[OT] Hur skänker jag bort en pizza?

Distanscykling

Aktiv medlem
Helst av allt skulle jag vilja se att någon hemlös får mina pizzor men det är fullständigt omöjligt. Har försökt hela dagen, då menar jag verkligen hela dagen att kontakta organisationer som tar emot min gåva men ingen vill.

Har 3 gratischeckar på Onlinepizza.se (som förövrigt är ett skitföretag) på vardera 150 kr. Det är en kombination av att jag hade tänkt göra göra årets gärning (då hen som gjorde årets gärning mot mig bad om detta, iofs har jag också blivit utsatt för årets ogärningar men skit samma) plus att jag faktiskt måste betala utkörningsavgift för att ens använda kupongerna. Just det ja, de går inte att använda om du ska hämta själv!! Hilarious.

Hursomhelst. 1. Någon som har tips på organisation som kan ta emot min gåva med en dags varsel (för de går ut imorgon). 2. TiIPS på människor som förtjänar att få en pizza, youtubers, facebookshjältar eller instagramamatörer 3. Annars kanske jag ger bort dem här, vad tycker ni om den ideen?

Edit: Pizza utan cykel är OT /mod

Senast redigerad av en moderator:
Saken är att jag måste ta emot pizzorna och jag bor inte så bra, bästa är om man bor i stan för då kan man hitta alternativ (i stan) som har gratis utkörning. Där jag bor måste jag betala typ 1/3 av själva värdet för att få utkört och jag vet inte ens om den pizzerian är bra, annars kostar det upp mot 2/3 och det är bara bisarrt.

Har inga vänner som vi ha dem, sad. Ingen, har försökt hela dagen, stadsmissioner och dylikt, har till och med kontakta lokala välgörare på Facebook. Vägrar dock att låta dem löpa ut, Onlinepizza är verkligen inget bra, som svar på varför jag inte kunde lägga beställningar fick jag att jag kunde få 1 kupong istället för 3!! Men om man rensar sin browser och kör med positionsinställningen på så funkar det finemang!

Hedervärt - cykla dit och ta emot dem. Du kommer inte att ångra dig, tvärtom. Nu var det ett tag sedan men förr åkte jag ofta till härbärgen med matgåvor innan jul men även andra saker. Ska nog börja göra det igen, så tack för inspiration.

Det är dock verkligen helt bisarrt för avhämtning fungerar inte, de gäller enbart om man accepterar utkörning. Bor man i städer får man utkörning gratis, detta är rabattcheckar på 150kr. Men man kan lägga beställning på 150kr. McDonalds till exempel ger gratis utkörning i Malmö, Stockholm och Göteborg.

2 organisationer har svarat mig idag och de tackade båda nej. Desperat!

Svarar ingen inom 1h ger jag nog bort dem här.

Senast ändrad:
Ja, första bästa studentkorridor lär ju bli överlyckliga och ddt kommer garanteras tas emot i dörren!

Jag tänkte strax gå och lägga mej men nu blev jag plötsligt sjuk hungrig.
Jag bor på Viksängsvägen 16 i Södertälje.
Kör hit pizzorna.
Jag behöver dom nu!

OKEJ nu har jag suttit hela dagen idag och stört mig på det här och några timmar igår. Om jag ska bli av med det här finns det bara en väg ut.

Det kan vara lite jobbigt att få in koderna, men tänk på att det enbart är utkörning som gäller!! Det sa de iaf i chatten och jag har aldrig fått avhämtning att fungera så.

Här kommer första koden: BETS1809URL

Skriv gärna här eller någon annanstans att ni har använt koden, det sista jag vill är att gynnarna på Onlinepizza får kassera på utebliven användning.

Senast ändrad:
Vet inte hur du får välja pålägg?
Fast om jag får önska skulle det smaka med en rackare som har bacon, fefferonis , färsk paprika och färska tomater tomater på sej.
Om detta är ett omöjligt alternativ nöjer jag mej med en enkel Calzone med extra ost.
Är läget så känsligt att inte ens detta fungerar kan det duga med en enkel Margharita.
Då kan jag själv spettsa den med lite tryffel, salami, anklever och andra godssaker.
Nu är jag verkligen hungrig...

Gå in på Onlinepizza och trixa med koden. Ta en som kör gratis utkörning (annars blir det knappt lönt) och så beställ. Jag var tvungen att rensa browser och sätta på positionering i datorn för att det skulle gå in.

Senast ändrad:
Det är ett skitföretag det är en sak som är säker. Hämtade ut en beställning och då gickc avhämtning finfint. Nu går det tydligen inte för mig och då är det inte lönt att köra utkörning.

Det som funkade för mig var att gå in i Internet Explorer och rensa cache och sedan sätta på positionering på datorn (är det mobil är det lite enklare). DÅ kunde jag lägga beställning, men jag vill fortfarande inte göra det. Även om jag får pizza för nån hundra så nä. Imorgon vill jag vara fri från detta.

