[OT] Hyra stor bastu i 08-land?

glitch

Aktiv medlem
Vi håller på rodda ihop en svensexa och ett av inslagen ska vara bastu. Så nu behöver jag tips på ställen i Stockholm som har bastu man kan hyra för större sällskap. Bastuflotten går tyvärr bort då det blir lite för dyrt med tanke på allt annat vi redan ska göra den dagen.
Hellasgårdens bastu är stängd pga. ombyggnad, äventyrsbanan kräver att man gör någon aktivitet hos de först för att få hyra bastun osv. så kom igen nu alla bastufinnar här, ge mig era bästa bastutips!

Måste ni vara ensamma? Hellas bastu har ju öppet (hade öppet?) för allmänheten och där har vi mellanlandat på en svensexa.

Du gillar ju teknologer =) KTHs bastu var djäkligt trevlig när den var nybyggd. Och billig att hyra om du kan bjuda med nån som är kåransluten. Hyggligt centralt.

*brasklapp* den här informationen är inte helt up to date; det var lyckligtvis mer än fem år sen jag satt i den sista gången (ej felskrivning).

Dåså har jag svaret!

Äventyrsbanan vid hellas har en bastu vid sandsjöns strand. Bara att hyra, kanske skulle vi göra en happy-bastu-ride någon gång förresten?

Nåväl, jag anordnade en svennis till en av mina bästa kompisar förra sommaren, upplägget:

1. kidnappning (ganska lyckat men det kom väl inte som från klar himmel direkt)
2. äventyrsbanan tuffaste banan, riktigt kul! klättra, hoppa, linbana etc. (Mycket lyckat)
3. fotbollsgolf i hellas (fotboll suger men straffsnaps e toppen)
4. bastu och bad (kanske dagens höjdare, typ 1000bagis max 15 pers)
5. bbq på min gård (jävligt gott och det skadar ju inte att ha en slaktare i huset...)
6. fåfängan och skumpa (nu börjar det bli slirit)
7. cafeet (trist som fan)
8. patricia (well, det var ju svensexa)

En klar höjdare! inga förnedringar och tjejjerna dök upp på bbq:n, det var bra för alla kalas blir roligare om tjejjerna e me!

PS det är bara att ta med bira till bastun, inga problem. Äventyrsbanan måste göras nykter. DS

Atlas: Om du hade läst lite mer noggrannt hade du sett att jag skrev att Äventyrbanan kräver att man gör någon aktivitet där först. Vi ska köra folkrace samt jaga karln iförd kanindräkt med paintballgevär så äventyrsbanan blir det inget med vilket gör att bastun faller bort.

mzi: Om du hade läst lite mer noggrant hade du sett att Hellasgårdens bastu är stängd pga. ombyggnad som jag skrev i första inlägget.

Baby Fat: Det blir nog svårt att få med ngn som är kåransluten.

glitch skrev:
-------------------------------------------------------

> Baby Fat: Det blir nog svårt att få med ngn som
> är kåransluten.

Äh, det finns ju en hel drös här. Ni får fixa en målvakt!

fan till att vara petig då... jag vet var nyckeln ligger ;) -Och det är säkert inget som inte en muta kommer rå på hursomhelst. Det lovar jag.

Kan annars hota med att berätta hur flagrant de sket i säkerheten på äventyrsbanan. Jag säkrade vid tre tilfällen själv kompisar som skulle tio meter upp i träden med dubbelsäkringen som missades av personalen. De var ju "helt onödiga och mest för syns skull iallafall..."

Folkrace, får man hänka? jag kan klä ut mig...

finns det inte kamintält att hyra och slå upp förresten? Behövs ju bara lite hjälp av en eller två bra vänner för att få allt på valfri plats-. Jag kan tillochmed ställa upp för gratislån av tältet efter et och en platta bira. Om det passar med kalendern förståss.

Isåfall är ju festen dessutom säkrad hela natten om man känner för efterfest.

Ja jävlar vad Happy (och alla möten på jobbet man blir tvungen att gå på) skulle bli effektivare om alla läste inläggen innan man postade i tråden. Jag lovar bot och bättring.

(alltså jag trode verkligen att jag läst inlägget, men nu när jag läser om det så undrar jag verkligen hur skev verklighetsuppfattning har jag egentligen)

nu var jag iallafall oskyldig till att inte läst, glitch och jag skrev inlägg samtidigt. I övrigt håller jag med mzi. Någon måste göra något!

kolla storleken på runda bastun bara. En kompis har en på landet, säkert en liten modell men den är, som sagt, liten.

Herrturken på Sturebadet eller den privata bastun/relaxen på Sturebadet Haga är kanske inte så billigt, men attans trevligt!
Bastu, kallbad, relaxavdelning med musik, pilsner och snacks brukar vara en uppskattad mellanlandning mellan svettiga/skitiga aktiviteter och middag med utgång. På dom svensexor som jag har hållit i så har det faktiskt varit den populäraste "aktiviteten".

När det gäller folkrace kan jag tipsa om Skepptuna Motorklubb. Där kör man på riktigt, och det är en helt annan sak än det "folkrace" man fick köra på t.ex. Actioncenter.

Buddha skrev:
-------------------------------------------------------

> När det gäller folkrace kan jag tipsa om
> Skepptuna Motorklubb. Där kör man på riktigt,
> och det är en helt annan sak än det "folkrace"
> man fick köra på t.ex. Actioncenter.

Buddha, vad var det för fel på Actioncenter? Vi har bokat hos de nu (de hade ju kombo med paintballen också), kanske läge att boka om?

Tillbaka
Topp