[OT] Iphone vs Android

[OT] Iphone vs Android
Ja, bättre kamera lockar också en hel del. Men jag ligger lågt ett tag till, hoppas på att det dyker upp en fuktsäker android från nån vettig tillverkare snart!

[OT] Iphone vs Android
Har själv en htc desire.
Valde den av flera anledningar.
*Iphone är omotiverat dyr
*Inget fan av itunes som man nästan är tvungen att använda med iphone..
*Tycker möjligheten att kunna ta ur minneskort och batteri är bra
*Gillar androids öppnare marknad klart bättre då nishade program kommer ut snabbare
*Möjligheter att efter eget huvud designa layouten på telefonen är grymt övelägsen iphone. Alla iphoneägare säger Wow när man visar androids/senses layout och exposéfunktion.

Enda fördelarna med iphone som jag ser det är:
*Hårdvara starkt knuten till mjukvara = bra optimering, flyter snabbt
*Etablerade företag lanserar ofta iphoneapp innan androidapp.
(Mer nishade appar som privatpersoner fixar, tex tele2-app för att se exakt hur mycket man ringt mm skulle iofs aldrig bli godkänd på appstore)

[OT] Iphone vs Android
fast iOS 4 har ju i stort sett fått den där expose funktionen. jag som haft android vetefan om jag tycker det är så mycket bättre än iphone os. tycker snarare att androids funktioner ä sämre integrerat. sen behöver ju inte "wow" för en funktion betyda att man gillar allt :D
men det är väll en smaksak.

en sak är ju klart, det är ju ios4 eller android som gäller, som jag ser det finns det inga konkurrenter som är lika värdiga. möjligen meego, men det känns fortfarande lite för "hacker" :D

[OT] Iphone vs Android
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> fast iOS 4 har ju i stort sett fått den där
> expose funktionen. jag som haft android vetefan om
> jag tycker det är så mycket bättre än iphone
> os. tycker snarare att androids funktioner ä
> sämre integrerat. sen behöver ju inte "wow"
> för en funktion betyda att man gillar allt :D
> men det är väll en smaksak.
>
> en sak är ju klart, det är ju ios4 eller android
> som gäller, som jag ser det finns det inga
> konkurrenter som är lika värdiga. möjligen
> meego, men det känns fortfarande lite för
> "hacker" :D

Exposéfunktionen låg kanske inte högst på min lista över viktiga funktioner ;)

Ja iphone ligger ju självklart som nummer två på min lista över telefonplattformar.
Vad nu än microsoft snickrar ihop i mobile 7 så tror jag inte det kommer gå hem..

[OT] Iphone vs Android
Fikasvettot skrev:
> Munthe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Contador, Schleck och Armstrong twittrar från
> > ÜberTwitter med den telefon de får betalt för
> att använda..say no more.

+1

[OT] Iphone vs Android
Jävla synd att Androids Exchangesync är sämre än... Den är jättedålig. Den är alltså så kass att... den fungerar inte.

Kan Android 2.2 råda bot på det, månne? En annan hoppas ju på det...

[OT] Iphone vs Android
Simpanovic skrev:
> Jävla synd att Androids Exchangesync är sämre
> än... Den är jättedålig. Den är alltså så
> kass att... den fungerar inte.

Synd att exchange är så kass... ;)

[OT] Iphone vs Android
42Hz skrev:
> Simpanovic skrev:
> -----
> > Jävla synd att Androids Exchangesync är
> sämre
> > än... Den är jättedålig. Den är alltså
> så
> > kass att... den fungerar inte.
>
> Synd att exchange är så kass... ;)

+1

[OT] Iphone vs Android
Det som kanske är största skillnaden är att Apple förbehåller sig rätten att intallera/avinstallera mjukvara på iphone och har jag inte fel så förbehåller de sig även rätten att lägga till och ta bort innehåll på iphone/ipad.

Det är något som inte förekommer på ett öppet system.

Dessutom så vill jag ha för mig att jag läst att Android market faktiskt har passerat Appstore i antal applikationer som finns tillgängliga.

