roller
Aktiv medlem
[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Är det inte blickar och 5G som smittar?Vet ni ännu inte efter nästan två år av pandemin? Man ska ha lappar framför munnen och näsan!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte blickar och 5G som smittar?Vet ni ännu inte efter nästan två år av pandemin? Man ska ha lappar framför munnen och näsan!
Och då är det så enkelt som att ringa eller maila in sin felrapport.
Så det ska va!Jag har ju mailat in när nån prick hemma varit på drift. Fick återkoppling ögonblickligen och Candela dök upp på ett par dar. :)
Faktiskt första gången för mig ??Där har jag varit uppe ett gäng gånger! Med rätt väder (dvs lagom dimma) syns ljuskäglan hemifrån mig.
Håller antivaxxarna fasaden uppe på IVA eller ändrar dom åsikt? Om någon av dom kan prata med slangarna i munnen såklart..Visa bilaga 532377
En lugn eftermiddag på Covid-IVA.
Vaccinera er Boys and Girls. Och var smarta när ni måste träffa andra!!
Följande från IVA på mitt jobb.Håller antivaxxarna fasaden uppe på IVA eller ändrar dom åsikt? Om någon av dom kan prata med slangarna i munnen såklart..
Antar ni borde träffat på ett gäng under pandemin?
Helt sjukt.Följande från IVA på mitt jobb.
Ovaccinerad patient som legat sövd med ventilator och slang in i halsen (endotrachealtub).
Tillfrisknar tillräckligt för att väckas och tas ur ventilator.
Facetajmar hem till frugan och förklarar för henne att nu jävlar är det dags att vaccinera sig.
Frugan skrattar och svarar "vi får väl se" *FACEPALM*
Någon som tror att IVA-syrran kände sig formligen pissad på eller?
Slut?Helt sjukt.
Min sambo tror att covid är och alltid varit någon typ av överdriven förkylning och att alla åtgärder som vidtagits inte haft någon effekt. Vidden av den här pandemin går liksom inte in, grälat om det på skriknivå typ 10ggr då mor min är biomedicinsk analytiker och jag vägrar ge mig i frågan. Flashback är antivax-bibeln verkar det som, fan ska man göra?![]()
Lite som jag försökte beskriva så hade jag försökt förstå vilka tankemönster som försatt hen där. Det ser ju helt absurt ut utifrån men kollegan har ju inte helt plötsligt börjat tycka så (även om det kan se ut så utifrån). Det är en massa steg på vägen dit som man kanske måste förstå hyfsat för att kunna bemöta.Hade en "diskussion" med en kollega, som ansåg att covid var en bluff (iscensatt av staten). Det var bara/kanske en förkylning. Trots att en annan kollega legat nedsövd (!) av denna påhittade förkylning. Hur ska man kunna sätta sig in i ett sånt tänk? "Jaha, du tror att jorden är platt och att vaccin innehåller microchip? Intressant. Berätta mer." Svårt att mötas halvvägs ibland...
Jag är helt oförstående till såna tankemönster. Det är så orimligt att det är svårt att beskriva. Men, nånstans har det ju startat. Om man tex tror att jorden är platt, när satelliter tar bilder av jorden i realtid (!), så tror jag inte det handlar om din förmåga att förmedla fakta (det finns fakta).Lite som jag försökte beskriva så hade jag försökt förstå vilka tankemönster som försatt hen där. Det ser ju helt absurt ut utifrån men kollegan har ju inte helt plötsligt börjat tycka så (även om det kan se ut så utifrån). Det är en massa steg på vägen dit som man kanske måste förstå hyfsat för att kunna bemöta.
Men jag skall vara helt öppen med att jag är en total amatör här.
❤Visa bilaga 532377
En lugn eftermiddag på Covid-IVA.
Vaccinera er Boys and Girls. Och var smarta när ni måste träffa andra!!
Vad har du Volvo-färgen på skrivbordet till? ?Ah sorry för OT-sliringen där, skyller på att jag jobbat i en grotta som en ofrivillig erimit i snart två år(!) och mer eller mindre blivit galen
On topic så kommer mitt slavbord här där jag agerar grafiker-allt-i-allo, allt från reklam till manualer. Så trött på allt dock så snart kanske jag kan lämna en bild från en brevbärarcykel, fiskebåt eller något annat mindre stationärt ??
Visa bilaga 532989
Hemma hamn är inte på några Mälarisar.?Idag blev det lite pyssel och fix med ett av våra andra tjänstefordon...
Visa bilaga 533053
...så att den är redo att, trots dagens blidväder, när februarikylan slår till, mosas ut på Mälarisarna likt förra vintern..
Visa bilaga 533054
Från Hjulstabron och inåt är isarna trots plusgrader fortfarande ett problem, ffa för vår vattenjet. Så att ha en svävare till mindre pålitliga 'Mälarisar' är en trevlig extra resurs.Hemma hamn är inte på några Mälarisar.?
Jo men hemma hamn är lite sydostvarts tror jag bestämt...?Från Hjulstabron och inåt är isarna trots plusgrader fortfarande ett problem, ffa för vår vattenjet. Så att ha en svävare till mindre pålitliga 'Mälarisar' är en trevlig extra resurs.
Vad hemmahamn innebar för 100 år sen och vad hemmahamn innebär idag är lite olika saker. Men visst, det står NKP bakpå alla våra sjöburna fordon. Oavsett om de är stationerade i Uddevalla, Lysekil, Malmö, Karlskrona, Visby, Södertälje, Stockholm, Sundsvall eller Luleå. Så majoriteten av vår verksamhet befinner sig (tyvärr) långt ifrån hemmaorten ? Och sist jag hörde från en kollega var isläget i Bråviken inte optimalt för båtföre, så att ta ner svävaren dit har diskuterats...Jo men hemma hamn är lite sydostvarts tror jag bestämt...?
(Stolt Östgöte...)
Fin svävare, men nu missar vi en mycket viktigare fråga! När kör ni runt i en p1800?Idag blev det lite pyssel och fix med ett av våra andra tjänstefordon...
Visa bilaga 533053
...så att den är redo att, trots dagens blidväder, när februarikylan slår till, mosas ut på Mälarisarna likt förra vintern..
Visa bilaga 533054
Vad är det ??Fin svävare, men nu missar vi en mycket viktigare fråga! När kör ni runt i en p1800?
Min kollegas sidoprojekt (vi lånade hans garage för att gå igenom svävaren), den är i nästan obeskrivligt fint skick. Tyvärr inget officiellt myndighets-fordon..Fin svävare, men nu missar vi en mycket viktigare fråga! När kör ni runt i en p1800?
Vad är det ??
Blir lite avundsjuk. Jag är ingen som sysslar med bilar, men skulle jag ha en veteranbil så är det helt klart en p1800 som står högst på listan.Min kollegas sidoprojekt (vi lånade hans garage för att gå igenom svävaren), den är i nästan obeskrivligt fint skick. Tyvärr inget officiellt myndighets-fordon..
Själv vet jag noll om bilar o svävare ..Blir lite avundsjuk. Jag är ingen som sysslar med bilar, men skulle jag ha en veteranbil så är det helt klart en p1800 som står högst på listan.
James är en fjant ...enligt mig då .... nu blir det en öl till ?