fan asso, rödvin är förrädiskt.
Min planering började så bra (se ovan) men sen så spårade det ut.
20:30 natta lillan
20:55 lillan vill inte somna. Stora dottern får passa lillan framför teven. Pappa cyklar iväg med sig själv, cykel och mellandotterns cykel.
21:00 hämtar mellandottern på disco. andra föräldrar impade av att gubbe i förtioårsåldern kan cykla och le annan cykel samt snirkla sig in på fritidsgårdens cyeklparkering (de skulle bara veta att nykterheten inte är på topp samt gympadojjor och SPD...)
21:10 lillan sover nästan i stora dotterns knä. Pappa övertar nattandet, sjunger Bäbä vita lammm, Ekorrn satt i granen, Mors lilla Olle mm.
21:25 lillan somnar
21:27 pappa somnar. Mellandotter och stora dotter ser på teve.
22:30 vaknar till. Mellandotter meddelar att hon går och lägger sig. pappa måste lurka lite på Happymtb. Är inte sugen på Mauro mer.
Disclaimer:
eh, om socialstyrelsen läser detta ska jag bara förtydliga att vinintaget max uppgår till 3 glas, drucket mellan 19:20 och 20:30. Jag har inte kört bil efter att jag konsumerat vin. Jag har cyklat något berusad (inte mer än typ salongsberusad) men inte med något barn i barnsadeln. Att jag somnar ifrån vid nattning av min minsta dotter händer vare sig jag konsumerat vin eller ej, det händer i princip var kväll som jag nattar henne, även om det är extra sannolikt en fredag kväll efter lite vin. Mina döttrar är 3, 10 resp 13 år gamla. Äldsta dottern kan alltså passa lillan utan problem, hon kan även natta lillan vid behov. De två äldsta lägger sig utan att vi föräldrar behöver påminna dem om det eller påminna om vilka moment som ingår i rutinen (pyjamas, tandborstning etc). Jo, lillan fick blöja och tänderna borstade mellan 20:30 och 20:55.