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> Det som kanske är största skillnaden är att
> Apple förbehåller sig rätten att
> intallera/avinstallera mjukvara på iphone och har
> jag inte fel så förbehåller de sig även
> rätten att lägga till och ta bort innehåll på
> iphone/ipad.
>
> Det är något som inte förekommer på ett öppet
> system.
>
> Dessutom så vill jag ha för mig att jag läst
> att Android market faktiskt har passerat Appstore
> i antal applikationer som finns tillgängliga.

har du läst om nån som råkat ut för att apple raderat mjukvara på deras iphone?

android market har enligt google runt 70000 program, appstore passerade 225 000+ 7 juni i år och över 5 miljarder nerladdningar.

[OT] Iphone vs Android
42Hz skrev:
> Munthe skrev:
> -----
> > 1. En telefon för cyklister ska ha knappar.
> > 2. iPhone har inga knappar.
> > 3. "Öppet" är inte alltid bra. Google
> > grundfinansierades av In-Q-Tel, CIA:s venture
> > capital-bolag. Gmail är utvecklat av In-Q-Tels
> > mest aggressiva spjutspestsföretag Keyhole Inc
> > som gick upp i Google 2001 genom In-Q-Tels
> > försäljning av sina aktieandelar i Google.
> > Keyhole Inc är/var bäst i världen på
> > datamining för spioneri - med fokus på
> > terrorism.
>
> Och med det resonemanget vill du komma vart?

1 av 5 Androidprogram läcker privat information

Den nya studien som genomförts av säkerhetsföretaget Smobile Systems visar att cirka 20 procent av de 48 000 applikationer som finns för mobiloperativsystemet Android ger en tredje part tillgång till användarens information.

Enligt studien fann man att ett dussintal applikationer även hade tillgång till samma information som så kallade spionprogram. Informationen inkluderar e-post, sms-meddelanden, samtalsinformation, kontaktlista och gps-data.

– Bara för att programmen finns att ladda ned från en känd webbplats som Android Market så betyder det inte att programmen är säkra, säger Dan Hoffman på Smobile Systems till Cnet.

Till skillnad från exempelvis Apples App store förkommer det ingen granskning av de program som erbjuds på Android Market. Enligt Smobile Systems finns det heller ingen bra metod för att kontrollera om upphovsmannen eller företaget bakom en applikation är seriös.

http://www.idg.se/2.1085/1.329153/1-av-5-androidprogram-lacker-privat-information

[OT] Iphone vs Android
tycker att det är bra att Android finns så att man kan se hur mycket överlägsen iphone apparna är! hehehe ;p

HTC lurarna är grymma men dom borde ha ett OS i deras nivå.. android apparna ser ut å va utvecklade av amatörer.. nuff said! ;p

shit! glömde nänma iphones jailbreak! den "kan" göra din mobil ännu bättre om man håller sig till appar från "seriösa å kända" utvecklare.. ;)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Iphone vs Android
Tjena!

Köpte en Xperia Mini, gav den till frugan då den var för liten för mig.. Till mig blir det en Garmin-Asus A10 istället då jag vil ha en bra GPS i telefonen och den är överlägsen allt annat jag provat..
Så därför blir det Android, dock så vägrar jag iTunes vilket gör att en iPhone inte går att äga..

[OT] Iphone vs Android
Det handlar inte om att Apple "har" raderat, det handlar om att Apple förbehåller sig rätten att radera. Personligen tycker jag att det känns oerhört obehagligt att ett företag som Apple överhuvudtaget kan ha access till MIN telefon och det är anledning nog att att skippa Apple. Det är som att de har devisen Be Evil till skillnad mot Googles Dont be evil, vilket jag för övrigt inte riktigt tror på.

Beträffande antalet appar så var jag då felinformerad.

Beträffande det att Apple censurear vilka appar som användarna ska få tillgång till och inte ser inte jag som något positivt på något sätt. Den typen av förmynderi är inte något som passar i en marknadsekonomi eller i ett demokratiskt samhälle. Tänk om microsoft skulle ha hindrat alla från att installera program som inte godkänts av MS? Vilket jäkla liv det skulle blivit och ingen skulle ha kunnat spela sims eller diablo2.

Att man sedan som android ägare måste vara lite smartare än att bara installera allt som är gratis känns liksom självklart för mig.

[OT] Iphone vs Android
Du läste inte min länk? Google HAR raderat appar från användares telefoner. Apple har mig veterligen inte utnyttjat möjligheten ännu.

Jag lägger ingen värdering i förfarandet, men det är dumt om du baserar dina åsikter på felaktig information och en del av det du skriver håller jag med om.

[OT] Iphone vs Android
jomper skrev:
> Du läste inte min länk? Google HAR raderat appar
> från användares telefoner. Apple har mig
> veterligen inte utnyttjat möjligheten ännu.
>
> Jag lägger ingen värdering i förfarandet, men
> det är dumt om du baserar dina åsikter på
> felaktig information och en del av det du skriver
> håller jag med om.

Jodå. Och det framgår tydligt att man kan själv bestämma vilken info som vilka appar ska ha tillgång till och vilka funktioner i telefonen de ska ha tillgång till. Vill jag själv så kan jag själv utveckla och installera appar och jag är inte heller bunden till en sida och ett företag för dessa appar. Sedan borde väl den remoten gå att stänga av om man så vill på android.? Eller?

Lite kuligare och mycket mer livat vart det ju när Amazon raderad Orwells böcker från användarna, dels för att användarna aldrig fick veta i förväg och dels pga vilka böcker det var. Theres irony for you.

Jag ser det knappast som någon anledning att gå över till Apple hottad UNIX bara för att Gator brukade ha en förmåga att smyga in sin spyware överallt. Man får helt enkelt vara lite aktsam med vad man installerar precis som på en dator.

[OT] Iphone vs Android
Du har tydligen fortfarande inte läst min länk, den handlade om något helt annat, nämligen att Google kan - och har - raderat applikationer från telefoner. Något som säger att Apple kan göra men inte Google.

[OT] Iphone vs Android
jomper skrev:
> Du har tydligen fortfarande inte läst min länk,
> den handlade om något helt annat, nämligen att
> Google kan - och har - raderat applikationer från
> telefoner. Något som säger att Apple kan göra
> men inte Google.

Jag har läst länken men du tydligen inte mitt inlägg. :-P
Det borde gå att stänga av den funktionen om man vill vilket jag betvivlar att du kan i en iphone. Apple förbehåller sig dessutom att göra det utan förvarning eller motivering medan Google tydligen har den goda smaken att förvarna sina användare. Vilket inte amazon hade.

Tillagt--

Dessutom så är det tydligen en del av ett omfattande "Anti-virus" som är designat för att skydda användarna mot skadlig mjukvara och hindra spridning av densamma. Vilken motivering har Apple till att de ska kunna radera innehåll? Och av vilken anledning vill de ha möjligheten att utan användarens samtycke kunna installera mjivara på iphone/ipad?

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> Dessutom så vill jag ha för mig att jag läst
> att Android market faktiskt har passerat Appstore
> i antal applikationer som finns tillgängliga.

Här kanske?

http://www.idg.se/2.1085/1.330709/android-har-hogst-andel-gratisprogram

Fler gratisappar i alla fall... Bra appar eller inte sägs det inget om.

Tur att man gillar båda operativen...

[OT] Iphone vs Android
Det borde gå? Hur isåfall?

Du hävdade att Google inte kunde ta bort appar vilket de kan och till och med har gjort. Apple kan säkert också men har mig veterligen inte nyttjat möjligheten ännu. Jag har ett gäng appar i min lur som inte längre finns i Appstore t.ex.

Amazon-incidenten var bisarr, det håller jag med om. Klantigt av dem att öht börja sälja den boken med uppenbarligen oklara rättigheter.

Allt är inte svart eller vitt, en iphone är lite som en skyddad verkstad och det passar uppenbarligen väldigt många. Själv är jag något av en Google-fanboy själv, och det mesta Google gör funkar toppen på iPhonen - när jag köpte den fanns det bara en enda Androidtelefon att tillgå och den sög.

