[OT] Hyrbil Barcelona, tips!?

Ska iväg och semestra med familjen i Barcelona några veckor och är sugen på att hyra bil under hela vistelsen. Dock verkar det vara en djungel av villkor osv att läsa och ta sig igenom för att förstå vad som gäller exempelvis med självrisker bl.a.

Någon här med erfarenhet av att hyra från flygplatsen i Barcelona som kan ge lite allmänna tips? Eller är det bättre att hyra i centrala Barcelona istället? Vill helt enkelt inte bli blåst! Vad tror ni?

Jag brukar hyra av Hertz på flygplatsen i Barcelona och ta självriskeliminering så ingår allt och det har alltid gått smidigt. Då behöver du inte få ångest varje gång du parkerar bilen. Funkar kanon och bilarna är generellt hela och rena.

Ok, det är just Hertz jag kollar på, lite dyrare än övriga men möjligheten till Super Cover (som jag tror det heter) lockar. Tack för snabbt svar.

SuperCover är helt klart värt det. Dom brukar dock vara mer förlåtande i Spanien när det gäller nya repor på bilen även utan den men det finns ingen anledning att förlita sig på någon annans barmhärtighet så kör på det. Jag har hyrt på Hertz i Barcelona 6-7 ggr och alltid varit nöjd. Förbered dig på att det ibland kan vara ganska lång kö fram till uthyrningsdisken :)

Kolla vad du har för villkor på kredit/kontokort, vissa har självriskeliminering inkluderat...

Men Jag har själv hyrt 2 veckor utan självriskeliminering i Barcelona, det var ganska drygt att vara småorolig när man var tvungen att parkera på gator osv...

Jag använder både Avis och Europcar genom jobbet... Avis brukar nog vara en gnutta billigare men båda funkar bra.

//Kristoffer

Tillbaka
Topp