[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Här en ö i Söderhamns skärgård...Nånstans där mellan Nynäs och Oxelösund så finns det en ö med skarvar och ett par stackars döda träd. De träden led nog.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Här en ö i Söderhamns skärgård...Nånstans där mellan Nynäs och Oxelösund så finns det en ö med skarvar och ett par stackars döda träd. De träden led nog.
Som kontorsslav med förkärlek till båtar är det skönt att se att det finns lite misär också. ?Haha du har skarpa ögon. Jag önskar det vore så. Använde en gammal regnrock för att skydda mig mot det värsta medan jag bytte samtliga fasadlampor (8 st, de ni ser på 'armar' ut från fyren). Men vad man än rör vid kommer det härliga dammpuffar av skarvskit (läs: Covid-22) rätt i ansiktet. Men vissa fyrar måste man skotta borta decimetertjocka lager av skarvlera. Dé é najs!
Visa bilaga 514112
Visa bilaga 514113
Fyren på bilden är förresten Landsort Bredgrund. En av skarvarnas yttre fortifikationer.
Finns en bunt såna öar, ffa i skärgården, men även inne i Mälaren.Nånstans där mellan Nynäs och Oxelösund så finns det en ö med skarvar och ett par stackars döda träd. De träden led nog.
Jodå, vi körde en sväng till Gunnarstenarna, men då hade den ostliga sjön redan kommit igång, så blev mer att släppa iland en delegation medan vi backade av och väntade med båten. Det är hyfsat exponerat där ute...Ni var inte ute på Gunnarsstenarna? Ser i teorin dit hemifrån men har aldrig varit där.. Däremot har jag råkat vara i land på Måsknuv, men jag tror inte det var förbjudet just då. Och preskriberat. :)
Man ställer dit lite fågelmat så skiter skarvarna ett fundament. Sedan är det bara att ställa dit fyren.Jag har ibland undrat hur man gjuter dessa fyrar på grynnorna...?

Både fin utsikt och lite vind är alltid trevligt på jobbet :)
Sorry, såhär ser själva arbetsplatsen ut :)Inte OK att posta utan att berätta vad du gör där!
Det finns massa jobb jag verkligen skulle kunna tänka mig, tyvärr faller det allt för ofta på att man är borta för mycket eller måste jobba en massa över sommaren och det vill jag inte.
Sen finns det ju stora poänger med att vara anställd, visst kan man inte bestämma över sin egen tid på samma sätt men en del egenföretagande vänner jag har jobbar ju alltid kvällar och helger t.ex.
Hoppla.Här hade det kunnat gå illa….
Visa bilaga 515416
Näe dom är lite bökiga att bärga och ännu bökigare blir det om vi spårar ur i tunnelbanan ?Hoppla.
Era fordon är inga roliga att bärga.
Lättare med spårvagn på gaturäl, bara knuffa i sidled med tungbärgare.
Fantastiskt, hundpolis är nog vad jag borde ha blivit! Du ser ut att ha en fantastisk bästa vän där.Arbetsplatsen och min underbara kollega som också är min bästa kompis
Visa bilaga 515465
Paus under spårövning
Visa bilaga 515466
Visa bilaga 515467
Visa bilaga 515468
Kan man få fortkörningsböter på MTB i skogen? Eller är det som jag alltid trott fri hastighet? =)Arbetsplatsen och min underbara kollega som också är min bästa kompis
Visa bilaga 515465
Paus under spårövning
Visa bilaga 515466
Visa bilaga 515467
Visa bilaga 515468
Mig veterligen så finns det inga hastighetsbegränsningar i skogen (borde väl sitta hastighetsskyltar i skogen i så fall?!?). Hastighetsgränser torde ju endast gälla vägnätet. Men jag är ju inte trafikpolis så jag kan ha fel…..Kan man få fortkörningsböter på MTB i skogen? Eller är det som jag alltid trott fri hastighet? =)
En babian i en ventilation?Hitta en "kompis" på jobbet
Visa bilaga 515593
Näää nu ser jag ..en kråka i en skorsten?En babian i en ventilation?
Vattenledningen in till Morias gruvor så klart. 445- Mithril-legering, den var lätt.
Satan det var bra gissat ?Vattenledningen in till Morias gruvor så klart. 445- Mithril-legering, den var lätt.
Kör på bakhjulet med tåg oxå?Här hade det kunnat gå illa….
Visa bilaga 515416
Jag har också fått vacker utsikt. Om bara några månader kan jag sitta vid skrivbordet och se vad folk äter till frukost i lägenheterna.. det är alltså inte mer än dryga tio meter mellan fasaderna.
Är ju ungefär det jag ser framför mig kommer hända här..De dom bodde på hotellet 15 meter över en innergård mitt emot kontoret för min förra arbetsgivare var nog inte så nöjda. De hade jättefönster på hotellrummen, vi hade fönster från golv till tak. Man såg allt som hände där. Flera hotellgäster som kröp halvnakna från sängen längs golvet till badrummen om de glömt dra för gardinerna.
Jag skulle inte vilja bo utanför stan, men jag skulle inte heller välja att bo i de här senaste moderna miljonprogrammen om jag hade något som helst val.Härligt att bo i stan.
Lite sämre bild men jag måste ju ändå säga att utsikten är väldigt lik min @RattnalleJag har också fått vacker utsikt. Om bara några månader kan jag sitta vid skrivbordet och se vad folk äter till frukost i lägenheterna.. det är alltså inte mer än dryga tio meter mellan fasaderna.
Visa bilaga 518432
Ja så får det bli. Happyiterna är ju utspridda lite överallt i sammhället men att hitta en gammal räv så nära är ju alltid trevligtNu får ni mötas i något konferensrum och prata cykel resten av eftermiddagen.
Låter bra. Du kan öppna med "Har du någon rabattkod till Bikester?" för att bryta isen. Sedan så är ni igång!Ja så får det bli. Happyiterna är ju utspridda lite överallt i sammhället men att hitta en gammal räv så nära är ju alltid trevligt
Låter bra. Du kan öppna med "Har du någon rabattkod till Bikester?" för att bryta isen. Sedan så är ni igång!
Ja, det kommer nog att flyta på naturligt när man börjat med det viktigaste.Sen blir nästa, vad kör du med för däcktryck?
Ja, det kommer nog att flyta på naturligt när man börjat med det viktigaste.