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> Det handlar inte om att Apple "har" raderat, det
> handlar om att Apple förbehåller sig rätten att
> radera. Personligen tycker jag att det känns
> oerhört obehagligt att ett företag som Apple
> överhuvudtaget kan ha access till MIN telefon och
> det är anledning nog att att skippa Apple. Det
> är som att de har devisen Be Evil till skillnad
> mot Googles Dont be evil, vilket jag för övrigt
> inte riktigt tror på.
>
> Beträffande antalet appar så var jag då
> felinformerad.
>
> Beträffande det att Apple censurear vilka appar
> som användarna ska få tillgång till och inte
> ser inte jag som något positivt på något sätt.
> Den typen av förmynderi är inte något som
> passar i en marknadsekonomi eller i ett
> demokratiskt samhälle. Tänk om microsoft skulle
> ha hindrat alla från att installera program som
> inte godkänts av MS? Vilket jäkla liv det skulle
> blivit och ingen skulle ha kunnat spela sims eller
> diablo2.
>
> Att man sedan som android ägare måste vara lite
> smartare än att bara installera allt som är
> gratis känns liksom självklart för mig.

skillnaden är att iOS bara finns på iphone, därmed vet du vad du får, ingen som tvingar dig att köpa en. windows finns på väldigt många maskiner/märken och är rätt svårt att välja bort, om man nu inte är väldigt datakunnig, vilket väldigt få som köper datorer är. så vet inte om det exemplet håller riktigt.

sen äre ju som sagt fint att du som android ägare i sverige måste "hacka" för att få tillgång till betalapps.

sen så bör man väll kolla upp det noga, innan man bygegr sin åsikt på att det "borde" gå att stänga av. det kanske gör det, men "borde" är ju inte direkt nå argument för att det verkligen är så. sen äre ju rätt ointressant om de varnar en, om de ändå tänker göra det. "imorgon raderar vi den filen på din mobil, vare sig du vill eller inte" :D kan du stänga av det, så äre ju ingen ruta att bara klicka ur, utan nått som måste "hackas" ur systemet, vilket inte alla kan. du bör väll även behöva roota telefonen = garantin ryker.

med egentligen spelar det väll ingen roll om man kan stänga av det eller inte. apple kan och har inte gjort, google kan och har gjort. det är ju ren fakta. o lika "hemskt". det är ju inte så att google är helt fromma o helt oskyldiga :D

vill bara poängtera att jag inte har nått emot android, hade en android lur i 7 månader. passade bara inte mig.

har denna tråd ballat ur?

[OT] Iphone vs Android
Oj så kul att se en riktig freetard sitta och bortförklara Googles dumheter.

"Don't be evil"-Google raderade appar utan användarens samtycke.

Inte "förbehåller sig rätten". De gjorde det.

[OT] Iphone vs Android
jomper skrev:
> Du hävdade att Google inte kunde ta bort appar
> vilket de kan och till och med har gjort.

Yees, my bad Google bader...
Men som jag skrev också med förvarning och med anledning. Men vet fortfarande inte varför Apple vill ha rätt att installera program. Har Google den rätten och möjligheten på android?

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> jomper skrev:
> -----
> > Du hävdade att Google inte kunde ta bort appar
> > vilket de kan och till och med har gjort.
>
> Yees, my bad Google bader...
> Men som jag skrev också med förvarning och med
> anledning. Men vet fortfarande inte varför Apple
> vill ha rätt att installera program. Har Google
> den rätten och möjligheten på android?

som sagt så spelar ju varningen mindre roll om man sen inte kan välja att säga ifrån :D

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> 42Hz skrev:
> -----
> > Det här var ju lite roligt:
> >
> http://gizmodo.com/5592521/how-a-guy-tricked-apple
>
> > -with-a-disguised-iphone-tethering-app
>
>
> Och då känns ju Appstore genast mycket säkrare
> än android.... Vad hade hänt om den appen hade
> börjat skicka betal-sms? Eller nåt annat skoj?

Syftade mer på att en 15-åring lyckades snika med en "tethering"-funktion i en app, vilket för övrigt inte finns tillgängligt till iPhone i USA pga. anala operatörer.

