[OT] Hur vet man om man är en tönt

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Denna sommar har jag cyklat mer än någonsin och jag har träffat jätte många mountainbikers av alla nivåer. En gång vid början av en rolig spår stog det två herrar som har pratat med varandra om att de väntar tills de tre töntar åker tillräckligt långt fram så de skippar köra om de. De två såg inte så proffsiga ut men när de började rulla blev de ganska snabba och hoppade fint. Sen rullade jag med och flera minuter efter hörde jag att någon åkte bakom mig. Jag släpte honom och han sa tack men han behövde säkert bromsa. Det kändes att jag var en tönt. En Janne. Det gjorde att jag vill vara bättre och snabbare men, hur vet man när man slutar vara en tönt? Min cykel är alltså inte så dålig heller.

Jag har gammal cykel så jag slipper problemet. Många som dundrar förbi enbart tack vare de större hjulen.
Du kanske kan testa samma sak? 26''?

GoranS sa:
glitch sa:
En rätt säker indikator på att man är tönt är att man undrar om andra tycker man är töntig ;-)
Så om man är säker på att andra tycker man är en tönt är man inte töntig?

Vill inte göra dig ledsen, men folk i hoodtröjor tycker att alla män som har tajta kläder är töntar.

Vi är rökta och troligen töntar de flesta av oss. DH killarna kan möjligen klara sig undan.

Ber om ursäkt men en korrigering måste anmälas. I föregående inlägg borde det ha stått lvg-cyklist och inte lag. Ber om ursäkt för strulet om en klagoanmälan kontakta Greta G.råtare hos klagoverket så behandlar hen ärendet. Slut på meddelandet.

Hm, jag tror knappast att du har rätt i att lvg-cyklister i stor utsträckning går klädda i hoodtröja på dagarna, något jag f.ö. inte gör. Äger inte ens någon hoodtröja vad jag kan komma på. Dessutom behöver jag inte testa mig för att veta att jag föredrar att cykla på lvg framför i terrängen. Det räcker med att jag tänker en tiondels sekund med den där saken som sitter inne i huvudet.

GoranS sa:
glitch sa:
En rätt säker indikator på att man är tönt är att man undrar om andra tycker man är töntig ;-)

Precis så är det! Ju fler du är säker på att du tycker är töntiga, destå tuffare är du! Rock on!

Men grundprincipen verkar du ju fattat... typ genom att starta tråden.

GoranS sa:
Hm, jag tror knappast att du har rätt i att lvg-cyklister i stor utsträckning går klädda i hoodtröja på dagarna, något jag f.ö. inte gör. Äger inte ens någon hoodtröja vad jag kan komma på. Dessutom behöver jag inte testa mig för att veta att jag föredrar att cykla på lvg framför i terrängen. Det räcker med att jag tänker en tiondels sekund med den där saken som sitter inne i huvudet.

Det som är självklart för dig kanske inte är det för alla andra det kan va viktigt att se saker från ett annat perspektiv. Om testet för dig är att tänkta till och du har ett svar så är det fullt normalt. Andra kanske måste klämma och känna medans andra kanske måste provåka för att få svar. Alla är vi olika och det måste vi respektera.

Atlas sa:
GoranS sa:
glitch sa:

Precis så är det! Ju fler du är säker på att du tycker är töntiga, destå tuffare är du! Rock on!

Men grundprincipen verkar du ju fattat... typ genom att starta tråden.
Hm, tror du får läsa på lite. Jag är visserligen inte säker på om det är mig eller glitch du skriver till men ingen av oss är TS.

Dessutom handlade det jag skrev om vad man tror/vet att andra personer tycker om en, inte vad man själv tycker om andra personer.

Senast ändrad:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
glitch sa:

Vill inte göra dig ledsen, men folk i hoodtröjor tycker att alla män som har tajta kläder är töntar.

Vi är rökta och troligen töntar de flesta av oss. DH killarna kan möjligen klara sig undan.

Faan, vi som har "norsk kavaj" aka hoodie ovanpå skjorta och sen tighta cykelkläder bland annat på "tempomage" när vi hojar.... var hambar vi?

Pugilism sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
glitch sa:

Faan, vi som har "norsk kavaj" aka hoodie ovanpå skjorta och sen tighta cykelkläder bland annat på "tempomage" när vi hojar.... var hambar vi?

Det beror på var du utgår ifrån och hur du har styret vridet.

Bengt-re sa:
Pugilism sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
glitch sa:

Då är det lugnt. Trivs med mig själv trotts oslipade kanter.

Pugilism sa:
Bengt-re sa:
Pugilism sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
glitch sa:

Då är det lugnt. Trivs med mig själv trotts oslipade kanter.

Det är ni vi nått dit vi inser att töntar inte finns på riktigt.

Mycketvillhamer sa:
Om du inte rycker i styret är du en tönt.

Ryck i styret, tönt!

(Gammalt happyordspråk)

Den är allt lite knepig att tyda. Är det om man inte rycker i styret som man är tönt?
Är det när man rycker i styret på uppmaning som man är tönt?
Är det så att Örgelgörgel är allsmäktig och bestämmer vilka som är töntar och då på livstid oavsett om man rycker i styret eller ej?

Mycketvillhamer sa:
Om du inte rycker i styret är du en tönt.

Ryck i styret, tönt!

(Gammalt happyordspråk)

Haha, det mantrat har jag haft i skallen nästan varje gång jag varit i skogen.

Jaha, jag gick visst och töntade ner mig nu när jag skrev i tråden, jag som är som jävla cool.

Jag har kört med MTB Plattispedaler på min Bianchiräser hela sommaren. Jag är säkert en tönt, speciellt i ögonen på trikåräcergubbarna, jag blandar även färger hejvilt. Men vad gör det? jag har svinskoj på cykeln. :)

Tillbaka
Topp