[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
[OT] Jag mötte Lassie...
I våras träffade jag den där Kenny West eller vad han heter på IKEA i Älmhult. Stod en massa kids med kameror utanför IKEA när jag gick in, fattade inget. Mötte ´några killar i trappan och stötte ihop med en svart kille. Fattade inget. Sen började folk runt omkring mig att viska. Jag fattade inget. Jag frågad en kollegor, hon var helt hysterisk.... jag fattade fortfarande inte.

[OT] Jag mötte Lassie...
Anders "Ankan" Parmström, ICA Maxi Eskilstuna för en vecka sedan.
Blev en sån där situation där man är på väg att hälsa för att man känner igen någon utan att komma på vem det är, men jag han bestämma mig för att det inte var något hälsningsläge.
Gick och funderade säkert 10min inne på Ica för att komma på varför jag kände igen personen.

[OT] Jag mötte Lassie...
Igår stötte jag på Vacchi på Strava! :)

image.jpg

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Jo det är faktiskt sant. Inte helt galet omöjligt heller då han bodde i Dallas då och Austin Gym var ett poppis gym. Kommer inte ihåg vad han tog men det var väl fyra ton eller något. ?
Han var i alla fall mycket mindre än jag trodde han skulle vara.

[OT] Jag mötte Lassie...
Johan A sa:
Har hjälpt Chuck Norris när han körde bänkpress på Austin Gym i Dallas 1995.

Ni kan stänga tråden nu.

Har några lassies också men allt bleknar i jämförelse, kanske kan min syn av en aprak Hasse Aro i Åre på nittiotalet där han vrålar EFTERFEST BRUDAR! platsa...

[OT] Jag mötte Lassie...
Anders bagge och molly sanden utanför hotell Le parc i nordvästra Hollywood. Mycket trevliga , bagge svamlade något om någon fiskrestaurang.
Träffade även Filip Hammar på samma resa, utanför en restaurang på La brea, också väldigt trevlig

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Kniven sa:
Johan A sa:
Har hjälpt Chuck Norris när han körde bänkpress på Austin Gym i Dallas 1995.

Ni kan stänga tråden nu.

+1!
Det går fan inte att slå.

Vi skulle köra "jag mötte Lassie" på en fest en gång och en killen börjar med att han spelat Monopol med Marlon Brando! Helt sant påstår han med en historia som gör det hela trovärdigt. Game Over liksom. Men tänk om man hade haft den där Chuck Norris i bakfickan...

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Supertramp sa:
Jo jag kom ju på en till! :-)
Den är också från sent 80-tal när jag var croupier på Golden Days (Kungsgatan) och spelade Black med Eddie Meduza! Minns att han satt vid bordet hela kvällen och spelade och drack öl och sa "fetta" varje gång han förlorade.

Det var inte du som höll i snurren på gamla Daily News i Kungsan en tisdag-kväll på 80-talet när jag och en engelsman från jobbet plus hela Mötörhead med Lemmy i fronten spelade olero?

[OT] Jag mötte Lassie...
Ernst Billgren handlade på Ica igår. Stellan Skarsgård var den ende i våras som hade solglasögon på samma Ica när det spöregnade. Victoria Maggio verkar också handla på vår lokala Ica. Timbuktu väntade på bussen i måndags. Sen gick Seinabo Sey förbi hemma i tisdags.

[OT] Jag mötte Lassie...
eketjall sa:
Anders "Ankan" Parmström, ICA Maxi Eskilstuna för en vecka sedan.
Blev en sån där situation där man är på väg att hälsa för att man känner igen någon utan att komma på vem det är, men jag han bestämma mig för att det inte var något hälsningsläge.
Gick och funderade säkert 10min inne på Ica för att komma på varför jag kände igen personen.

Var i Skärhamn för ett tag sedan och fick syn på Claes Eriksson i galenskaparna. Mamma, som också var med, gjorde precis samma sak men lät inte bli att hälsa. :)

[OT] Jag mötte Lassie...
OK ingen aspirant till topplacering men den här är lite kul tycker jag.

Vi var ett gäng grabbar i gymnasiet (80-talet) som var ute och seglade/festade i Stockholms skärgård i en kompis föräldrars båt. Vi (eller i alla fall några av mina kompisar) brukade använda uttrycket "jävla Sosse" om någon man tyckte var riktigt dum i huvudet. En kväll seglade vi förbi en fin vik med brygga som vi tyckte såg lämplig ut att lägga till för natten. Det låg redan några båtar där men det fanns en ledig plats. Men på väg mot bryggan i vår långsamma gamla segelbåt kör en stor vräkig motorbåt förbi oss och snor platsen! "Jävla Sosse!" skriker mina kompisar (och kanske jag också, minns inte riktigt) i vrede. Upp ur den stora motorbåten reser sig Gösta Bohman och tittar förvånat på oss (innan han lägger till på "vår" plats).

Senast ändrad:
[OT] Jag mötte Lassie...
Supertramp sa:
"Jävla Sosse!" skriker mina kompisar (och kanske jag också, minns inte riktigt) i vrede. Upp ur den stora motorbåten reser sig Gösta Bohman och tittar förvånat på oss (innan han lägger till på "vår" plats).

KSMB - But We Have No Bananas!

Supertramp plockar många poäng i denna tråd (men jag blir lite rädd för honom).
Johan A vinner solklart om det han skriver stämmer (trovärdigt, men för bra för att vara sant).

[OT] Jag mötte Lassie...
I Åre för säkert 10 år sen. Såg Stenmark nere vid olympia. Senare framåt kvällen, abs. sista åket, ensam i backen, susar samma jacka förbi. Jag kör redan ganska fort men ställer nu skidorna rätt ner och kör i princip en 11a ner för röda rappet eller vad det kan ha varit.

Har ändå inte en suck att komma ikapp, såklart.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag mötte Väder-Madde 1989 på Krigsflygskolan i Ljungbyhed. Hon var en del av B-styrkan som tog kol på oss i Sjöbo natten efter. Metrologtjejerna flabbade, sköt kulspruta och en lysraket... Det gjorde inget.

[OT] Jag mötte Lassie...
I 9an praktiserade jag på ett fik. När jag var i färd med att plocka lite disk på övervåningen ser jag en dam som söker min uppmärksamhet. Hon frågade om hon kunde få en tesked och med ett stort leende hämtade jag skeden. Damen var ingen mindre än Birgitta Andersson. Teskedsgumman bad om en tesked.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp