[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

simson

Aktiv medlem
”Utsikt ” , lite fasadarbete igen…
0AB18F86-DAE4-49E2-9D45-E32EBAE24F18.jpeg
7EE549B7-20D2-436F-8BF8-4B04E4A075D6.jpeg

Bilagor

• B074FFAB-69D2-443A-9896-5F48F2C3563C.jpeg
    B074FFAB-69D2-443A-9896-5F48F2C3563C.jpeg
    597.9 KB · Besök: 39
Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Den låg på militärt område på 80-talet när jag var uppe första gången. Vet inte när södra delen av ön slutade vara förbjuden zon. Fint där ute!

Vernersson

Aktiv medlem
Håller antivaxxarna fasaden uppe på IVA eller ändrar dom åsikt? Om någon av dom kan prata med slangarna i munnen såklart..

Antar ni borde träffat på ett gäng under pandemin?
Följande från IVA på mitt jobb.

Ovaccinerad patient som legat sövd med ventilator och slang in i halsen (endotrachealtub).
Tillfrisknar tillräckligt för att väckas och tas ur ventilator.
Facetajmar hem till frugan och förklarar för henne att nu jävlar är det dags att vaccinera sig.
Frugan skrattar och svarar "vi får väl se" *FACEPALM*

Någon som tror att IVA-syrran kände sig formligen pissad på eller?

Jolinwood

Aktiv medlem
Följande från IVA på mitt jobb.

Ovaccinerad patient som legat sövd med ventilator och slang in i halsen (endotrachealtub).
Tillfrisknar tillräckligt för att väckas och tas ur ventilator.
Facetajmar hem till frugan och förklarar för henne att nu jävlar är det dags att vaccinera sig.
Frugan skrattar och svarar "vi får väl se" *FACEPALM*

Någon som tror att IVA-syrran kände sig formligen pissad på eller?
Helt sjukt.
Min sambo tror att covid är och alltid varit någon typ av överdriven förkylning och att alla åtgärder som vidtagits inte haft någon effekt. Vidden av den här pandemin går liksom inte in, grälat om det på skriknivå typ 10ggr då mor min är biomedicinsk analytiker och jag vägrar ge mig i frågan. Flashback är antivax-bibeln verkar det som, fan ska man göra🤷‍♂️

Hälsingland

Aktiv medlem
Helt sjukt.
Min sambo tror att covid är och alltid varit någon typ av överdriven förkylning och att alla åtgärder som vidtagits inte haft någon effekt. Vidden av den här pandemin går liksom inte in, grälat om det på skriknivå typ 10ggr då mor min är biomedicinsk analytiker och jag vägrar ge mig i frågan. Flashback är antivax-bibeln verkar det som, fan ska man göra🤷‍♂️
Slut?

Drastiskt kanske, men att kombinera foliehatt+icke foliehatt känns svårt. Lite som att en rasist och icke rasist skulle vara ihop.

perzzon

Aktiv medlem
Verkligen inte bra på att göra detta själv men jag tänker att man måste försöka sätta sig in i den andres vy.
Även om den känns främmande.

Det kan väl vara förståeligt att man upplever en del åtgärder som meningslösa. Vissa har säkert varit det också.
Att sen gå därifrån till att "alla" är det är nog inte ett jättekliv tänker jag. Man går från "de hade fel på den punkten" via "de ljög" till "allt är en lögn"

BFS

Aktiv medlem
Hade en "diskussion" med en kollega, som ansåg att covid var en bluff (iscensatt av staten). Det var bara/kanske en förkylning. Trots att en annan kollega legat nedsövd (!) av denna påhittade förkylning. Hur ska man kunna sätta sig in i ett sånt tänk? "Jaha, du tror att jorden är platt och att vaccin innehåller microchip? Intressant. Berätta mer." Svårt att mötas halvvägs ibland...

