[OT] IPRED

• Trådstartare Trådstartare H.
  • Start datum Start datum
[OT] IPRED
I det stora landet i väster blir faktiskt företag stämda på det viset. Tänk McDonalds och tokhett kaffe. Därmed är piratebaydomen nog fullt logisk enligt amerikanskt justiteväsen. Det svenska trodde jag var annorlunda, men icke.

[OT] IPRED
Grattis IPRED, nu sällar sig Tele2 till skaran av ISP:er som raderar uppkopplingsloggarna. Så nu kan inte ens poliser som utreder riktiga brott (typ barnporr) få reda på vem som var uppkopplad. Återigen grattis.

[OT] IPRED
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Men bredbandsbolaget då? De brukar (brukade?)
> väl gå hyffsat i bräshen för såna här
> frågor...

skulle nästan kunna sätta en lite slant på att de snart hakar på

[OT] IPRED
mytomspunnen skrev:
> Men bredbandsbolaget då? De brukar (brukade?)
> väl gå hyffsat i bräshen för såna här
> frågor...

De och systerbolagen Glocalnet och Telenor har väl sagt att de följer de lagar som finns, sen är det öppet för tolkning. Men de går säkert ut med samma sak även de inom kort, annars kommer de börja tappa kunder..

[OT] IPRED
Läste precis om en kille som fick svar från BBB nyss. De kommer följa IPRED. Glädjen är hursomhaver kort eftersom regeringen kommer klubba EUs datalagringsdirektiv innan de stänger för sommaren och då måste alla operatörer lagra IP.

Rösta nu för sjutton på någon i EU-valet som är för lite gammal hederlig personlig integritet.

[OT] IPRED
Har precis fått svar från BBB själv att de slaviskt följer IPRED och att jag kan skita ner mig.

OK, jag lade till det sista själv. Synd att jag har telefonin där det gör det jobbigare att byta. Men nu är jag guldpirat, smaka på den. Kostar bara 100:- och något måste man ju göra som någon sa.

http://www.piratpartiet.se/guldpirat

[OT] IPRED
frågan är, svar från nån som vet eller från supporten, de i supporten vet allt för ofta, allt för lite :D

sen följer de andra IPRED med, i den mån de kan. det vill säga inte så mycket, eftersom allt ä raderat.

de gånger jag avrit i kontakt me BBB support, så är min upplevelse att de är de sista som får veta om nya saker.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] IPRED
bredbandsbolaget sparar tydligen inte på mobil surf, varför ska det vara så svårt att göra detta på vanliga nätet?

Barnporr behöver ni inte vara rädda för, däremot att man skrämmer iväg dessa till Ip skyddslösningar är värre...

[OT] IPRED
mytomspunnen skrev:
> I det stora landet i väster blir faktiskt
> företag stämda på det viset. Tänk McDonalds
> och tokhett kaffe.

När vi ändå pratar konstiga stämningar i usa...
såg ett program för nån vecka sen där en man gjort inbrott i en familjs garage och lyckats låsa in sig själv där så han inte kom ut och tvingats äta kattmat i 12 dagar för att överleva. familjen blev stämd på 1 miljon dollar :S:S:S:S:S::S:S:S:

[OT] IPRED
Någon som hört något om Comhem,..har varit på god väg att lämna dem många ggr och nu kanske jag äntligen får en anledning att gräva fram det gammla analoga telefonjacket hemma!

[OT] IPRED
Måste man inte ha en fast telefon för att kunna köra ADSL-uppkoppling? Det är enda orsaken att jag kör ComHem egentligen.

[OT] IPRED
Jag tror man kan ha ADSL utan telefonabbonemnag. Men man får ändå betala en rejäl slant för att få tillgång till trådarna.

Comhem lär väl lämna ut loggar till höger och vänster. De bryr sig väl inte om sina kunder?

[OT] IPRED
Det beror på. När jag bodde i gamla stan hade jag BBB utan abonnemang för fast-telefoni. Då kostade det 79 kr extra per månad för något som de kallade helledningsavgift.

Det gick dock inte att ha så där jag bor nu då det bara är Skanova som har egen utrustning i telestationen. Men bor man i stan går det säkert.

Kör Bahnhof isåfall..

[OT] IPRED
http://www.dn.se/kultur-noje/nytt-internetprojekt-oroar-i-storbritannien-1.858394

.."De brittiska myndigheterna har kontrat med att projektets huvudsyfte är att bekämpa terrorism och att man inte är intresserad av att snoka igenom innehållet i e-post eller telefonsamtal. Istället vill man fokusera på vem som kommunicerar med vem eller vilka websidor och chatrum som en speciell person besöker"..

Undrar när de ska börja sprätta upp ens post och tvinga en att ha GPS-sändare på sig så dom vet vart man går också? Jag tycker att det här börjar bli skrämmande!

[OT] IPRED
Om sannolikheten att bli träffade av blixten är större än att bli drabbad i ett terroristattentat så undrar man i sitt stilla sinne vad den egentliga orsaken till IPRED, FRA-lagen osv är.

[OT] IPRED
A.O.K skrev:
> FRA har med hot mot nationen att göra

Eller snarare att FRA måste skaffa sig nya uppgifter för att motivera sin existens och budget.

[OT] IPRED
Man blir ju rätt less på det hela. Aja. Det går kanske att köpa programvara som randomslänger runt ens uppkoppling mellan alla obscena hemsidor som går att uppbringa för att förvirra avlyssnarna.

och om nån terrorist skulle spränga IFPI skulle jag knappast sörja.

[OT] IPRED
hörrni ni får inte säga/skriva "skulle jag" längre för jag har upphovsrättsskydd på en låt med just den texten. Skulle jag säga "skulle jag" skulle jag välja en annan variant av "skulle jag" om jag skulle va ni. sådetså. dödsstraff!

[OT] IPRED
Ville skrev:
> Piratkopiera tidnigar!?!?!?!?!?!?!?!
>

"Tele-paper" 1:40 in i videon. "copy it onto paper and save it ... which I think is the future ...".

[OT] IPRED
Kan ingen polisanmäla ifpi för medhjälp till upphovsrättsbrott eftersom deras medlemmar skapar upphovsrättad material och således hjälper till att begå brott? Absurt att mer och mer ska klassas som medhjälp till brott... jag får nog dödsstraff snart

[OT] IPRED
"I och med den nya IPRED-lagen som trädde i kraft 1 april, har Gavlegårdarna fått många frågor från kunder kring huruvida vi spar trafikuppgifter.

Gavlegårdarna har varit i kontakt med en advokatbyrå som i ett PM kommit fram till att den gamla och den nya lagen krockar.

Vi kommer därför att stödja oss på den gamla lagen och spar därför inga trafikuppgifter och kan följdaktligen inte heller lämna ut några uppgifter."

..sen att man har samma IP-adress från vaggan till graven inom Gavlegårdarna är en annan sak.

[OT] IPRED
Klart och betalt!

file=94870

[OT] IPRED
42Hz skrev:
> Klart och betalt!
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=94870

Kommer du kräva tillbaka pengarna?

Även om de hanterar betalningarna manuellt är det inte skitjobbigt att sortera bort nonsensbetalningarna och bokföra dessa som oklarerade betalningar. Generar nog mer irritation än faktiskt arbete hos slipsnålarna.

Att hantera återbetalning däremot ohh det blir jobbigt på riktigt.

Fö tycker jag det är något naivt att tycka sig ha rätt att tanka ned vadsomhellst 100% gratis. Men å andra sidan vore det mycket intressant att se hur produktionsbolagens affärsmodeller skulle se ut.

[OT] IPRED
Dolk (fd bjby) skrev:

>
> Kommer du kräva tillbaka pengarna?

Äsch! sätter några tusen pers in 1:- så blir de nog sura nog :P
Det vore kul om hela skadeståndet betalades in i enkronor, så att byrån blir aspank. Jag ska stoppa in en krona när jag har nåt på mitt konto igen :P

[OT] IPRED
Jag tycker internetavgiften är en otroligt barnslig ide, antagligen hade Gottfrid & Co klarat sig bättre i rättegången om de inte haft attityd av det här slaget ända sen början. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är hur kul som helst ändå.

Tillbaka
Topp