Uppfinningsförmågan är stor när det kommer till att ta sig runt "regler". :)

Vad som är bra med konkurrens är att det blir mer valfrihet för konsumenterna. Apple har ju dessutom infört funktioner i iPhone som man tar för givet att det bör finnas i smartphone. Nu finns det till och med en form av multitasking även om det just nu fungerar med bara ett fåtal app:ar.

Om att installera vad som helst, jag brukar kolla upp program jag installear på datorn, är det något obskyrt så låter jag vara, det är inte värre än så med Android market, det tråkiga med den är att man i dagsläget måste root:a telefonen för att kunna betala för sig i Sverige (eller betala på nätet).

[OT] Iphone vs Android
Det där med att "roota" telefonen har jag inte förstått riktigt, den är ju öppen, varför måste man göra det? :-P

En grym miss av Google att det segar så med Market för betalappar i Sverige och, antar jag, andra delar av världen.

Wifi-tethering är typiskt en sån sak som verkligen vore fint i icke jailbreakade äppel-telefoner. Funkar kalas på Malins Nokia E71 med joikuspot för €9.. jag får a) köra med kabel och då tvingas installera itunes dessutom, annars funkar det inte, eller b) köra via bluetooth.

[OT] Iphone vs Android
> skillnaden är att iOS bara finns på iphone,
> därmed vet du vad du får, ingen som tvingar dig
> att köpa en. windows finns på väldigt många
> maskiner/märken och är rätt svårt att välja
> bort, om man nu inte är väldigt datakunnig,
> vilket väldigt få som köper datorer är. så
> vet inte om det exemplet håller riktigt.

Man böver vara MINDRE datakunnig för att installera och köra den gamla Red Hat 7 på en PC än vad man behöver vara för att installera Windows. Men jämförelsen mellan Apples modell och MS är en ganska intressant grej. Apple låser ute allt och alla de känner för att låsa ute medan alla skriker om MS monopolställning fast MS tillåter att användaren installerar precis vad som helst.

Sedan att Google är lite småskumma kan jag också hålla med om men Apple är i alla lägen värre

[OT] Iphone vs Android
jomper skrev:
> Det där med att "roota" telefonen har jag inte
> förstått riktigt, den är ju öppen, varför
> måste man göra det? :-P
>
> En grym miss av Google att det segar så med
> Market för betalappar i Sverige och, antar jag,
> andra delar av världen.
>
> Wifi-tethering är typiskt en sån sak som
> verkligen vore fint i icke jailbreakade
> äppel-telefoner. Funkar kalas på Malins Nokia
> E71 med joikuspot för €9.. jag får a) köra
> med kabel och då tvingas installera itunes
> dessutom, annars funkar det inte, eller b) köra
> via bluetooth.

Happy-googling :-)
http://www.idg.se/2.1085/1.255902/sa-hackar-du-din-androidlur

[OT] Iphone vs Android
Man måste inte roota sin Androidtelefon för att kunna köpa betalapps. Antingen laddar man ner till datorn via emulator eller så handlar man ett simkort från usa eller uk för 50 kr på eBay.

[OT] Iphone vs Android
Ja, jag vet vad det innebär att roota. Jag undrar bara var den där beryktade öppenheten är.

Appstore kan man handla i direkt, utan att jailbreaka eller trixa på andra vis. Google får kamma sig lite på den fronten.

Många har väl implementerat in-app-purchase för att gå runt market-problematiken?

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> Man böver vara MINDRE datakunnig för att
> installera och köra den gamla Red Hat 7 på en PC
> än vad man behöver vara för att installera
> Windows. Men jämförelsen mellan Apples modell
> och MS är en ganska intressant grej. Apple låser
> ute allt och alla de känner för att låsa ute
> medan alla skriker om MS monopolställning fast MS
> tillåter att användaren installerar precis vad
> som helst.

Ett företag med <10% marknadsandel har inte monopol. Men svamlar du om programinstallation på datorer nu? Där finns det inga begränsningar i OS X.

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
.
>
> Sedan att Google är lite småskumma kan jag
> också hålla med om men Apple är i alla lägen
> värre

Brukade Steve Jobs reta dig när du var liten?