Var nu så god och ta emot mina allmoser. lol

Senast ändrad:
I internet explorer med rensad cache kan jag lägga beställning. Koden är inte använd, när (snälla någon) har beställt så lägge rjag ut en ny kod.

Jag svär på min racer att jag vill ge bort dessa 3 så känn ingen skam!

Bevis på att pizzakoden går in om man bara vill. För mig funkar det inte i andra browsers än IE

MEN jag satt själv igår i 2-3h och försökte få det att fungera. När jag väl fick det att fungera insåg jag att jag måste ha hemkörning och då tappade jag suget igen. Allt detta plus att Onlinepizza hade den goda smaken att ge mig 1 kod istället för 3!!! Snacka om service

Bilagor

• PIZZANSKABORT.png
    PIZZANSKABORT.png
    128.3 KB · Besök: 47
Senast ändrad:
Har du tagit bort koden? Antar att den inte kan aktiveras av flera samtidigt. Det är i så fall det enda som kan göra att det inte funkar.

Nej det gjorde jag inte förrän nu, men innan du skrev det hade jag inte ens lagt dit den. MEn jag hade exakt samma problem som dig, som svar fick jag att den funkade "hos dem" och jag kunde få 1 kod istället för 3!! Jaja säger då det.

Jag rensade IE och så satte jag på positioneringssystemet och lät datorn leta upp min adress sedan klickade jag in mig och då funkade det. MÅSTE vara "utkörning".

Hoppas att du får det att fungera, jag svär på både racern och cykelskon att den inte är använd. Detta bådar inte gott.

Eftersom ingen här heller klarade av att göra en smidig beställning fick jag beställa hem dem själv. Sen går jag och ger dem till någon. Lite kebab och lite falafel blev det. Om 6 stycken är värda 450 kr får gudarna avgöra. I Malmö lär man väl få dem för """utkörningsavgiften""" som dras tre gånger på en och samma beställning.

Tack för att ni försökte även om själva slutmålet blev lite förfelat.

Senast ändrad:
Humor om det bara fungerar i IE... Är det något som är säkert då det gäller webbdesign och programmering är att är det i någon webbläsare som inget fungerar så är det i just IE.. :)

Hoppas någon stackare blev mätt och glad i alla fall! :)

NU MAKULLERADE DE MINA ORDRAR. DETTA ÄR EN STOR PARODI STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR PARODI.

oNLINEpizza får 0/5 ruttna bananer.

Fick en rabattkod på 25kr och de DROG 26kr FRÅN VARJE CCHECK: WHAT!??!?!!?

gER det ett sista försök, ska försöka beställa iväg dem till stadsmissionen i Stockholm, får dock ringa dem först. ÅÅÅÅÅÅÅ Onlinepizza gå och lägg ner er verksamhet NI ÄR VERKLIGEN SÄMST

Koderna är returnerade! Jag vore verkligen jättetacksam om någon ville använda dem. jag vill verkligen INTE att detta företag ska få värdet tillgodo. Vilket de ju får om de inte används.

I absolut värsta fall får jag väl ge bort dem på något annat forum men det känns sådär.

Här kommer en kod som faktiskt fungerar för mig här idag från alla browsers (inte bara min privata lilla installation). Snälla någon försök att dra hem något, som sagt, jag kan inte själva använda dem och annars kommer det gå till ett företag som jag verkligen inte gillar.

BETS1809HIO

Ingen skam! Beställ beställ, går bara vid utkörning!!

Senast ändrad:
BETS1809URL OCH BETS1809L2G FUNKAR också från alla mina browsers idag. Det borde verkligen gå att få in dem. Iofs hade jag samma problem hela onsdagen och halva torsdagen så...

Sitter hemma och jobbar och tänka sig att det lönar sig att surfa happy istället :-) Jag har nu beställt en pizza till lunch men med tanke på ovanstående så får vi väl se vad som händer. Använde koden BETS1809HIO

yeeeeeees

ÄNTLIGEN. Funkar det så ta gärna de andra också! Som sagt, det sista jag vill är att Onlinepizza får värdet tillgodo.

Senast ändrad:
Varför är Onlinepizza ett skitföretag? Använt det i flera år utan problem. Både med avhämtning och leverans.

Känns snarare som skit bakom spakarna om man läser denna tråd.

Ja jag har inte mycket över för företaget. Otrevligaste supporten jag någonsin har stött på dessutom. Deras recensioner verkar också botten. MEN nu är inte det mitt största problem.

Angående hur det kommer dem tillgodo? Jag fick dem av ett annat företag som en gåva, och då har ju de betalt Onlinepizza en viss summa, Onlinepizza ger ju inte mig någonting. Så om de då inte används behöver inte Pizza göra en motprestation, alltså får de något.

Nu ska jag iväg, hoppas någon får användning för samtliga koder, annars kommer de som sagt att försvinna ut i etern och Onlinepizza hurrar. Förstår dock inte vad jag har gjort för att bli förtjäna att bli kallad för diverse. På återseende

Tillägg: Nu få rjag upp att BETS1890HIO är inlöst. Mycket angenämt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp