134.3 KB · Besök: 138
Inge roligt med takjobb just nu?

Bilagor

• IMG_20180717_065853.jpg
    IMG_20180717_065853.jpg
    202.7 KB · Besök: 96
  • IMG_20180716_100803.jpg
    IMG_20180716_100803.jpg
    116.3 KB · Besök: 94
  • IMG_20180716_094719.jpg
    IMG_20180716_094719.jpg
    86.5 KB · Besök: 152
Dåligt med cykling iår. Har fått ihop 0m utomhus. Dock har spinningcykeln fått gå varm några ggr.
Så detta inlägg borde kanske passa i visa din misär :p.
IMG_20180608_211056_616.jpg

IMG_20180608_211056_617.jpg

Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:
Provning på Högakustenbron.
Lite oklart varför Feeblesmith ser så glad ut i bakgrunden.

Galningar!!

Ähhh!!!
Säkert som bara den ju - selar, rep, hjälmar mm mm....

What could possibly go wrong? ;)
Allt och lite till.

Vänligen
Höjdrädd

Också höjdrädd, men råkar vet att det är höjdens plötsliga upphörande som är farlig, inte höjden i sig :-D

Vernersson sa:
Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:

Galningar!!

Ähhh!!!

Allt och lite till.

Vänligen
Höjdrädd

Också höjdrädd, men råkar vet att det är höjdens plötsliga upphörande som är farlig, inte höjden i sig :-D
Ja ok då. Höjd- och landningsrädd då.

Vernersson sa:
Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:

Galningar!!

Ähhh!!!

Allt och lite till.

Vänligen
Höjdrädd

It's not the fart that kills you, it's the smell

Själva arbetsplatsen är bara ett tråkigt skrivbord med ett par skärmar, dockningsstation, tangentbord och mus. Och lite bôs. Inte så intressant. Men här är en bild från ett par meter till höger. På vår lilla grupps tesamling! :D

tegalet.jpg

Vernersson sa:
Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:

Galningar!!

Ähhh!!!

Allt och lite till.

Vänligen
Höjdrädd

Just så, höjd är en högst subjektiv uppfattning. Hänger man i något är höjden uppåt inte nedåt. En annan lustig sak med höjdrädsla är att den är omvänt proportionell mot tapprädsla.

feeblesmith sa:
Vernersson sa:
Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jimel sa:
haggqvist sa:

Galningar!!

Ähhh!!!

Allt och lite till.

Vänligen
Höjdrädd

Just så, höjd är en högst subjektiv uppfattning. Hänger man i något är höjden uppåt inte nedåt. En annan lustig sak med höjdrädsla är att den är omvänt proportionell mot tapprädsla.

Tapprädsla?
Den har jag inte hört talas om tidigare.... Förklara för en ovetande =)

geologen sa:
Själva arbetsplatsen är bara ett tråkigt skrivbord med ett par skärmar, dockningsstation, tangentbord och mus. Och lite bôs. Inte så intressant. Men här är en bild från ett par meter till höger. På vår lilla grupps tesamling! :D
Vad är det för new age-ställe du hamnat på? Sadlat om från geolog till astrolog?

Henrik_E sa:
geologen sa:
Vad är det för new age-ställe du hamnat på? Sadlat om från geolog till astrolog?

Haha! Bara väldigt tegalna kollegor, eller ja, några av dem. :D

Själv har jag bidragit med ett av paketen. Den enda tesort jag tycker är hyfsat drickbar. Friggs roiboos/blåbär/vanilj. Väldigt mycket smak! Resten dricker jag inte. Alla de där Pukka verkar ha lakrisrot i sig. Blä... Men förpackningarna är dekorativa!

Henrik_E sa:
geologen sa:

Teolog?

geologen sa:
Henrik_E sa:
geologen sa:

Haha! Bara väldigt tegalna kollegor, eller ja, några av dem. :D

Själv har jag bidragit med ett av paketen. Den enda tesort jag tycker är hyfsat drickbar. Friggs roiboos/blåbär/vanilj. Väldigt mycket smak! Resten dricker jag inte. Alla de där Pukka verkar ha lakrisrot i sig. Blä... Men förpackningarna är dekorativa!
Hälften är inte ens te och alla är vad jag ser påsar så inga äkta tegalningar vad det verkar ;-)

Tapprädsla?
Den har jag inte hört talas om tidigare.... Förklara för en ovetande

Man är rädd för att tappa saker för man får inte tappa saker, dels för att man kanske inte kan utföra sitt jobb utan det man tappat men framförallt vore det tråkigt att tappa något som träffar och skadar någon.

Det är också dumt att tappa sig själv men det oroar man sig inte så mycket över längre.

Tillbaka
Topp