Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lund. E22 i vägen för Klosteröngshöjden :(Ja, det är MTB-spår. Låter andra komma med gissning på plats, som en avknoppning till Gissa-bilden tråden.
Fulkines och mufflonfår är en udda men trevlig kombo. Märkligt att den inte syns på fler kontor?
Visa bilaga 612223
Spännande ändå att du har en karta över Härjedalen tillsammans med ett foto av en byggnad där, på fasaden, de satt Härjedalens vapensköld uppochnervänd. Är det en slump?Fulkines och mufflonfår är en udda men trevlig kombo. Märkligt att den inte syns på fler kontor?
Visa bilaga 612223
Har aldrig tänkt på sammanträffandet eftersom jag inte sett vapenskölden på någon bild (tror jag). Vilken bild och var?!Spännande ändå att du har en karta över Härjedalen tillsammans med ett foto av en byggnad där, på fasaden, de satt Härjedalens vapensköld uppochnervänd. Är det en slump?
Om du kikar på huset i verkligheten och kollar på den grå stenplattan (inringad med grönt) på husets hörn ovanför entrén, så ser du ett Härjedalsvapen som sitter monterat uppochner.Har aldrig tänkt på sammanträffandet eftersom jag inte sett vapenskölden på någon bild (tror jag). Vilken bild och var?!
Sinne för detaljer?Om du kikar på huset i verkligheten och kollar på den grå stenplattan (inringad med grönt) på husets hörn ovanför entrén, så ser du ett Härjedalsvapen som sitter monterat uppochner.
Visa bilaga 612273
Hyfsat initierat.Om du kikar på huset i verkligheten och kollar på den grå stenplattan (inringad med grönt) på husets hörn ovanför entrén, så ser du ett Härjedalsvapen som sitter monterat uppochner.
Visa bilaga 612273
Det är kanske en helt annan typ av fårskallar som normalt flockas till kontorFulkines och mufflonfår är en udda men trevlig kombo. Märkligt att den inte syns på fler kontor?
Visa bilaga 612223
Fulkines och mufflonfår är en udda men trevlig kombo. Märkligt att den inte syns på fler kontor?
Visa bilaga 612223
Carbonda. Fm936. En kanoncykel kan jag konstatera efter två säsonger.Vart köpte du din Fulkines?
Det börjar bli bättre, på söndag räknar jag med ???60 mil tjänsteresa i snöoväder. Inte helt lätt att hålla sig synlig.
Och vad är det.... ?Visa bilaga 612839
Vi byter extruderskruv
En skruv som strängpressar/extruderar i detta fall plast. Men samma teknik används även inom metallindustrin.Och vad är det.... ?
Det närmar sig, palm springs och konferens. Snart varit vaken 24h så börjar bli lite mosig. Borde vara lätt att somna ikväll iaf ?
byggnaden på fotot står i Jämtland på Stortorget i Östersund. Swedbank har kontor där. Bifogar foto där man ser vapenskölden.Spännande ändå att du har en karta över Härjedalen tillsammans med ett foto av en byggnad där, på fasaden, de satt Härjedalens vapensköld uppochnervänd. Är det en slump?
Nya påskupplopp på g?
Ännu bättre, ser ut som att er cykelparkering har stängsel runt? Det skulle jag vilja ha..Här kostas det på till Elcyklister ! På jobbcykelparkering nu ?Visa bilaga 620821
Var tvunget. Har varit förmycket cykelstölder sennaste år.Ännu bättre, ser ut som att er cykelparkering har stängsel runt? Det skulle jag vilja ha..
Låter som det kan vara lurigt med något spikat schema, du kommer hem när det passar typ eller hur funkar det?Eftersom jag varken cyklar längre, eller fotar mina öl, får mina RR helt enkelt bestå av jobb istället!
Efter min sista rapport fortsatte vi ligga till ankar i Turkiet. Lite drygt tio dagar skulle det ta innan vi fick gå in till kaj. Här gryning innan slutlossning i Nemrut.
Visa bilaga 624130
Efter Turkiet bar det raka vägen över Egeiska Havet till Grekland. Närmare bestämt Elefsina, strax innanför Aten. Vi prickade in den Ortodoxa påsken, så där blev inte mycket lastning den första veckan. Men tillslut så!
Visa bilaga 624134
Efter vad som kanske totalt blev 10 dagar i Grekland, tuffade vi vidare ut över Medelhavet, västerut.
Visa bilaga 624135
En vecka senare blev det kort stopp för att bunkra upp i spanska enklaven (exklav?) Ceuta på afrikanska sidan av Gibraltar.
Visa bilaga 624131
Sen ut i Atlanten och tvärs över Biscaya, med siktet på Engelska Kanalen och Nederländerna. Biscaya i maj är lite snällare än i december, men ändå bjuds det på lite rull.
Visa bilaga 624133
Och nu ytterligare en vecka sen Gibraltar, anlände vi till Hoek van Holland där vi plockade upp lots.
Visa bilaga 624129
Sista etappen blev 5 timmar in på floderna förbi bland annat Rotterdam och Dordrecht, nu tryggt förtöjda i regnet.
Visa bilaga 624128
Vad gör man i 10 dagar innan man får gå in till kaj? Svabbar däck?Eftersom jag varken cyklar längre, eller fotar mina öl, får mina RR helt enkelt bestå av jobb istället!
Efter min sista rapport fortsatte vi ligga till ankar i Turkiet. Lite drygt tio dagar skulle det ta innan vi fick gå in till kaj. Här gryning innan slutlossning i Nemrut.
Visa bilaga 624130
Efter Turkiet bar det raka vägen över Egeiska Havet till Grekland. Närmare bestämt Elefsina, strax innanför Aten. Vi prickade in den Ortodoxa påsken, så där blev inte mycket lastning den första veckan. Men tillslut så!
Visa bilaga 624134
Efter vad som kanske totalt blev 10 dagar i Grekland, tuffade vi vidare ut över Medelhavet, västerut.
Visa bilaga 624135
En vecka senare blev det kort stopp för att bunkra upp i spanska enklaven (exklav?) Ceuta på afrikanska sidan av Gibraltar.
Visa bilaga 624131
Sen ut i Atlanten och tvärs över Biscaya, med siktet på Engelska Kanalen och Nederländerna. Biscaya i maj är lite snällare än i december, men ändå bjuds det på lite rull.
Visa bilaga 624133
Och nu ytterligare en vecka sen Gibraltar, anlände vi till Hoek van Holland där vi plockade upp lots.
Visa bilaga 624129
Sista etappen blev 5 timmar in på floderna förbi bland annat Rotterdam och Dordrecht, nu tryggt förtöjda i regnet.
Visa bilaga 624128
Dricker rom och spelar tärning?Vad gör man i 10 dagar innan man får gå in till kaj? Svabbar däck?
Biscaya. Förväntningarna var höga när vi skulle gå från Kanarieöarna upp till Madeira...men det var spegelblankt hela vägen. Tror det var i typ mars/april (fast typ 10 år sen)Eftersom jag varken cyklar längre, eller fotar mina öl, får mina RR helt enkelt bestå av jobb istället!
Visa bilaga 624130
Visa bilaga 624134
Visa bilaga 624135
Visa bilaga 624131
Visa bilaga 624133
Visa bilaga 624129
Visa bilaga 624128
Ja, det måste tydligen vara en aktiv ps2-adapter med vad jag förmodar är någon sorts extern strömförsörjning. Förmodligen från telefonens usb-anslutning. Det finns aktiva ps2-adaptrar att köpa men dessa är alltid kombinerade så att det är två sladdar, en för tangenbord och en för mus. Så det kommer att hänga en sladdstump och dingla eftersom den inte används, vilket är för fult för mina delikata sinnen.Fast det där är en ps2 adapter eller?
Känns som om det krävs något av mottagaren som man kanske inte brytt sig om i moderna telefoner ;)
Ändå skönt när man läst texten och inser att väskan kanske inte är din portfölj?Visa bilaga 624562
Delar utrymme med barnens lekrum när jag sitter hemma, så jag får ett litet hörn i ett annars 20kvm rum som är belamrat med deras prylar.
Tur det är i en biyta på huset så det bara är att stänga dörren och blunda ?. Var en vedbod när vi köpte och blir antagligen ett tonårsrum om ett par år.
Och grill..Ändå skönt när man läst texten och inser att väskan kanske inte är din portfölj?