perzzon

Aktiv medlem
Hade en "diskussion" med en kollega, som ansåg att covid var en bluff (iscensatt av staten). Det var bara/kanske en förkylning. Trots att en annan kollega legat nedsövd (!) av denna påhittade förkylning. Hur ska man kunna sätta sig in i ett sånt tänk? "Jaha, du tror att jorden är platt och att vaccin innehåller microchip? Intressant. Berätta mer." Svårt att mötas halvvägs ibland...
Lite som jag försökte beskriva så hade jag försökt förstå vilka tankemönster som försatt hen där. Det ser ju helt absurt ut utifrån men kollegan har ju inte helt plötsligt börjat tycka så (även om det kan se ut så utifrån). Det är en massa steg på vägen dit som man kanske måste förstå hyfsat för att kunna bemöta.

Men jag skall vara helt öppen med att jag är en total amatör här.

perzzon

Aktiv medlem
Man kanske inte omvänder någon i brådrasket men för jolinwood kanske det mer handlar om att få förståelse för en konstig ståndpunkt och jobba utifrån det.

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Lite som jag försökte beskriva så hade jag försökt förstå vilka tankemönster som försatt hen där. Det ser ju helt absurt ut utifrån men kollegan har ju inte helt plötsligt börjat tycka så (även om det kan se ut så utifrån). Det är en massa steg på vägen dit som man kanske måste förstå hyfsat för att kunna bemöta.

Men jag skall vara helt öppen med att jag är en total amatör här.
Jag är helt oförstående till såna tankemönster. Det är så orimligt att det är svårt att beskriva. Men, nånstans har det ju startat. Om man tex tror att jorden är platt, när satelliter tar bilder av jorden i realtid (!), så tror jag inte det handlar om din förmåga att förmedla fakta (det finns fakta).

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Många har en helt egen ide om vad fakta är - det är påståenden som stödjer något de tror. Typ klimatfrågan - "det finns faktiskt en forskare som säger att det inte är sant så jag tror inte på det".

BFS

Aktiv medlem
Och stämmer inte deras "fakta" med riktig fakta så är allt en stor (mycket osannolik) konspiration. Den konspirationen är så osannolik att...den måste vara sann!

Jolinwood

Aktiv medlem
Ah sorry för OT-sliringen där, skyller på att jag jobbat i en grotta som en ofrivillig erimit i snart två år(!) och mer eller mindre blivit galen

On topic så kommer mitt slavbord här där jag agerar grafiker-allt-i-allo, allt från reklam till manualer. Så trött på allt dock så snart kanske jag kan lämna en bild från en brevbärarcykel, fiskebåt eller något annat mindre stationärt 😹🙈

C5D92D5A-9CB6-4A6F-9D55-AA3CF5DCE3B9.jpeg

Laan84

Aktiv medlem
Ah sorry för OT-sliringen där, skyller på att jag jobbat i en grotta som en ofrivillig erimit i snart två år(!) och mer eller mindre blivit galen

On topic så kommer mitt slavbord här där jag agerar grafiker-allt-i-allo, allt från reklam till manualer. Så trött på allt dock så snart kanske jag kan lämna en bild från en brevbärarcykel, fiskebåt eller något annat mindre stationärt 😹🙈

Visa bilaga 532989
Vad har du Volvo-färgen på skrivbordet till? 😁

Loftberg

Aktiv medlem
Jo men hemma hamn är lite sydostvarts tror jag bestämt...😇
(Stolt Östgöte...)
Vad hemmahamn innebar för 100 år sen och vad hemmahamn innebär idag är lite olika saker. Men visst, det står NKP bakpå alla våra sjöburna fordon. Oavsett om de är stationerade i Uddevalla, Lysekil, Malmö, Karlskrona, Visby, Södertälje, Stockholm, Sundsvall eller Luleå. Så majoriteten av vår verksamhet befinner sig (tyvärr) långt ifrån hemmaorten 😉 Och sist jag hörde från en kollega var isläget i Bråviken inte optimalt för båtföre, så att ta ner svävaren dit har diskuterats...

xyz-saft

Aktiv medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer