[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum

gsb

Aktiv medlem
[OT] Jag mötte Lassie...
Tråd för för möten med icke-happyiter (förmodligen).

Mötte en joggandes Paolo Roberto igår morse vid 07:05 precis vid Pålsundsbron. Andra gången jag ser honom där.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag såg gay-inrednings-Simon på Bromma i mars. Det är en jävligt stor karl det, framförallt tyckte jag han hade ett enormt stort huvud.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har stått i 8 timmar på Gardemoens flygplats utanför Oslo, mitt i natten, och snackat med Efva Attling, satt sedan brevid henne på flyget till Sthlm och delade taxi från Arlanda till Söder......

Maffigt va!!!

[OT] Jag mötte Lassie...
Magnus Bettnér bodde granne med mig ett tag tills han skilde sig. Var läskigt att möta honom på gatan.. Hans blickar kunde verkligen döda någon =S

Förra året satt jag nästan bredvid Peter Magnusson (Hey Baberiba).. VILKEN JOBBIG MÄNNISKA!!
Kom sist på planet, kunde inte sitta stil, klagade på allt, var otrevlig, skulle först av planet vid mellanlandningen och var sist på planet så alla fick vänta.. Har inte kunnat tycka någonting som han medverkar i är roligt efter det..

Gick förra veckan förbi Henrik o Magnus Rongedal precis i korrsningen Reinstiernas gata/Skånegatan på söder. Båda var lika klädda, var lite kul =)

[OT] Jag mötte Lassie...
Klev över Robinsson-Robban som låg däckad i rännstenen i Visby under Stockholms-veckan.
Var ganska roligt =p Vi hade haft en diskussion om hur värdelös å dålig han är tidigare på kvällen när vi såg honom bete sig som en tre-åring i baren..

[OT] Jag mötte Lassie...
Svante Grundberg gjorde sig rolig över mitt gipsade ben hemma hos dåvarande flickväns mamma. Kändes stort då, under nattsudd-eran.

[VIDEO]

/Johan

[OT] Jag mötte Lassie...
Pigmachine skrev:
-------------------------------------------------------
> Hånglade med 'La Camilla' , (just efter att hon
> spytt upp min polares hemgjorda glögg), för
> 10-15 år sedan.

Ja dessa minnen.....
jag har slagits med gitarristen i Stone Tempel Pilots på en urartad fest på Lidingö för en sisådär 15 år sedan....
(Edit: Satnving)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Jag mötte Lassie...
Såg Isabell från Sommartorpet på Stan i Ludvika under Ludvikafesten! Tydligen smyger Anders Lundin omkring här iblandi sin sloghatt då han har en stuga i närheten av Ludvika.

Tyvärr har jag missat diverse världsartister (iofs mest dödsmetall) som ibland frekventerar Ludvika då Peter Tägtgren har dessa på besök i sin studio.

[OT] Jag mötte Lassie...
Skulle ta ut pengar vid sergelstorg för något år sedan när jag hörde någon komma skrålandes på "här kommer sjörövarfabbe är det någon som har några pengar?". När jag sedan vänder mig om för att se vem denna människa var så visade det sig att det inte var någon mindre än en förfriskad Christer Petterson. Kan tillägga att jag snabbt bytte bankomat. ;)

Ja just ja har ett annat möte med Sverker Olofsson som för övrig bor i hemorten Vännäs. Han stod före mig i kassan på Konsum och handlat diverse småsaker för kanske 30-40 kronor. När en ung och kanske lite nervös kassörska förklarar att det hela kostar 1152 kr. En lugn Sverker förklarar då att något fel måste ha begåtts och det visar sig att hon råkat slå in ett Vitrinskåp istället för bananer och inte reflekterat över det enorma överpriset på bananerna. Har sällen skådat ett rödare ansikte. ;)

/Jonas

Edit: lagt till sverker

[OT] Jag mötte Lassie...
Finnen skrev:
> Jag har stoppat Håkan Hellström från att komma
> in backstage på en Chalmerskonsert (kände inte
> igen honom först).

Det är rätt!
Han är inte värd att känna igen (i min mening).

[OT] Jag mötte Lassie...
I våras stod jag på centralstationen i Stockholm och väntade på tåget. På den halvtimmen hann jag se Brolle, Fadde och sedan Lasse Åberg. När Åberg passerade var det fruktansvärt svårt att inte börja skratta, kändes som ett stort skämt.

[OT] Jag mötte Lassie...
Om man är ski-bum hela vintrar i Aspen och Kitzbühel är det garanterat med kändis kontakter. Men dem bleknar jämfört med en tågresa Amsterdam - Stockholm ca 1998 där Thåström kom in i kabinen eftersom 1sta klassen var så full med tråkiga människor. Alla i kabinen hade var sin flaska whisky och alla 6 flaskor var tömda när vi kom till Stockholm.

Eftersom jag, som då inte bodde i Sverige inte riktig förståd vem han var så tyckte jag dock det var lite konstigt att han inte ville byta adress/telefon och träffas mera!

[OT] Jag mötte Lassie...
Min vinner. Jag har lekt doktor med Marianne Berglund (cykellegend från Skellefteå) innan hon blev cykellegend.
Hon stack mig i armen med en spruta med riktig nål i, så då sprang jag hem gråtandes...:-(

Bilagor

• mb.jpg
    mb.jpg
    35.7 KB · Besök: 155
[OT] Jag mötte Lassie...
Jag visade Trance Dance vägen till Åsgårdens Hotell i Hammerdal (Jämtland) nån gång runt 87-88. Dom skulle spela senare på kvällen. Jag hade biljett. Fattade inte vilka det var jag pratade med förrens jag såg dom på scen senare på kvällen.

[OT] Jag mötte Lassie...
Oh..jag kom på en till!
Jag mötte Barbie Benton i skogen utanför Skellefteå. Hon var ute och joggade med två livvakter iförd tajta jeans. Hon klappade min kusins cockerspaniel. Stort ögonblick!

Bilagor

• barbie.jpg
    barbie.jpg
    22.4 KB · Besök: 199
[OT] Jag mötte Lassie...
JLarsson skrev:
> Barbi Benton. Larger than life. Nån som kommer ihåg "De fattiga och de rika"?

Hennes glansperiod var redan över när jag föddes, men det tycks som jag inte missat något.

barbi29.jpg ht=600

[OT] Jag mötte Lassie...
Han får väl inte springa omkring och krama min fru när jag inte är där :=).Fick ju höra det hela vägen hem sedan . Å vad han var snygg och italienare och allt sånt där .

[OT] Jag mötte Lassie...
cactuz skrev:
> Finnen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har stoppat Håkan Hellström från att
> komma
> > in backstage på en Chalmerskonsert (kände
> inte
> > igen honom först).
>
> Det är rätt!
> Han är inte värd att känna igen (i min mening).

I insläppet frågade man honom om biljett. Han säger
"Jag är på gästlistan"
"Jaha. Vad heter du?"
"Håkan Hellström"
"Jag kan inte hitta dig. Är du säker på att du är med?"

Tjejen i fråga, som var med och arrangerade kalaset, visste inte vem Håkan Hellström var, och han skulle vara överraskningsartist på konserten =)

[OT] Jag mötte Lassie...
Äh, ni får säga vad fan ni vill men jag tror den här som jag just fick på mailet från svenska ambassaden här i Moskva slår det mesta. Skulle nästan kunna få mig till en kyrka... Tänk att få möta honom vid pianot... Och dessutom vid en kristen sammankomst... Fantastiskt!!!

"Kjäre Kirkekomité,

Vedlagt invitasjon - til videre disribusjon - til Gudstjeneste i Den
danske ambassade, søndag 28. september, kl. 11.00. Det blir som vanlig
Allah ved pianoet. Denne gang bringer Morten med seg sjömannskirkens
utenlandssjef, Espen Feilberg-Jacobsen. Han vil holde preken denne
söndagen."

[OT] Jag mötte Lassie...
masala skrev:
> slår det mesta ... Espen Feilberg-Jacobsen.

Du är ironisk va? För inte ens WikiPedia vet vem det är. :)

[OT] Jag mötte Lassie...
the_TnT>>

masala skrev:
> Tänk att få möta honom vid pianot... Och
> dessutom vid en kristen sammankomst...
> Fantastiskt!!!
>
> "Kjäre Kirkekomité,
>
> Det blir som vanlig Allah ved pianoet.

[OT] Jag mötte Lassie...
Finnen skrev:
> Jag har stoppat Håkan Hellström från att komma
> in backstage på en Chalmerskonsert (kände inte
> igen honom först).

Om du stoppar honom nästa gång han skall upp på scen bjuder jag på en helkväll på Avenyyyyn ;-)

[OT] Jag mötte Lassie...
plumse skrev:
> Finnen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har stoppat Håkan Hellström från att
> komma
> > in backstage på en Chalmerskonsert (kände
> inte
> > igen honom först).
>
>
> Om du stoppar honom nästa gång han skall upp på
> scen bjuder jag på en helkväll på Avenyyyyn ;-)

Kan tänka mig att sponsra ett sådant initiativ!

Tillbaka
Topp