[OT] IPhone appar med cykel relationer?

Reik

Ny medlem
Som topic lyder, Vad har ni för appar för t.ex. GPS.

Lista ner dem med en förklaring och kanske även en bild om det finns.

Själv har jag fastnat för:
Cyclemeter GPS - Cycling computer for road & mountain biking - från Abvio LLC. Men skulle gärna vilja veta om någon testat den innan man pröjsar.

Tack.

Jag kör också Runkeeper. Finns i iOS4-version nu, multitasking å grejor, men det har jag inte testat.

En fråga om runkeeper - Måste man manuellt knappa in delmål/positioner, d.v.s. måste man trycka på en "reg" knapp eller ligger programmet igång hela tiden och slukar ström ? Vad har ni för hållare till era iphones? eller har ni dom i fickan? Funderar på en såndär gorilla hållare...

Den trackar hela tiden. Batteriet räcker i bästa fall tre timmar - och det gäller nog för alla slags GPS-tracking-appar i iPhone.

Jag har ett externt batteri (Just Mobile - Gum Plus som ger mig 4-5 gånger så lång batteritid. Mkt praktiskt, portabel USB-ström som därmed laddar det mesta.

Runkeeper är riktigt bra tycker jag. Man kan få mellantider uppläst, vilket jag uppskattar vid löpintervaller, särskilt 1 km, direkt feedback.
Sen kan man plotta rutterna och kolla på datorn hemma.

Motion Gpx har jag också, det är bra men lite för plåttrigt och onödiga funktioner för min smak.

A.Nilsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har testat några olika varianter men har
> fastnat för RunKeeper. Gratisversionen funkar
> ganska utmärkt.
>
> Här kan du kika på en liten tur:
> http://rnkpr.com/a1rf1f

Haha, jag blir så irriterad på mig själv. Jag har haft appen i två veckor och varit på 7 rundor under den tiden, men jag glömmer att sätta igång den varje gång! ;)

Finns föresten en RIKTIGT grymm hållare på applestore men den leveranstiden passar mig inte ( 4 veckor) monteras på styret och vattentät, någon som har en och vill sälja till mig IDAG! ?

Reik skrev:
> Finns föresten en RIKTIGT grymm hållare på
> applestore men den leveranstiden passar mig inte (
> 4 veckor) monteras på styret och vattentät,
> någon som har en och vill sälja till mig IDAG! ?

http://www.pam.se/?page=1&pID=15

Jag tror att dom skickar övernatt. Ring och kolla, dom har dessutom en hållare som inte är med i listan.

Om ni vill ha lite mer batteritid när ni trackar med GPS så slå av 3gn så räcker den över 4 timmar.. inte jätteförbättring men det blir alltid något!

Robert skrev:
> Du menar den här hållaren.
> http://www.evanscycles.com/products/dahon/biologic
> -bike-mount-for-iphone-ec022856?query=Iphone
> Den får du på vecka med fri frakt
> frakt om du lägger till lite mer skräp. Min är
> redan på väg.

"Notes: Not recommended for off-road use"

Då går den bort för min del! :P

Scubamike skrev:
> Du kan ju ha Vuvuzela appen som ringklocka =D

Eller varför inte på höstens crosssäsong!

Ramlade för inte så länge sen med hörlurarna isatta i iphonen (inte cykelrelaterat) "hörlurs sladd-hanen" lyckades trycka ut skärmen från insidan, stod helt plötsligt med skärmen i ena handen och mobilen i andra. Turligt nog hade jag försäkrat skiten men blev ändå 600kr i självrisk, så själv använder jag inte iphonen alls vad gäller cykelrealterade aktiviteter efter min lilla incident.

Dock kan jag ju rekomendera klart.se och yr.no apparna :) perfekt om man undrar hur vädret kommer att bli, sen finns ju eurosports cykel nyhet app ;) haha..... nä men skämt å sido! några bra väder appar + runkepper så är man igång.

Kanske inte är så väldigt cykelrelaterat men Itrail är uppdaterad för att använda "bakgrundsloggning" med iOS 4.
Jag har en jailbreakad 3G så det blir kanske att, någon gång under midsommarhelgen, testa hur länge en två år gammal och fulladdad Iphone 3G klarar att logga en cykeltur. Misstänker dock att en viss betongkepa sätter stopp för denna sorts aktivitet.

heklamama skrev:
> Scubamike skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Du kan ju ha Vuvuzela appen som ringklocka =D
>
>
> Eller varför inte på höstens crosssäsong!

Och på tour de france. Här ska det tutas!

Senast redigerad av en moderator:
Ingen hade använt dessa tutor om dom visste vart dom kommer ifrån!!

pgourd2.jpg

Jag har med min iphone när jag cykelpendlar. annars får den vara hemma, för dyr för att ha i bakfickan helt enkelt. Tar med mig jobbmobilen stället....

Jag kör med cyclemeter. Den kan lägga upp way points live på facebook, antingen per tid eller sträcka. Dessutom kan folk kommentera på Facebook, och då läses det upp i hörlurarna med text-to-speach! Jag tycker det är hur cool som helst.
Synd med batteritiden, annars hade kanske hejarop under VR hjälpt till en bättre tid :)

Nu är det väl kanske inte bara en app så jag kanske är fel ute, dessutom har jag ingen iphone men ibikesports.com har lanserat ibike dash så nu ska man kunna mäta effekt med hjälp av sin iphone.

Tillbaka
Topp