[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

1762523468946.webp

Min son fyller 13 i mars och har börjat visa intresse för konserter. Asfett! Han lyssnar mycket på slipknot, avenged sevenfold, korn.. Men, jag har inte koll på metalcore/nu metal scenen idag. Det finns säkert asmånga bra band som spelar i Stockholm regelbundet. Någon som har tips?
Primal Fear på Kollektivet Livet Hittar jag, förmodligen inte alls vad han gillar men det lär vara en fet upplevelse som första spelning

Senast ändrad:
Min son fyller 13 i mars och har börjat visa intresse för konserter. Asfett! Han lyssnar mycket på slipknot, avenged sevenfold, korn.. Men, jag har inte koll på metalcore/nu metal scenen idag. Det finns säkert asmånga bra band som spelar i Stockholm regelbundet. Någon som har tips?
Primal Fear på Kollektivet Livet Hittar jag, förmodligen inte alls vad han gillar men det lär vara en fet upplevelse som första spelning
Här är några band han borde gilla med tanke på vad han lyssnar på. Alla i sthlm nästa år. Första bandet bäst enligt mig och grabben borde veta vilka det är.

Slaughter to prevail 27/1
Lorna shore 19/02

Här är några band han borde gilla med tanke på vad han lyssnar på. Alla i sthlm nästa år. Första bandet bäst enligt mig och grabben borde veta vilka det är.

Lorna shore 19/02
Jag har aldrig sett Avatar, men jag får göra mig det kan vara coolt för en 13-åring.

Lorna Shore är jag sugen på för egen del.

Lorna shore 19/02
Bra tips, men ofta är det 13 med målsman för entré, så gig I slutet av mars och framåt önskas

Inser att min radar för spelningar inte är heltäckande. Vad använder ni för kanaler för att hålla er uppdaterade om spelningar i Stockholmsregionen?

Förutom ev social medier och kompisar så brukar jag scrolla igenom kalendarium hos Debaser, Slaktkyrkan, Fållan, Kollektivet Livet etc.
Debaser och Slaktkyrkan samt sånt som Live Nation och Grönan arrangerar hade jag koll på. Fållan och Kollektivet livet har jag fått upp ögonen för via den här tråden. Finns det fler som jag borde kolla?

Debaser och Slaktkyrkan samt sånt som Live Nation och Grönan arrangerar hade jag koll på. Fållan och Kollektivet livet har jag fått upp ögonen för via den här tråden. Finns det fler som jag borde kolla?
Det beror ju lite på vad man är intresserad av: Klubb Döds, Fasching, Nalen, Banankompaniet, Enskede Bryggeri kanske?

Inte riktigt min genre, men jag hamnade på Crytopsy en gång och deras trummis gick inte av för hackor.
Det är min genre, har lyssnat på Death och Black metal sen jag var 13. Nu är jag 50. Men just detta band har jag aldrig lyssnat på. Gick mest för att de kommer från Montreal där halva min släkt bor och där jag vart flera ggr. Dessutom firar de 30 år på scen även om det bara är en originalmedlemmar kvar som jag förstod det.

De var här 2019 sist sa de.

Rätt kass. Men inte dåligt, bara inte min typ. Vill ha mer mangel eller mer slingor. Nu blev det varken hackat eller malet.

Sjukt bra röj dock. Stagedives, floaters hela tiden och circle pits. Glädjer ett gammalt metal och punk hjärta även om jag självklart höll mig på behörigt avstånd. Utsålt. Det var kul. Sympatiska medlemmar dessutom. Frågade hela tiden om folk mådde bra, ville flytta på sig mm. Likt Tom Arraya.

Paradise Lost om två veckor. Mindre röj, mer melodi gissar jag…..IMG_6240.webp

Senast ändrad:
Jag jagar plåtar till olika konserter, för alla andrahands biljetter vill säljare använda Revolut nu. Någon som har koll på vad det är?
Edit.
Jag fortsätter utgå från att det är scam.

Senast ändrad:
Gäster från Lettland och Tyskland.

Bilagor

• PXL_20260220_170334012.webp
    PXL_20260220_170334012.webp
    257.2 KB · Besök: 19
  • PXL_20260220_173344303.webp
    PXL_20260220_173344303.webp
    299.8 KB · Besök: 17
  • PXL_20260220_173929459.MP.webp
    PXL_20260220_173929459.MP.webp
    284.8 KB · Besök: 17
  • PXL_20260220_171346710.MP.webp
    PXL_20260220_171346710.MP.webp
    360.6 KB · Besök: 18
Inte ikväll men väl imorgon, Göteborg.
Death over Europe med Mayhem, Marduk och Immolation....
sitter och kollar kommunala färdmedel i Göteborg, känns lite ......som Bambi på hal is.....åka spårvagn lixom.... nåja, det går nog bra. Några andra takers?

Skärmbild 2026-02-27 143148.webp

Inte ikväll men väl imorgon, Göteborg.
Death over Europe med Mayhem, Marduk och Immolation....
sitter och kollar kommunala färdmedel i Göteborg, känns lite ......som Bambi på hal is.....åka spårvagn lixom.... nåja, det går nog bra. Några andra takers?

Visa bilaga 817519
Ska dit också, egentligen fruktansvärt osugen men har lovat att gå så då är det väl bara att göra.
Ta båten annars om du inte vill åka spårvagn (beroende på var du ska bo).

Går båt mellan Stenpiren och Lindholmen eller Klippans färjeläge och Lindholmen. Troligtvis har du närmast till Stenpiren. Går 2 ggr per timme (linje 285)

Alltid skönt att se när någon använder slanguttryck rätt.
Hoppas Anhh det.var ju kass.
Tyvärr. Tycker jag.

Immolation var dåliga.
Marduk var jävligt bra. Vilken energi. Vilken jävla kick!!!!!
Mayhem var förnedrande för oss som följt, följer genren. Patetisk. Förnedrande. Jag gick efter hälften. Fy fan vilket skit

Marduk var värt resan. Galet bra.

Tyvärr. Tycker jag.

Immolation var dåliga.
Marduk var jävligt bra. Vilken energi. Vilken jävla kick!!!!!
Mayhem var förnedrande för oss som följt, följer genren. Patetisk. Förnedrande. Jag gick efter hälften. Fy fan vilket skit

Marduk var värt resan. Galet bra.
Håller med om exakt allt du skriver! 👊🏻

IMG_0198.webp

Helvete vad bra Marduk var! 😍

Instämmer, Marduk var svinbra. Tycker även att Immolation var ok men jag hade väldigt låga förväntningar. Gick också efter halva Mayhem men det var för att sällskapet råkat bli dyngrak och behövde ledsagas hem.....

Instämmer, Marduk var svinbra. Tycker även att Immolation var ok men jag hade väldigt låga förväntningar. Gick också efter halva Mayhem men det var för att sällskapet råkat bli dyngrak och behövde ledsagas hem.....
”Råkat”
Hade en polare som fyllesov en hel Carcass konsert på nittiotalet. Klart imponerande.

Tyckte annars det var skön stämning i lokalen. Bra folk, såg ingen fylla, missade din vän tydligen 😂

Tillbaka
Topp