[OT] Hur?

[OT] Hur?
När du ändå är inne på brottets bana..

Gå till en matvarubutik med pant-maskiner..
1. Smyg runt till rummet bakom, dörren brukar inte va låst.
2. Plocka upp en full drickaback, gå ut till framsidan.
3. Panta backen.
4. Gå till punkt 1.

Annars finns ju alltid.

Collect underpants.
??????????
PROFIT.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Hur?
Bland det bättre som jag hört var väll i paris(tror jag) för en jädrans massa år sen, när nått äkta snille grävde upp i bankvalvs golvet en fredag kväll och sen svettsa igen bankdörren inneifrån, rensade alla värdeboxar under hela helgen.. för att sen avsluta det hela med 3rätters middag på söndagen i valvet på matsilver dom hade hittat där.

Dom blev tagna ink han som ledde det hela, men sen under nått förhör hoppade han ut genom fönster och försvann iväg på en motorcykel och aldrig hittad sen dess.

Grovt beskrivet, finns säkert nån som vet vilket rån jag menar.

[OT] Hur?
swiss-federal-bank-zurich-372x299.jpg

Länkar upp en bild till en utländsk sajt så FRA snappar upp detta

[OT] Hur?
"Holy thread revival batman!"

På temat av den fina gamla bilden på en traditionell klassig bankrånare säger jag spring in med en k-pist och se vad som händer. :)

[OT] Hur?
plumse: Är det en norsk eller rysk bild? Bara så vi vet sannolikheten för att vi snart blir listade och kallade till förhör.. Undrar vilka som egentligen var måltavla för lagen, för inte KAN väl de ansvariga verkligen vara så klumpiga att de säger vad de menar, så där rakt ut i media?

[OT] Hur?
JTF sa:
Nu går pengainsamlingsfilmen Heat på TV12. Inte direkt såna där män som sitter ner och kissar i den filmen...

Stackare...

Sätt dig ned
Om man har förträngningar i urinröret kommer kroppen få det svårt att tömma blåsan ordentligt, vilket ökar risken för senare besvär med prostatan.

En studie utförd av forskare vid Leiden University Medical Centre I Holland år 2014 fastslår att män med besvär från de nedre urinvägarna kan bli hjälpta om de sitter ned. Om de sitter ned och urinerar kan de göra det med ökad styrka och därmed kan de exempelvis undvika urinvägsinfektioner och besvär från prostatan.

[OT] Hur?
Bengt-re sa:
JTF sa:
Nu går pengainsamlingsfilmen Heat på TV12. Inte direkt såna där män som sitter ner och kissar i den filmen...

Stackare...

Sätt dig ned
Om man har förträngningar i urinröret kommer kroppen få det svårt att tömma blåsan ordentligt, vilket ökar risken för senare besvär med prostatan.

En studie utförd av forskare vid Leiden University Medical Centre I Holland år 2014 fastslår att män med besvär från de nedre urinvägarna kan bli hjälpta om de sitter ned. Om de sitter ned och urinerar kan de göra det med ökad styrka och därmed kan de exempelvis undvika urinvägsinfektioner och besvär från prostatan.
När män står och kissar aktiveras en rad små muskler runt bäckenet och ländryggen som kan hindra fullständig urinering. Särskilt på offentliga toaletter då man kan vara nervös för att släppa väder kan man ha en tendens att spänna dessa små muskler.

Så sätt dig ned och njut av livet!

[OT] Hur?
Va e de för jävla trådar som på sistone skapats på Happy??

Sånt här passar inte ens som ett OT-ämne.

Radera tråd och hänvisa TS till Flashback nu.

[OT] Hur?
H. sa:
Till JTF: Är nekroposting din nya hobby?
Nej det kan jag inte påstå. Pluscykling är min nya hobby. (ska ut i snön snart)

Fick träff på denna tråd när jag sökte efter >filmen Heat< i Happys sökfunktion. Trodde man skulle göra så, eftersom många blir så upprörda när man startar nya trådar i tid och otid, utan att just leta i arkivet först.

Senast ändrad:
[OT] Hur?
Snuten sa:
Har bankerna något värdefullt på sina kontor nuförtiden, ja förutom personal och inventarier då?

Borde väl en snut veta... ;)
Kunderna kanske har det, i sina bankfack.
@JLarsson; Läskigt passande länk!

@Aron, Malexander må vara lika känt som OK corral, men likhet nummer 2 är att ingen av dem hyser en bank.
Däremot hyser Malexander en årlig triathlon i början av juli, av sprintlängd och vars cykelelement är en grusvägsrunda (av någon anledning cyklar de flesta den på mtb, men cx är kung där).

[OT] Hur?
Hur råna en bank utan att.....

Tja, kanske genom att sälja en till synes bra It-lösning till banken för flera miljarder kr
och sedan debitera många hundra miljoner kr årligen för diverse nya tilläggslösningar?

Genom att debitera många hundra miljoner kr årligen för s k supportavtal?

Bank i det ovanstående kan lika gärna bytas till stort företag/stor statlig myndighet/försvaret etc.

Men vad vet jag? Inte mycket?

/Fedde

[OT] Hur?
Ska man verkligen råna en bank vill man ju vara säker på att bytet tär på den giriga bankdirektörens vinstmarginal.

Då duger det inte med inbrott/stöld som kan täckas av bankens försäkring.

Nej, det måste ske genom ett finurligt upplägg där pengar dräneras ut från bankens konto utan att det någonsin upptäcks. Det enda som det leder till är att banken går sämre.

Hur detta ska göras vet jag dock inte.

[OT] Hur?
H. sa:
Ska man verkligen råna en bank vill man ju vara säker på att bytet tär på den giriga bankdirektörens vinstmarginal.

Då duger det inte med inbrott/stöld som kan täckas av bankens försäkring.

Nej, det måste ske genom ett finurligt upplägg där pengar dräneras ut från bankens konto utan att det någonsin upptäcks. Det enda som det leder till är att banken går sämre.

Hur detta ska göras vet jag dock inte.

Jag trodde att syftet var att berika sig själv, inte jävlas med bankdirektören. Men visst, är man lite kommunistiskt lagd så....

[OT] Hur?
Jösses, det här hade jag helt glömt... undrar vad upprinnelsen till trådstarten var? Sannolikt någon diskussion om hur man finansierar detta dyra intresse...

Dålig humor är det värsta brott jag kan beskyllas för.

[OT] Hur?
Frågan är vad man är ute efter för byte, för letar man fysiska pengar nu för tiden så är banken det sista och mest osannolika stället...

Tillbaka
Topp