[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Loftberg

Aktiv medlem
Du verkar sannerligen vara retarderad, Loftberg!
Så ja, nu tar vi några djupa andetag.

Givetvis förstår jag att du jobbar som lokförare. Och sen är jag visserligen vänsterhänt (vilket förr i tiden i allra högsta grad ansågs som en funktionsnedsättning), men vi kan väl lugna oss lite med påhoppen ändå, va? :)

Lokförare

Aktiv medlem
Så ja, nu tar vi några djupa andetag.

Givetvis förstår jag att du jobbar som lokförare. Och sen är jag visserligen vänsterhänt (vilket förr i tiden i allra högsta grad ansågs som en funktionsnedsättning), men vi kan väl lugna oss lite med påhoppen ändå, va? :)

Men nu tycker jag det är ett mycket stört beteende att driva med okända människor på ett forum och kalla det humor. Mycket, mycket märkligt beteende.

Loftberg

Aktiv medlem
Men nu tycker jag det är ett mycket stört beteende att driva med okända människor på ett forum och kalla det humor. Mycket, mycket märkligt beteende.
Jag såg det som det som relativt oskyldigt, och det var givetvis inte min intention att göra dig bestört. Så ber så klart om ursäkt för detta och önskar dig en fortsatt trevlig torsdag!

weldion

Aktiv medlem
Ja, man skall vara allvarlig den första tiden tycker jag. Bolla lite fram och tillbaka innan man drar det första skämtet.
Fin vy från din förarplats tycker jag. Är man inte inte lite nervös när man närmar sig perronger och övriga ställen där folk kan befinna sig i närheten av spåret? Såg själv PUT på nära håll för ett par år sedan och det måste vara otroligt hemskt att vara med om som lokförare.

Lokförare

Aktiv medlem
Jag tror att skämtaren gjorde en grej av att det är helt uppenbart vad du jobbar med och gissade fel med avsikten att ha komisk effekt.
Att dra på alla växlar och kalla folk retarded var nog inte ditt bästa beslut för dagen.

Jag står såklart för vad jag har skrivit och det var verkligen inte skrivit i affekt. En person som Loftberg förtjänar mer än väl ett sådant tillmäle, så jag både är nöjd med mitt beslut och vidhåller att det förhåller sig så med hans begåvning.

Lokförare

Aktiv medlem
Ja, man skall vara allvarlig den första tiden tycker jag. Bolla lite fram och tillbaka innan man drar det första skämtet.
Fin vy från din förarplats tycker jag. Är man inte inte lite nervös när man närmar sig perronger och övriga ställen där folk kan befinna sig i närheten av spåret? Såg själv PUT på nära håll för ett par år sedan och det måste vara otroligt hemskt att vara med om som lokförare.

Tack, instämmer helt med dig. Skämtar (särskilt med ironiska och sarkastiska undertoner) gör man med människor man känner väl, inte bakom ett tangentbord med okända männsikor på ett forum.

Tyvärr är personpåkörningar ett stort arbetsmiljöproblem inom järnvägen och något som statisktiskt drabbar varje lokförare mer än en gång under yrkeslivet (själv har jag blivit utsatt för detta två gånger hittills, men hoppas såklart att det aldrig händer igen). Någon form av traumatisk upplevelse som lämnar spår inom en är det absolut, men jag kan inte påstå att man sitter och tänker på det eller är nervös i dagliga arbetet.

JojjeM

Aktiv medlem
Tack, instämmer helt med dig. Skämtar (särskilt med ironiska och sarkastiska undertoner) gör man med människor man känner väl, inte bakom ett tangentbord med okända männsikor på ett forum.

Men att kalla okända människor på ett forum för retarderade och dessutom stå fast vid att det var riktigt efter att personen bett om ursäkt. Det är helt OK?

Jösses

/Johan

roller

Aktiv medlem
Skämtar (särskilt med ironiska och sarkastiska undertoner) gör man med människor man känner väl, inte bakom ett tangentbord med okända männsikor på ett forum.
Jag kan tycka att det är lite (eller snarare mycket) upplyftande med skämt på ett forum. Jag själv skulle tycka att ett forum blir lite torftigt utan skämt.

Sedan ska det givetvis inte förekomma kränkningar eller att personer mår dåligt av det.

Lokförare

Aktiv medlem
Men att kalla okända människor på ett forum för retarderade och dessutom stå fast vid att det var riktigt efter att personen bett om ursäkt. Det är helt OK?

Jösses

/Johan

Ja, det anser jag. Idioter ska bemötas och behandlas som idioter. Jag lever efter devisen "hård mot de hårda, snäll mot de snälla".

weldion

Aktiv medlem
fantomen.png

Lokförare

Aktiv medlem
Jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver åka med tåget som du kör

Nähä, okej?

Vilket uppviglarforum detta är för övrigt. Små tangentbordsriddare som håller sina gelikar bakom ryggen och sluter upp i mobben mot de som avviker från den satta forumkulturen.

Med detta inlägg säger jag tack och hej för mig!

H.

Aktiv medlem
Nähä, okej?

Vilket uppviglarforum detta är för övrigt. Små tangentbordsriddare som håller sina gelikar bakom ryggen och sluter upp i mobben mot de som avviker från den satta forumkulturen.

Med detta inlägg säger jag tack och hej för mig!
Mobb?

Ett ganska oskyldigt och faktiskt lite roligt inlägg som åtföljs av en hel radda okvädningsord från din sida. Ditt beteende bemöts sansat med kommentarer om att du kanske ska lugna ner dig?

Edit: Dessutom angriper du "fel" person. Om du nu blev kränkt av att någon spann vidare på skämtet om din okända sysselsättning så var det ju inte Loftberg, utan en annan användare.

Din värld verkar passera ett annat filter än min.

Senast ändrad:

Jolinwood

Aktiv medlem
Ja nä här spårade det äna ur!
Själv har jag jobbat hemma i 1,5år nu.
Det var skönt en vecka ungefär sedan dess har jag hatat det varenda dag. Vad är det för utsiktslös maskin du rattar Paco?

ooms

Aktiv medlem
Det var skönt en vecka ungefär sedan dess har jag hatat det varenda dag. Vad är det för utsiktslös maskin du rattar Paco?
Jag har också gjort det, men nu försöker de få tillbaks oss till kontoret. Skitjobbigt ju! Gå upp tidigare, komma hem senare, få mindre gjort, och betala 1770kr i månaden för det :-(

MickeNord

Medlem

Allvarligt talat så stämmer det där precis, även fast det nog är dags att läsa dina egna inlägg.
Happy är tyvärr lite av klubben för inbördes beundran där egna sanningar existerar och ett fåtal flitiga användare sluter upp. Men det finns guldkorn och välvilja också.

Paco

Aktiv medlem
Jobbar med spårriktning på SL:s anläggningar(tuben, Roslagsbanan, Lidingöbanan, tvärbanan). Från hytten jag sitter i är det en rätt begränsad utsikt när jag jobbar.

jarek996

Aktiv medlem
Här har jag kul 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan.
När jag kom till Sverige ( 1989 ) , blev jag mindre rädd att gå till tandläkare , än att besiktiga bilen. Tre dagar innan besiktnig hade jag diarre och kunde knappt sova :-)))))
Jag kan förtförande inte titta po BILPROVNING skylten , utan att INTE bli skrämd.

P.S. Ja hade då en 35 år gamal VW Bubbla , och det kanske förklarar rädslan.

jarek996

Aktiv medlem
Två medelålderskillar står vid baren och dricker Whsky med is. En tittar djupt i glaset och säger :
Jag ser första gången isbit med hål . Första gången , säger andra killen ? Jag lever med en över 20 år.

marr

Moderator
Forumvärd
Två medelålderskillar står vid baren och dricker Whsky med is. En tittar djupt i glaset och säger :
Jag ser första gången isbit med hål . Första gången , säger andra killen ? Jag lever med en över 20 år.
Ja fattar varken eller. Inte citatet under heller. Förmånga whsky?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer