[OT] iPhone med Tre

carl.josefsson

Aktiv medlem
[OT] iPhone med Tre
Tjenare,

verkar som Tre har den bästa dealen för mig vid köp av en iPhone.
Så jag undrar om det finns några samlade erfarenheter/tankar här på happy om att köpa iPhonen hos Tre, har för mig att jag har hört någonstans att Tre är de som har gjort mest anpassningar och är då bla nyfiken på hur dessa tar sig utryck.

Cheers
/Carl

[OT] iPhone med Tre
Jag är skitnöjd med Tre, är inne på min tredje Tre-lur nu, och har således haft Tre i snrat 3.5 år utan problem. Alltid bra täckning och har nu ett tilägg så jag kan använda surfa hur mycket jag vill med mobilen som modem till en fast månadskostnad.

IPhone har jag dock inte mycket till övers för...

[OT] iPhone med Tre
Que, täckning med 3?!? Har du varit utanför en storstad?
3 är det överlägset sämsta nät med täckning jag haft, tappar ju t.o.m. täckning när man åker på E4:an. Då skall vi inte prata om hur det är ute i landet på mindre vägar...

Har även ett Telia abonnemang, där är det aldrig teckningsproblem (viket ju då även omfattar Tele2 då dom delar master). Så 3 skall å det snaraste avvecklas ur min telefonflotta.

[OT] iPhone med Tre
Stampe: Öh, ja jag har varit utanför en storstad... Ute i skärgården (nej inte Stockholms skärgård...), ute i skogen, på ställen där andra operatörer bl a telia inte har täckning, osv... Har aldrig haft problem med att jag saknat täckning där andra med ex. telia har haft täckning.

[OT] iPhone med Tre
Ja det är sannerligen ett mysko nät 3.... Ibland täckning på de mest mysko ställen, och ju då till bra kvalité enligt t.ex. tester av mobila nät.

Det som fungerar dåligt är när man åker runt, nätet verkar ha problem med att lämna över signalen från ens egna telefon till nästa mast, men hack och tappad teckning som resultat.

[OT] iPhone med Tre
Maste saga att jag har ocksa bra erfarenheter av 3s tackning, har iofs inte varit sa mkt i Norrlands inland osv, men pa t.ex. sodra Oland burkar jag ha betydligt battre tackning an kompisarna som anvander telia.

Ar pa det hela taget, valdigt nojd med mina 3 ar som 3 kund.

[OT] iPhone med Tre
Har Telia på iPhonen och Tre på några andra företagsmobiler. Så jag vet ingen specifikt om hur det funkar med iPhone. Tre-täckningen funkar i alla fall Ok i Göteborg och på dom ställen där stockholmare har semester. Fakturorna känns lite mer överskådliga än Telias.

[OT] iPhone med Tre
Det var märkligt. Min fru har 3 och sämre täckning utanför storstadsområden har vi då inte upplevt.

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Stampe: Öh, ja jag har varit utanför en
> storstad... Ute i skärgården (nej inte
> Stockholms skärgård...), ute i skogen, på
> ställen där andra operatörer bl a telia inte
> har täckning, osv... Har aldrig haft problem med
> att jag saknat täckning där andra med ex. telia
> har haft täckning.

[OT] iPhone med Tre
Mina föräldrar bor 4km utanför staden, tre fungerare överhuvudtaget inte där. Dessutom tog det 6månaders bråk för att häva abbonemanget då de som sitter i kundtjänst måste vara födda ur fel hål...

Men det är billigt, och bor man i stan och aldrig är i skogen är det ju jättebra, speciellt om kompisarna har det.

[OT] iPhone med Tre
Tre har en väldigt varierande täckning ja. Har kört Tre i snart 6(!) år nu och har aldrig haft några problem med dem och eftersom jag har haft dem så länge har jag fått en del bra erbjudanden med tiden. Men täckningen som sagt, jag har exempelvis inte någon täckning uppe på Delsjö Golfklubb, bara några hundra meter från Kallebäck i Göteborg. Det känns jävligt konstigt.

[OT] iPhone med Tre
Har 3 till både mobilen och mobilt bredband. Jobbar i skogarna i hela södra Sverige och bor bara på vandrarhem på småorter och har inga problems alls med täckning. Inre norrland är det sämre med iofs, men där är man ju aldrig... :)

[OT] iPhone med Tre
En sak till: Om man skall ut i områden där man riskerar dålig 3G-täckning, så har Telia en fördel: Man har 'Edge' som klarar av ganska Ok uppkoppling för data och annat. Tre har inte det som mellanvariant, så det blir lite mer 'av eller på'. Det har betydelse om man vet med sig att man kommer att använda trafik-intensiva tjänster.

[OT] iPhone med Tre
kul med sådan respons, tack!

eftersom jag spenderar merparten av min tid i Göteborg så ser jag inte täckningen som något större problem, men det är ju klart att det är ju alltid trist när det krånglar med täckning & hand-over. Lurar dock fortfarande på om telefonen är brandad på något sätt från tre?

/Carl

[OT] iPhone med Tre
Vet inte om det finns någon unlock för iPhone 3gs men du kan ju alltid kolla upp det.

carl.josefsson skrev:
> kul med sådan respons, tack!
>
> eftersom jag spenderar merparten av min tid i
> Göteborg så ser jag inte täckningen som något
> större problem, men det är ju klart att det är
> ju alltid trist när det krånglar med täckning &
> hand-over. Lurar dock fortfarande på om telefonen
> är brandad på något sätt från tre?
>
> /Carl

[OT] iPhone med Tre
Tre äger inget eget gsm nät, det som tar över när 3G inte finns tillgängligt. de köper in det från telenor. MEN där Tre själva anser att de har tillräklgit bra 3G täckning, låter de bli att köpa in gsm från telenor. sen om de i verkligheten har bra 3G täckning inom de område de anser är bra, ä en annan femma. finns ställen i stockholm där man inte får in 3G med Tre, eftersom det ä för dåligt, o heller inte får in gsm, eftersom Tre anser att täckningen är bra inom det området.

det ska dock sägas att detta ä på rätt få ställen. men de finns.

[OT] iPhone med Tre
Jag har Tre på min ena mobil och har ingen täckning i min lägenhet. Telia, Tele2 och Comviq fungerar utmärkt där. Man skulle kunna tro att jag bor långt ut på landet men den här helt usla täckningen är i Stockholms innerstad. Tre kan dra åt, och om två dagar behöver jag aldrig mer ha med dom att göra.

Undvik Tre är mitt råd.

[OT] iPhone med Tre
Scarface 2 skrev:
> Jag har Tre på min ena mobil och har ingen
> täckning i min lägenhet. Telia, Tele2 och Comviq
> fungerar utmärkt där. Man skulle kunna tro att
> jag bor långt ut på landet men den här helt
> usla täckningen är i Stockholms innerstad. Tre
> kan dra åt, och om två dagar behöver jag aldrig
> mer ha med dom att göra.
>
> Undvik Tre är mitt råd.

a, de anser väll att det är utmärkt 3G täckning där du bor :D varför skulle du vilja ha gsm :D

[OT] iPhone med Tre
Jensen skrev:
> Tre äger inget eget gsm nät, det som tar över
> när 3G inte finns tillgängligt. de köper in det
> från telenor.

Stämmer det fortfarande?
Jag har nämligen för mig att jag lästa om ngn som hade blivit av med sin täckning i sommarstugan med Tre-abb pga av att Tre hade sagt upp GSM-avtalet med Telenor.

/Håkan

[OT] iPhone med Tre
Att Tre skulle roama över till något GSM-nät har jag då inte varit med om under det året jag haft Tre så jag tror inte de har något sådant avtal längre.
Så jag tappar täckningen när jag är på CityPub (mitt i GBG alltså), nu har dock min bättre hälft lärt sig att om man inte kommer fram på min mobil så är det bara att gå ner på CP och kolla om jag sitter där i baren och snackar skit.

[OT] iPhone med Tre
Är det någon som köpt en iPhone med 3-abb? Isåfall - har dom brandat mobilen på nåt sätt?

Min förra mobil var det inpräntat en ful 3-logga som inte gick att ta bort.

Om man bortser från täckning och service, vad talar för och emot 3?
(ska inhandla iPhone nästa vecka men har inte bestämt abb.)

3 funkar i Burträsk och det räcker för mig!!

[OT] iPhone med Tre
HåkanC skrev:
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tre äger inget eget gsm nät, det som tar
> över
> > när 3G inte finns tillgängligt. de köper in
> det
> > från telenor.
>
> Stämmer det fortfarande?
> Jag har nämligen för mig att jag lästa om ngn
> som hade blivit av med sin täckning i
> sommarstugan med Tre-abb pga av att Tre hade sagt
> upp GSM-avtalet med Telenor.
>
>
> /Håkan

ja, läste det på forum o hörde lite me en bekant som jobbar på tre med att köpa in datatrafik. men jag har ju inte tre, så jag har ju inte testat själv.

Tillbaka
Topp