Även om en iPhone skulle trycka ut pengar lagligt åt dig verkar det som om du skulle hitta ett sätt att avsky funktionen.

Varför ens bry dig om Apple så mycket att du sätter dig in i deras användaravtal, programutbud, eller i alla fall deras i ditt huvud påhittade användaravtal och programutbud?

Gillar google som tusan, och det är dött lopp mellan android och iphone för min del.

Har dock ingen koll på om du får installera vad du vill på en Windows phone? (finns det nått att installera???) men på OS X kan du installera vad fan du vill utan att apple säger något om det, så ser inte riktigt skillnaden mot windows här?

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:
> > skillnaden är att iOS bara finns på iphone,
> > därmed vet du vad du får, ingen som tvingar
> dig
> > att köpa en. windows finns på väldigt många
> > maskiner/märken och är rätt svårt att
> välja
> > bort, om man nu inte är väldigt datakunnig,
> > vilket väldigt få som köper datorer är. så
> > vet inte om det exemplet håller riktigt.
>
> Man böver vara MINDRE datakunnig för att
> installera och köra den gamla Red Hat 7 på en PC
> än vad man behöver vara för att installera
> Windows. Men jämförelsen mellan Apples modell
> och MS är en ganska intressant grej. Apple låser
> ute allt och alla de känner för att låsa ute
> medan alla skriker om MS monopolställning fast MS
> tillåter att användaren installerar precis vad
> som helst.
>
> Sedan att Google är lite småskumma kan jag
> också hålla med om men Apple är i alla lägen
> värre

absolut, men hur många tror du ens vet vad linux är om du frågar på stan. o kan du knata in på typ elgiganten o köpa en dator utan windows? näre gäller stänga ute, antar att du tänker på iphone igen då, för på osx äre ju inget sånt. microsoft kommer ha samma system som apple med kontroll av app till nya windows mobile 7, de skulle även ha en begränsning på max 5 program per utvecklare, men det fick de ju ta bort fort som fan. windows mobile 7 har inte multitasking osv. den saknar helt enkelt det som iphone os fick kritik för näre kom.

det är ju lite kul att du tycker att google är snällare, o tog upp ett exempel om apple, där det visade sig att google har samma rättighet och dessutom har använt det "den hemska möjlighet som apple har" :D men du har väll rätt i att android ä mer öppet, men de behöver de oxå vara, annars skulle de dels få svårt att slå sig in på marknaden o växa snabbt som de gör och måste göra, o dels så skulle de annars få problem eftersom deras system är tänkt som ett system, inte som i apples fall där man säljer både hårdvaran och mjukvaran, men inte separat.

men roota är ju ungefär samma sak som att jailbreaka, eller konsekvensen är ju densamma.

[OT] Iphone vs Android
Fikasvettot skrev:
> Mjodvitner skrev:
> -----
> > Man böver vara MINDRE datakunnig för att
> > installera och köra den gamla Red Hat 7 på en
> PC
> > än vad man behöver vara för att installera
> > Windows. Men jämförelsen mellan Apples modell
> > och MS är en ganska intressant grej. Apple
> låser
> > ute allt och alla de känner för att låsa ute
> > medan alla skriker om MS monopolställning fast
> MS
> > tillåter att användaren installerar precis
> vad
> > som helst.
>
>
> Ett företag med <10% marknadsandel har inte
> monopol. Men svamlar du om programinstallation på
> datorer nu? Där finns det inga begränsningar i
> OS X.

Det är väl klart att UNIX är öppet att installera på men jag förstår inte varför ni envisas med att det är Mac... Då skulle ju Linux vara IBM. :-P

Men vilka begränsingar har Win mobile på att installera? Samma som de flesta nämligen att om det är kompatibelt så går det installera.

Lite mäkvärdigt dock att man mister garantin om man rootar eller att man ens måste göra det för att få fulla rättigheter. Det har att göra med ASF licensen antar jag.

Öppenheten ligger på utvecklarsidan och man behöver inte söka tillstånd för eller betala licensiering till Google för att utveckla program eller för att skapa ändringar i mjukvaran.

