[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

Jag ska dit med dottern, ska bli skitkul!
Det är ju ändå ett liveband av rang med många hits, jag gillar inte allt. Men det blir en kul kväll och uppleve! #musikärbästlive
Jag har sett dem en enda gång live, på Where The Action is nån gång i slutet av 00-talet. Då hade bl a Dinosaur Jr., The Hives, Sahara Hotnights, Hellacopters och QOTSA (jag vet, galen lineup) spelat tidigare under dagen och lagt ribban rätt högt. Inga problem för FF att underhållningsmässigt toppa samtliga artister den dagen, kanske undantaget The Hives.

Jag som är van vid små obskyra spelningar får nästan torgskräck. Att hamna långt bak i kön för insläpp redan innan det släpps in var inte vad jag väntade mig. Naivt, jag vet.
Men att vi lyckades knipa platser vid staketet var ändå bra.

Första förbandet är svinbra.
1000010445.webp

suicidal tendencies spelar på liseberg imorgon. Så tveksam. Tonårsidoler men jag kollade på ett youtubeklipp och det kändes lite som att bästföredatum passerat…

Om Liseberg är som gröna lund och har en säsongsbiljett hade jag gått och kollat. Jag har gått på flera konserter jag inte annars hade betalat för.

#musikärbästlive

suicidal tendencies spelar på liseberg imorgon. Så tveksam. Tonårsidoler men jag kollade på ett youtubeklipp och det kändes lite som att bästföredatum passerat…
De var ju tonårsidoler för att de gav miserabla (inbillat eller inte) tonåringar en röst. Mike var dessutom en av de första i branschen att öppet prata om mental ohälsa bland män, såklart med Institutionalized men även låtar som War Inside My Head, Lost Again, Nobody Hears, Alone m fl. För detta kan man gott unna dem sin närvaro om man håller till i krokarna.

Edit: och såklart How Will I Laugh Tomorrow

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp