[OT] Jag börjar fyllna till-tråden.

bigmollo

Aktiv medlem
Javisst. Här i hässelby laddas det stort inför lördagens lvg-rejs. Concannon syrah är kvällens röda.
/J

Edit av the_TnT: På begäran OT-taggad...

Senast redigerad av en moderator:
Kul, själv sitter jag med en ICA-bira och funderar på om jag ska justera bakväxeln och ta en tur på Järva eller fyllna till. Lutar åt att meka lite snabbt och ta en sväng på Järvafältet för att sedan legalt kunna 'downa' resten av 6-packet...Hepp!

I Årsta laddas det för 5 timmars MC-lvg-körning i morgon. Icas äppeljuice av märket kalas är kvällens gyllenfärgade.

Efter 2 mån på torken som nyliven småbarnsförälder, blev man ju sådär lagom seg i kolan
efter en stöl till maten på kvartershaket...

Gonatt.

vito1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag e med cykelgubbar i kungälv..aspackad..jag
> älskar dig Bigmolle

Jag älskar dig med Vito. Jag ser fram mot en svettig natt med dig, nånstans mellan stockholm och göteborg. :)
/J

Jag funderar på att shoppa lite dansk fulöl på Netto här i Årsta innan de stänger för gott... Mastade ju på båtfan idag, utan vare sig blodvite eller drukningstillbud, så det känns som om jag förtjänar en bärs eller två!

Varför ser alltid första fredagsölen (burk) ut som en äppelskrutt?? Speciellt om man kört ett pass på hojen när arbetsveckan avslutats. Nästa fråga är varför jag alltid får halvfyllda burkar, tar alltid slut extremt mycket fortare än alla andras. Livet é orättvist.

DanielReimer skrev:
-------------------------------------------------------
> jag tanker prova om en chimay kan gora mig pa
> battre humor. hoppas hoppas..

En blå chimay ska man dricka lugnt. Den kan ta gärna ta en timme att tömma. Jag tror den får dig glad. :)
/J

Det bidde en sexpack norrlands guld 3,5 på Netto... Håhåjaja, livet är inte lätt alltid. Fast jag borde väl i alla fall bli lite smålullig. Hoppas kan man ju alltid.

Lite hektisk fredagskväll/eftermiddag här men nu börjar rödvinet göra sitt. Tufft när man är gräsänkling med tre barn

Ca 17:15 hämta minsta dottern hos svärföräldrarna (de hämtar henne vid tretiden på dagis för att hon inte ska ha för långa dagar).
Ca 18:00 köra till ishallen och stötta mellandottern moraliskt när hon har provtagning (konståkning). Lillan på armen.
Ca 18:45 hemma.
Ca 18:50 köra mellandottern till disco. Storasyster sätter på Pippi på videon till lillan.
Ca 19:10 hämta pizzorna på pizzerian.
Ca 19:20 käka pizza och börja njuta av Mauro bib.

Återstår innan jag blir pinsamt onykter:

ca 20:30 lägga lillan
Ca 21:00 hämta mellandottern på discot.

Ca 21:30 dricka ohämmat av Mauro bib....

Nu ska lillan i säng, annars hinner jag inte hämta mellandottern klockan 21:00...

bigmollo:
Du kör på ditt röda, Floyd satsade på Whiskey.
Vi får se vad som funkar bäst.

Sedan får jag kopiera det bästa alternativet till VR.

/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
RUTINENN VINNER
Shit bigmolle..

Jag har kvar fläckarna från 06..

Här brinner en eld..kadens magisk vänkärlek...

vARFÖR SKA ALLT FRAMSKRIDA..

nÄR MAN VILL LIGGA IN I EN juice bob och framslida

bigmolle..e ådrig o 15cm kasst den 7/6 kl 10.00 vid en grusgrop i svartedalen? 12 mil tungt och många meter högt?
Vid behov kan vi utöka behovet av deltAGARE..

/vI VILL NKNULLA

Jag lyssnar till preludium från Bachs sviter för luta, börjar bli berusad och har bestämt mig för att göra mitt bästa för att detta forum skall ha högsta klass!

lEV VÄL OCH .res dig upp när du behövs,för nu börjar det bli fel och precis vad som behövs är folk som lagar fel folk pratar eller gör med bostäver

Ingen dricka för mig inte, inte sugen på spendrups guld export 5,9, men i morgon ska jag köpa lite
staropramen och sänka dom... =D

Jaha-ja. Det ser ut som om det hänt en del senaste timman eller så...Kidzen verkar fyllna till och skriver osammanhängande. Själv lyckades jag med bedriften att justera bakväxeln och ta mig i kragen och steka av dryga 20 km på Järva. Nu är jag nyduschad och halvfull på 3,5:or, och slö-spelar ett helkass Wii-spel...Återkommer om ett tag...
BTW: Tack BigMollo för en grymt juste tråd!!!

Kom precis hem från en urkass föreläsning. Enda +:et var att vi fick lite Sosse-rödtjut (= vin med skruvkork) Nu är det dax att pumpa framgaffeln framför TV:n och hålla koll på den här tråden. Håller med Multisport att det här är förmodligen veckans bästa tråd. [läs: vi som cyklar hellre än bra]

Orv: Kul att Du lyssnar på lutsviter och gillar Bach! That makes two of us!

För övrigt avnjuter jag en liten lagom portion av De Bortoli Semillion Chardonnay i ett gigantiskt glas från Orrefors, som förhöjer anrättningen ytterligare! Ahhh! Jag beundrar samtidigt min älskade Crescent Nano som sitter i Ultimate-stället i fartställning, i mitt vardagsrum! Längtar ut efter en sjukdomsperiod, börjar äntligen bli bättre och snart hoppas jag på cykling igen! Och litet mer Chardonnay!

fan asso, rödvin är förrädiskt.

Min planering började så bra (se ovan) men sen så spårade det ut.

20:30 natta lillan
20:55 lillan vill inte somna. Stora dottern får passa lillan framför teven. Pappa cyklar iväg med sig själv, cykel och mellandotterns cykel.
21:00 hämtar mellandottern på disco. andra föräldrar impade av att gubbe i förtioårsåldern kan cykla och le annan cykel samt snirkla sig in på fritidsgårdens cyeklparkering (de skulle bara veta att nykterheten inte är på topp samt gympadojjor och SPD...)
21:10 lillan sover nästan i stora dotterns knä. Pappa övertar nattandet, sjunger Bäbä vita lammm, Ekorrn satt i granen, Mors lilla Olle mm.
21:25 lillan somnar
21:27 pappa somnar. Mellandotter och stora dotter ser på teve.
22:30 vaknar till. Mellandotter meddelar att hon går och lägger sig. pappa måste lurka lite på Happymtb. Är inte sugen på Mauro mer.

Disclaimer:
eh, om socialstyrelsen läser detta ska jag bara förtydliga att vinintaget max uppgår till 3 glas, drucket mellan 19:20 och 20:30. Jag har inte kört bil efter att jag konsumerat vin. Jag har cyklat något berusad (inte mer än typ salongsberusad) men inte med något barn i barnsadeln. Att jag somnar ifrån vid nattning av min minsta dotter händer vare sig jag konsumerat vin eller ej, det händer i princip var kväll som jag nattar henne, även om det är extra sannolikt en fredag kväll efter lite vin. Mina döttrar är 3, 10 resp 13 år gamla. Äldsta dottern kan alltså passa lillan utan problem, hon kan även natta lillan vid behov. De två äldsta lägger sig utan att vi föräldrar behöver påminna dem om det eller påminna om vilka moment som ingår i rutinen (pyjamas, tandborstning etc). Jo, lillan fick blöja och tänderna borstade mellan 20:30 och 20:55.

Har klämt en Pilgrim medan jag putsade lite på motorhojen. Den ska få tjänstgöra som förmotorcykel i morron vid tävlingarna i Falun, så man vill ju att den ska vara fin. Jag fick väl av ungefär hälften av leran och de döda insekter som har suttit på som ett skyddande skikt under vintern. Hade nog behövt minst en öl till för att få av allt, men det kom en granne och berättade om sitt livs alla bilaffärer så jag han bara med en. Är ni intresserade av ett referat? Nähä, inte det.

Nu är en Samuel Adams Black Lager och en käckebrödmacka på väg ner. Hinner nog inte få i mig så mycket mer så egentligen borde jag inte skriva i den här tråden...

Så i morron ska jag upp tidigt och leka Tour de France-motorcyklist. Åskådarleden kommer att vara täta mot slutet så att jag får plöja mig fram, den som kommer ivägen får skylla sig själv, eller nåt. Kul blir det nog hursomhelst.

Mitt kvällsnöje var att dra bort en brun linoliummatta från tvättstugegolvet. Den var från 1975.
Mina händer ömmar.

Leffe blonde och Westmalle Brune medan jag håller på och fixar med vår nya hempc. Detta för att ej fyllna till utan för att bygga energiföråd tills imorgondagens cykling ;-)

Tillbaka
Topp