Hur är det då med Apples nya bärbara "dator"?

EULAn är intressant för att den går så långt att man antagligen med framgång skulle kunna hävda att det är oskäliga (användar före red.)AVTALSvilkor. I alla fall nästan och anledning till att jag är så insatt är för att alla tycks så insnöade på Apple och då reagerar jag med ryggmärgen.

Jag hade inget emot Apple före iphonen. Med ipoden rynkade jag lite på näsan men sedan började alla att tjata om att det går att ringa mobilt och att den hade gps. Man blir som lite jäkla less och nej. Iphone är INTE en bra produkt. Skulle den skriva ut pengar legalt ja då skulle jag ha en.
Apple har först nu kommit med fotolampa. Jag hade det i min motorola från 2006. Big deal. Hade Jobs fått bestämma hade ifån fortfarande saknat MMS och det går fortfarande inte att ringa videosamtal med den med mindre än att du har wifi anslutet, även om få faktiskt gör det men iaf.

[OT] Iphone vs Android
Another fix..

Turn off auto data synch and background data. There are ways around the "Big Brother" effect. You just need look for them.

Misstänkte ju att det skulle gå att slippa killswitchen på android....
http://www.readwriteweb.com/archives/google_activates_android_kill_switch_zaps_useless_apps.php

Antagligen finns det fler sätt runt.

En annan fördel med android är som jag nämnt friheten att installera vad du vill och vad jag kan förstå kommer AM till sverige med betalappar i oktober....

[OT] Iphone vs Android
Mjodvitner skrev:

> Apple har först nu kommit med fotolampa. Jag hade
> det i min motorola från 2006. Big deal. Hade Jobs
> fått bestämma hade ifån fortfarande saknat MMS
> och det går fortfarande inte att ringa
> videosamtal med den med mindre än att du har wifi
> anslutet, även om få faktiskt gör det men iaf.

och samsung släpte så sent som för en månad sen en värsting android lur, som sägs vara den bästa på marknaden, MEN som saknar fotolampa :D motorolas senaste android mobil, brickas om man inte installerar android version som ä godkänd av motorola :D det vill säga, den blir totalt obrukbar. man får skicka in den till motorola för att få den återställd om man lägger in en androidversion de inte godkänt :D

angående video samtal kan det ju bero på att iphonen främst varit framtagen för amerikanska marknaden där 3G nät är dåligt o video samtal har knappt varit på tapeten på andra sidan pölen. o ja, de är lite insnöade på den fronten. men vi kan väll komma överrens om att videosamtal ändå inte direkt varit nån hitt :D

men hur stänger man av det på android? background grejen alltså, där de kan komma åt o ta bort.

[OT] Iphone vs Android
Yeti, skriv gärna när du fått din desire och testat med gps mjukvaran. skulle vara intressant o höra vad du tycker om programmen, om de är bra

[OT] Iphone vs Android
Jensen skrev:
> och samsung släpte så sent som för en månad
> sen en värsting android lur, som sägs vara den
> bästa på marknaden, MEN som saknar fotolampa :D
> motorolas senaste android mobil, brickas om man
> inte installerar android version som ä godkänd
> av motorola :D det vill säga, den blir totalt
> obrukbar. man får skicka in den till motorola
> för att få den återställd om man lägger in en
> androidversion de inte godkänt :D

Såna där petitesser är ju bara ett Problem när de kommer från ett företag man bestämt sig för att inta gilla.

Men vilka feaures man skall ha med i en produkt bestäms av många olika faktorer. Att börja med ett fåtal (och göra dem färdigt!) och sen bygga på efterhand är dagens melodi. Annars står man där med en oändlig featurelist och ett planerat releasedatum som kom...och gick. Dte är såklart trist att vara early adpter och se nästa version med mer finesser. Men man har förhoppningsvis varit nöjd under tiden.

Så läönge det är mjukvara finns ju ofta möjlighet att uppgradera och få nya funktioner. Förutom en del "öppna" telefoner där man tydligen inte kan göra det. Samsung är väl också fast i den OS-version de levererades med?

Tillbaka
Topp